Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi moni vanhempi kuvittelee vanhemmuuden tehneen heistä jotenkin täydellisiä ihmisiä

Vierailija
22.11.2025 |

Olen vain huomannut tällaisen piirteen aika monessa vanhemmaksi tulleessa, että heidän mielestään vanhemmuus on jotenkin tehnyt heistä kerrassaan erinomaisia ja täydellisisiä ihmisiä.

Aina muistetaan mainita miten nyt vasta vanhempana ne elämänarvot ovat oikeanlaiset ja oikeaoppiset. Ja lisäksi muistetaan aina kertoa, kuinka lapsettomana elettiin jotakuinkin täysin väärin, ja miten vasta vanhempana tässä nyt sitten eletään ainoalla oikealla hyväksyttävällä tavalla.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä ihan päinvastoin... vanhemmuus teki minusta epäonnistuneimman ihmisen ikinä...

Vierailija
22/27 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut saman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaas nuori äiti, ei varmaan,  joka ei tiedä kaikkea paremmin kuin äitinsä tai etenkin anoppinsa?  Huonosti kasvatettu mies on kuitenkin kelvannut.

Lapsia ei hoideta enää samalla tavalla kuin sukupolvi sitten. Oma äitini ja anoppini tiesivät kertoa että heitä oli ohjeistettu syöttämään vauvaa neljän tunnin välein. Syliin ei saanut ottaa, jotta vauvasta ei tulisi hemmoteltua. Huutaminen vain vahvistaa keuhkoja. Tietenkään en kuunnellut heitä omien lasteni hoidossa. Anopin mielestä vauvalle ei myöskään tarvinnut vaihtaa kuivia ja puhtaita vaatteita jos ne kastuivat puklusta ja löysästä kakasta.

Vierailija
24/27 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaas nuori äiti, ei varmaan,  joka ei tiedä kaikkea paremmin kuin äitinsä tai etenkin anoppinsa?  Huonosti kasvatettu mies on kuitenkin kelvannut.

Tämä oli hauska. Moni nyt pieniä lapsia kasvattava milleniaaliäiti tosiaankin valittaa miehestään. 

Mutta ei kaikki pienten lasten äiditkään ole kaikkitietäviä, vaikka osa onkin. Isompien lasten äideistä ei sellaisia sitten oikein enää löydäkään. 

Vierailija
25/27 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän sama asia kuin autoa ostaessa. Kun rahat on maksettu ja menopeli on alla, niin pakko perustella itselle, että tämä on mitä mainioin ostos (kun ei voi enää perua), vaikka moottorinsylinteri lentää konepellistä läpi ja renkaat lähtevät alta.

Vierailija
26/27 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on huono itsetunto ja sitä pönkitetään tekemällä lapsia. Minulla on perhe---> nyt olen hyvä ihminen,parempi.

Vierailija
27/27 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson vasta aikuisten lasten vanhempia että miten meni omasta mielestä.

se on kuulkaas pitkä taival. Pahin luotsaus on läpi teini -iän ym.

sitten katsotaan kuinka pärjäsit.

jos olet ollut vuoden vanhempana, et voi neuvoa sitä, jolla isot lapset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme