Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

###Marrasmasut torstaihin###

19.04.2007 |

Huomenta kaikillle!

Töissä taas olen ja jännitän että milloin iskee kunnolla pahaolo, toivottavasti menee eiliseen tapaan ja tarvitsisi oksentaa vasta illalla.

Täällä oli yön aikana satanut lunta ja maa on aivan valkosena. Just tuossa aamulla mietin että kuukauden päästä pitäisi puissa olla jo lehtien alut.

Eilen sorruin illalla polttamaan pari tupakkaa, kun oli vaikea asiakas niin otti päähän. Huono omatunto nyt jälkeen päin....

Olen huomannut että plussauksen jälkeen mies on ruennut varovaisemmaksi ja paapoo minua ihan hirveästi, että joskus ottaa aivoon. En saa paljon mitään kantaa kotona. Varoo niin paljon että seksiäkään ei ole kuin ehkä kahden viikon välein. Pitää kuulema olla stabiilit oltavat jälkikasvulla! En ymmärrä... Tämä on meidän molempien ensimmäinen. Onko jollain vastaava tilanne?

rv 11+1

:)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!!!

Täällä olis yksi uusi immeinen marrasmasuihin. LA menkkojen mukaan 9.11. mut luulen ettei vielä niin aikaisin todellisuudessa ole. Mä olen 27 v ja toinen lapsi tulossa. Esikko 10 kk nyt.

Olin myöskin ekassa neuvolassa eikä siellä kuunneltu sydänääniä. Vähänon ikävä vanhaan neuvolaan missä ekalla käynnillä ultrattiin niin raskaus tuli heti todeksi erilailla. Mun ainoa todistus on haamu testissä... No np on kohta.

rv 10+6

Vierailija
22/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne oli taas tullut paljon uusia :-) Lämpimästi tervetuloa Mauku, Aarni-Kerkko ja ViljaSilja80!

Milenna kyseli siivousinnosta. Nooh, täällä istun koneella sitä intoa odotellessani...

Minäkin olen saanut sen käsityksen, että neuvolassa yritetään kuunnella sydänääniä vasta 11+ viikoilla. Itse olen käynyt nyt kummassakin raskaudessani ekalla neuvolakäynnilla viikolla 8+, joten sydänäänten kuunteluun ei ole ryhdytty. Onneksi pääsin tällä kertaa alkuraskauden ultraan keskenmenokokemukseni takia. Helpotti suunnattomasti epäilevää mieltä nähdä se sydämen pomputus ruudulla. Miten on teillä muilla, joilla on mahdollisesti takana tuulimunaraskaus tai jokin muu alkuraskauden keskenmeno: aavistitteko asian jotenkin raskauden aikana? Itse muistan olleeni ihan valtaisan epäuskoinen, etsimällä etsin kaikenlaisia raskausoireita ja samalla jotenkin vain tiesin kyseessä olevan tuulimuna. Tässä raskaudessa epäilin myös, mutta se kyllä johtui ainoastaan aiemmasta kamalasta kokemuksesta. Sellainen sisäinen ontto tunne puuttui, onneksi.

(.) Väsymys on iskenyt tahmaiset kyntensä oiken voimalla. Olen koko ajan äärettömän väsynyt. Ongelmallisinta se on töissä, kun pitäisi olla niin kauhean energinen ja aikaansaava, mutta mieli tekisi vain nuokkua. Erityisen hankalan asiasta tekee se, että en osaa nukkua päivisin. Siitä tulee ihan kauhean paha olo ja koko loppupäivä on täysin pilalla. Ja toisaalta, kun iltaa kohden alan virkistyä, en ehdi sinne yöpuulle tarpeeksi aikaisin ja seuraava päivä on sitten entistä katastrofaalisempi. Huh heijakkaa!

Hups, olen taas kirjoittanut puolikkaan romaanin... Tahdon sanoa Sinulle, joka jaksoit lukea tekstini loppuun, että olet harvinaisen sitkeä tyyppi ;-D

RvaRuljanssi ja Nuu rv 8+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! Kiva saada lisaa porukkaa mukaan!

Omaan napaan kuuluu hieman parempaa. Nyt on mennyt kaksi paivaa ilman paivaunia ja etominenkin on hieman hellittanyt, toki hampaiden pesu eilen illalla oli taas ihan kamalaa. (Taytyypas koputtaa puuta, ettei vasy palaa. Kop, kop) Ei niin, etta olo olisi energinen, mutta hieman normaalimpi kuitenkin.

SIIVOUSINNOSTA: Mitas se on :) ? Viime viikkoina on tullut tehtya vain aivan pakolliset ja silta paikat nyt nayttavatkin. Nyt mies kutsui meille vieraita sunnuntaiksi ja tarvitsisi varmaan tehda kodille jotain...

VERENPAINEESTA: En nakojaan ole ainoa, jonka kroppa ottaa raskaudesta " paineita" . Esikoisesta olin verenpainelaakityksella viimeiset kolme kuukautta ja talla kierroksella ovat paineet korkealla jo nyt... Laakari totesi, ettemme viela rupea asiasta huolehtimaan ja olen itsekin todennut, etten viitsi asiaa jannittaa. Se varmasti nostaisi paineita viela enemman. Tulipahan verenpainemittari ostettua silloin kolmisen vuotta sitten ja odottaa tuolla kaapissa :)

MAMMAHOUSUISTA: Omista housuista menevat paalle viela yhdet ja niita kaytan toissa. Kotiin tultuani laitan suosiolla mammahousut jalkaan, koska iltapaivasta turvottaa niin pahasti. Parin, kolmen viikon paasta saan varmaan siirtya kokonaan mammahousuihin ja mielellaan siirrynkin. Paaseepahan taas shoppailemaan vaatteita!

Noh, nyt tarvitsee saada esikoiselle paivavaatteet paalle ja lahtea ruokaostoksille. Mukavaa iltaa kaikille!

Skusku 9+2 ultran mukaan. (Miten kaikilla muilla tuntuvat viikot lisaantyvan niin paljon nopeammin?)

Vierailija
24/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul on joku ihmeen käänteinen raskaus. painoputoo ja paine putoo. verenpaine on muutenkin alhainen aina, mut nyt se on pudonnu sen verran alas että suihkuun meinaa pökrätä. alimmillaan alapaine ollu 51 ja yläpaine alle 120(en muista tarkalleen paljon oli..)

Vierailija
25/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ehdin minäkin... Ollut tosi rankka päivä tyttö 1,5 v ei muuta kun kiukuttelee (tulossa kulmahampaat liekö siitä johtuvaa vai muuten vaan hankala luonne?) ja poika 6 v vaan muuten ihan mahdoton. Hermot ei kauheesti veny kun on itellä niin karmee olo. Palelee ja yököttää edelleen tauotta. Hirvittää kun pitäis huomenna lähteä ruotsin risteilylle perheen kanssa ja kovaa tuulta luvattu. Se keinutus ei varmaan ainakaan oloa paranna; tosin ei sitä matkaa kyllä peruakaan haluaisi. Noista verenpaineista moni kirjoitteli, mulla menneet kans ihan älyttömän mataliksi. Eilen kun tuntui etten enää pystyssä pysy niin mittasin lukemat 92/50. Ei ihme jos vähän huimaa ja heikottaa. Mukavaa illanjatkoa kaikille!

T.Rypäle ja ihme rv 9+0

Vierailija
26/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ilmoittautuu mukaan. Taustalla olen kyllä lueskellut jonnin aikaa, mutta nyt ajattelin jopa vähän raapustella.

Elikäs pikkukakkonen on tulollaan, la olis laskurin mukaan 16.11. Esikoinen on syntynyt 11/05, eli tuplamarrasmamma toivottavasti tulossa. Pahoinvointia aikalailla samanlain kuin esikoisesta ja nyt on mahaakin ruvennut turvottaan ihan urakalla. Esikoisesta oli pieni maha, toivottavasti tästäkin.

Tossa jokin aika sitten muistelen lukeneeni tästä pinosta, että jollain oli kohdun laskeuma? Miten sulla sitä hoidetaan vai hoidetaanko ollenkaan? Sorry, että näin utelen, mutta mulla kyseinen vaiva todettiin tossa juuri eilen. Tai itse sitä jo epäilin, mutta varmistin asian lääkärillä. Nyt sitten sydän sykkyrällä pelkään edelleen, että miten vauvan käy ja jos kohtu ei nousekaan kasvaessaan ylös, vaan vaiva pahenee niin miten sitten käy. Lääkäri käski uudelleen käymään, jos kohdunkaula rupeaa pullistelemaan ihan ulos asti.

Huoh, tulihan valitusvirsi heti alkuun, palailen myöhemmin toivottavasti paremmissa fiiliksissä.

T: Hertta ja Aarre rv 9+5

Vierailija
27/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Sydänäänet on tällä 11 viikolla kuunneltu ja ultrat katseltu.

Oli se vaan hellyttävää. Ekaa odotellaan ja marraskuun alussa

on laskettu aika.

Mulla oli vain etovaa pahaa oloa viikolle 10, onneksi ei oksentelua.

Hurjaa teillä jos on kestänyt kokoajan se onksentelu.

ALussa oli tosi turpee ja paksu olo, se meni ohi aineski viikolla 6.

Käyn paljon kävelemässä ja joka ilta syön pienen purkin ananasta,

sekä heitän jalat tyynylä ylös...ei turpoile aineskaa.

Nyt vielä normaalit housut sopii, kun ovat vähän joustavat, ei farkut.

Olen ostanut mukavia muodissa olevia tunikamallisia paitoja, ne hoikentavat mukavasti pientä kumpua!

Miten olette kokeneet äidit isommille lapsille kertomisen, meillä on

sijaisilasta 19 ja 13v...ei olla vielä kerrottu uutisia. Reaktiot huolestuttavat, koska ovat " rikkinäisestä" perheestä meille tulleet.

Nanna -78

Vierailija
28/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu monella olevan hyvä kaveri samaan aikaan raskaana. Samoin on mulla ja tää on kolmas kerta eli ollaan kaikkia kolmea ootettu lähes koko aika samaan aikaan. Kiva ku kaikilla lapsilla on samanikäset kaverit :) ja yhessä voi jutella kaikesta raskauteen liittyvästä ilman et tulis tunne ettei toinen jaksa kuunnella.

RvoRuljanssi kyseli et aavistiko alkuraskauden keskenmenon/tuulimunan jotenki ja täytyypi myöntää etten sit mitenkään. Oireita oli ja masu kasvu ja vasta np-ultrassa todettiin et raskaus on menny alussa kesken. Kamala shokki se oli ja sikspä kävinki kuopusta oottaessa yksityisellä ultrassa kuten nytkin. Pakko se on oman mielenterveyden takii varmistaa et masussa on pikkunen jonka sydän sykkii.

Tarald 9+5

Vierailija
29/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Tarald, että vastasit kysymykseeni!

Niin kai se useimmiten on, että tuulimunaa tai muuta alkuraskauden keskenmenoa ei voi huomata tai aavistaa. Toisaalta lääkärini sanoi, että tuulimunaraskaudessa on usein vain lievät oireet, joten oireettomuus voi olla huolen aihe. Mutta itse kyllä jotenkin aavistin koko raskauden ajan, että jotain on pielessä. Tuulimuna selvisi vasta np-ultrassa, joten aika pitkään olin " kuvitellut" olevani raskaana. Ja silti takaraivossa oli koko ajan tuo kaamea aavistus. Onneksi tällä kertaa ultra näytti jotain muutakin kuin raskausmateriaalia :-) ja saan ainakin hetkeksi heittää mahdolliset aavistukset romukoppaan. Toivottavasti me kaikki saisimme marraskuussa sen oman nyytin eikä keskenmenoja enää tulisi kenellekään!

Mukavaa illan jatkoa!

RvaRuljanssi