Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

###Marrasmasut torstaihin###

19.04.2007 |

Huomenta kaikillle!

Töissä taas olen ja jännitän että milloin iskee kunnolla pahaolo, toivottavasti menee eiliseen tapaan ja tarvitsisi oksentaa vasta illalla.

Täällä oli yön aikana satanut lunta ja maa on aivan valkosena. Just tuossa aamulla mietin että kuukauden päästä pitäisi puissa olla jo lehtien alut.

Eilen sorruin illalla polttamaan pari tupakkaa, kun oli vaikea asiakas niin otti päähän. Huono omatunto nyt jälkeen päin....

Olen huomannut että plussauksen jälkeen mies on ruennut varovaisemmaksi ja paapoo minua ihan hirveästi, että joskus ottaa aivoon. En saa paljon mitään kantaa kotona. Varoo niin paljon että seksiäkään ei ole kuin ehkä kahden viikon välein. Pitää kuulema olla stabiilit oltavat jälkikasvulla! En ymmärrä... Tämä on meidän molempien ensimmäinen. Onko jollain vastaava tilanne?

rv 11+1

:)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrännpä oman tekstini tuolta keskiviikon pinosta tähän ni voin saada kysymyksiin vastauksia :)

Mulla oli tiistaina eka neuvola ja tää on jo neljäs neuvola jossa oon/ollaan tyttöjen kanssa asiakkaina. Taas oli siis paprujen täyttöä. Verenpaine, pissa ja hemoglobiini oli hyvät. Tuntuu et painoa on jääny joka raskaudesta muutama kilo eli vaaka näyttää n.4 kiloa enemmän ku esikoista oottaessa. No se ei onneks oo paha vaan normaalipainossa mennään edelleen.

Millä viikoilla muilla aletaan kuunnella sydämen sykkeitä. Nennnuski kirjotti et sillä oli neuvolassa jo kuunneltu. Ja eikös sulla oo viikkoi suunnilleen saman verran ku mulla? Mulla laskurin mukaan menossa 9+5 tänään. Neuvolan täti sano et meillä kuunnellaan vasta viikon 13 aikoihin ni pitäis sit kuuluu. Niillä on kuulemma tosi huono laite...mitäköhän se sit tarkotti? Vaik näinki viime viikolla pienen sydämen sykkeen ultrassa ni silti on pelko koko ajan et onks kaikki hyvin. Nyt ku sais kuulla sydämen sykkeen dobblerilla ni helpottais.

Mullaki masu on turvonnu ja alkaa jo tosiaan normaalit housut ahdistamaan. Millonkohan sitä uskaltais laittaa mammahousut jalkaan? Siis tarkotus ku oli taas et raskaudesta kerrotaan vasta np-ultran jälkeen mut en mä tätä raskautta voi enää 4 viikkoo salata. Mammahousut vielä korostaa masua joten mitäköhän tässä keksiskään? Parit kuminauhavyötäröiset housut menee onneks viel jalkaan. Esikoisesta siirryin viikolla 14 mammahousuihin, keskenmenneestä viikolla 11 ja samoin viikolla 11 kuopuksesta. Millon muut ootte laittanu mammahousut jalkaan joilla tää raskaus ei oo eka?

Aurinkoista päivää kaikille!

Tarald 9+5 (edelleen elän laskurin mukaan)

Vierailija
2/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin alkaa vyötärö kiristää tavallisista housuista. Nyt oli ilmestynyt vielä turvotustakin ja paino hypähtänyt ylöspäin. Turvotuksen näkee kyllä meikäläisellä ensimmäisenä kasvoista ja erityisesti silmien ympäriltä. Täytyy tänään vetäistä pari purkkia ananasta, niin eiköhän tilanne taas tasaannu parin päivän päästä. Tätä ananaksen syöntiä olen käyttänyt turvotukseen edellisissäkin raskauksissa ja kyllä se aina auttaa. Tosin loppuviikoilla ja kesähelteillä ei auta sitten enää mikään. Kovasti tuntuu janottavan koko ajan, yleensä en kauheasti juo vettä, mutta nyt pitää olla koko ajan kannu täynnä vettä työpöydällä.

Joku tuossa kyseli, että koska dopplerilla alkaa äänet kuulumaan. Yleensä kai siinä 10-11 vkon tienoilla. Itse olin lääkärissä 10+2, mutta vielä ei saatu ääniä kuulumaan. Tosin uskon, että todellisuudessa viikkoja oli muutama päivä alle tuon 10+2. Ensi maanantain np-ultrassa viikot sitten selviävät.

Kuvotus vaivaa edelleen, mutta pahin väsymys on helpottanut. Eilenkin luulin, että pääsen päivän läpi ilman oksentamista, mutta toisin kävi. Söin illalla kasan lakkoja ja hetken päästä lensi sitten oikein kunnolla. Alkaa vain ajattelemaan, että mitä tämä jatkuva oksentaminen tekee elimistölle. Minäkin olen kaikissa näissä raskauksissa oksentanut yhteensä lähes vuoden. Hammaskiille varmasti ainakin kärsii, mutta onkohan vielä muita vaaroja?

Viikkoja 11+4 tai vähemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppa; Oon kuullut että jotkut miehet alkaa huolehtii enemmän, ja ehkä tuo seksihomma on selitettävissä sillä, et jos miestäs pelottaa et se homma satuttaa vauvaa tms..vaikkei se tietty oo mahdollista..Jostain tuosta luinkin, et etenkin ekan kohalla sitä esiintyy..

Täällä kans masu pömpöttää ihan hirveenä, pitää miettii mitkä housut pystyy päälleen laittaa..Parit omatkin mahtuu kyl aika hyvin vielä, kun vähän löysempiäkin vaatteita tykkään pitää.

Sydänäänistä; Ekan aikana kuunneltiin ekassa neuvolassa, joka tais olla rv 10+2-3..silloin kuului.

Tällä kertaa kävin ekassa neuvolassa jo rv 8+3, eli ei ees yritetty..oisin kyl halunnut vähän myöhempään sen neuvolan, että ois voinut silloin jo kuunnella..en sit älynnyt pyytää kun sitä aikaa varasin.

Oisko kellään linkkiä jollekin sivuille, jossa näkis viikoittain tietoja masukista, tai et miten korkeella se kohdun yläreuna on milläkin viikolla? Ois mielenkiintoista käydä vilkasemassa..

Onko muille muuten tullut siivousintoa raskauden myötä?

Tai no, ei nyt välttis intoa, mut oon huomannut että minuu alkaa ärsyttämään helpommin pienetkin sotkut, jotka sit " on ihan pakko" siivota " ohi mennessään" ..Outoa! Normisti en mikään siivousintoinen ole, siis viikkosiivous tietty hoidettiin ja jos jotain suurempia tuli, niin ne raivattiin, mut tää menee nyt vähä yli..

Milenna rv 10+5

Vierailija
4/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousinto ei ole tosiaankaan päässyt vielä yllättämään. Ennemminkin päinvastoin eli pakolliset vain tulee tehtyä.

Pampersin sivuilla on ainakin ihan hyvät selvitykset vauvan kehityksestä viikkotasolla kuvien kera.

Vierailija
5/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki!

Olen vasta täällä lueskellut uteliaana teidän muiden voinneista ja nyt päätin vihdoinkin uskaltautua itsekin tänne kirjoittamaan. Odotamme pikkukakkosta, eka 2-v poika. Ennen tätä esikoista koin keskenmenon, joten kovin varovaisin mielin olen nyt ollut tässä vielä.. Emme ole kuitenkaan raaskineet sinne alkuraskauden ultraan nyt mennä, kun on vähän tiukkaa. On pari kertaa kyllä ollut jo hermo pettää ja käsi luurilla, että nyt kyllä varaan sen ajan, maksoi mitä maksoi... (Skapille ja muille vastaavaa kokeneille lohdutukseksi, minä raskauduin viimeksi heti kaavintaa seuraavasta kierrosta uudestaan, vaikka useita vuosia oli yritetty tätä ensimmäistä).

Pahoinvointia ja etomista on ollut täälläkin vaikka muille jakaa, mutta turvotusta vain ihan alussa ja nyt se on jo laskenut niin, että pystyn pitämään ihan tavan farkkuja jalassa - huolestuttavaa sekin! Töissä on ollut välillä tosi kurjaa olla, mutta mulla ovat auttaneet erityisesti viinirypäleet ja muut hedelmät sekä kivennäisvesi. Kahvia en pysty nyt juomaan oikeastaan ollenkaan eikä oikein mikään ruoka maistuisi, hajutkin etovat tosi pahasti.

Mauku rv 9 + jotain

Vierailija
6/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tulis mullekin siivous- ja tiskausintoa! Meillä on keittiö kamalan näköinen kun en oo jaksanut tiskata eikä oo tiskikonettakaan tullut hankittua. Mies viimeks tiskasikin oikein kunnon suurtiskin, mutta sen jälkeen on taas tullut uutta. Sitä kertyy niin nopeasti vaikka kahdestaan eletäänkin. Kämppä on muutenkin vähän törkyinen, tai no ei nyt sentään saastainen, mutta tavarat on hujan hajan. Lattialla on kasa silputtuja sanomalehtiä kun kummipoika (kohta 10kk) kävi niitä möyhentämässä. :) Aattelin kyllä jo herätessä että tänään ois oiva päivä siivota, saa nähä miten käy!

Heräsin muuten jo kuuden jälkeen enkä enää saanut kunnolla unen päästä kiinni. Tosi outoa. Yleensä on kyllä unta riittänyt 10-11h yössä.

Pitäisköhän munkin kokeilla tuota ananasta jos röllykkä sillä vähän pienenisi? :)

Vierailija
7/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui! ei lunta! meillä on jo puissa ihan hyvän kokoiset lehtien alut ja pihalla pensaissa niin isot että vihertää jo. mitäs kevään merkkejä ootte jo pongannu? tänä vuonna on osunu silmään aika hyvin jo kukkia, nimittäin sinivuokkoja, leskenlehtiä ja voikukankin jo nähny! ja nyt oon nähny myös pulun poikasia. siitä asti koittanu nähdä sellasia kun tuli telkasta se mainos jossa mietittiin mm. miksi pyyhkeitä pitää pestä kun niitä käytetään puhtaana, miksi ei nähdä puluja ennen kuin ne ovat aikuisia jne. aika rääpäle se kyllä osas olla :) söpö rääpäle.

PAAPOMISESTA: meillä mies piti esikoisen kanssa kuin kukkaa kämmenellä, tosin ei onneks seksistä pidättäytyny tai mitään sellasta. mutta mun vanhemmat. ne osaa ton varovaisuuden. siitä asti kun kerroin esikoisen tulosta heille muutama vuosi sitten, en oo kantanu mitään painavaa. ei ne vaan anna edelleenkään. alkuun oli raskauden takia ja nyt sen takia että " ihan riittävästi kanneltavaa tossa pipanassa" .

hih, se oli kans ihan söpöä huolehtimista kun olin menossa palauttaa lääkettä apteekkiin, ni äiti sano et älä nyt sitte hermostu siellä ku se ei tee vauvalle hyvää :)

SYKKEEN KUUNTELUSTA en varmaks tiedä siis mutta eilen luin jostain että justiisa jossain viikon 12 paikkeilla vasta yleensä kuunnellaan. mulla ekassa lääkärineuvolassa katottiin ultralla että sydän lyö, mutta ei kuunneltu.ihan sen takia ne ei kuuntele ennen kuin varmasti pitäis kuulua ettei sitten tuu turhaa huolta äideille.

MAMMAHOUSUT on ollu jo jalassa välillä, mutta niiden sauma hiertää mulla sisäreidet palovammoille, on lahkeet liian löysät ja pääsee hankaamaan. että nyt on menty matala lantioisilla kangas housuilla lähinnä. onneks pian tulee kesä ja voi käyttää hameita :) nii, TARALD voisithan käydä ostaa jotkut halvat liian isot housut jostain tarjoustalosta tms. ei olis niin mahaa korostavat mutta ei ahdistais. (muuten, hyvä idea... miksen oo ite tajunnu tehä tota :D )

TURVOTUS ei onneks oo täällä vaivana ollu, mutta vinkkinä kesää varten, että koivun lehdet poistaa vielä ananastakin paljon paremmin nestettä. eli jahka noi koivun lehdet puhkeaa niin koivunlehti teetä keittämään ja vaikka jääteenä juo hunajan kanssa. lisäks sillä on muitakin tosi hyviä ominaisuuksia. lukekaas itte :) http://www.yrttitarha.com/kanta/koivu/

HAH! SIIVOUSINTO! mitä se on :D ei vaa, oikeesti hirveesti tekis mieli siivota ja laittaa kämppää, mut väsymys voittaa vielä. saas nähä käykö taas loppuraskaudesta samoin kuin viimeks että rätti suurin piirtein kasvo käteen kiinni.

että sellasta. nyt pitäis uskaltaa soittaa a. harjottelu paikkaa b. neuvolaan uutta aikaa ja c. hammaslääkäriin... yök.

eli puhelin kouraan ja kakka housuun jännityksestä :)

Vierailija
8/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä teihin tahtoisi liittyä neljättä lasta odottavainen äiti-ihminen. Viikkoja on nyt kaiketi 10+5 ja sydänääniä kävin kuuntelemassa eilen neuvolassa. Hyvin kuuluivat ja tarmokkaalta toverilta vaikutti tuo meidän Aarni-Kerkko. Mitään tietoa ei ole siitä, että tulokas olisi poika, kuten työnimestä voisi päätellä - nimi vaan ilmasetyi isompien lasten puheisiin jo kun uutta tulokasta suunniteltiin. Isommat sisarukset ovat poika 7,5v, ja tytöt kohta 6 ja 2 v. Perheeseen kuuluu myös tietty mies meidän muiden lisäksi. Kangasalla tampereen kupeessa asutaan.

Vointi on ollut olosuhteisiin nähden hyvä - edellisessä raskaudessa olin kipeä ja kipeämpi ja yökkäävä puoliväliin asti ja jouduin olemaan paljon poissa töistäkin. Tässä on päästy helpommalla, vaikka olo on usein hutera ja paha. Ja väsyttää. Nukkua voisi vaikka aina. Aikaisemmat kokemukset vaan kertovat että pahemminkin voisi olla...

Vointeja kaikille!

Vierailija
9/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vointi yhä ennallaan, väsyttää, etoo ja paleltaa..

Minullakaan ei ole ollut kyllä tietoakaan mistään siivous innosta, ja kämppä alkaa oleen sen näköinenkin. Jospa nyt viikonloppuna saisi siivottua kun patistaa ukon lasten kanssa ulos, pois jaloista pyörimästä niin voisi siivouksesta jotain tullakkin.

Ensimmäinen neuvola vasta 9.5 joten sitä odotellessa.

Päivän jatkoja kaikille!

K & Himpula rv7+6 Olenkohan ainut loppukuulainen kun toiset jo huitelee " isoilla" viikoilla?

Vierailija
10/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, Mullakin kyl menee välillä tuo siivous, niinkuin joku sanoi, väsy voittaa..mut sotkut ärsyttää enempi joka tapauksessa..:)

Kävin tänään sit siel verikokeissa taas, sen np-ultran ja veriryhmän takia. Eipä ollu jonoa, kun meni puolen päivän maissa..viimeks kun lääkäriä varten menin verikokeisiin jo heti 7 aikaan, niin tais olla jo 12 ihmistä ennen minua siel.

Juu, nyt pitää mennä kattoo mitä tuo tyttö puuhailee, kun on epäilyttävän hiljasta..

Vierailija
11/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

milenna: mikä verikoe? miksi veriryhmän ja np-ultran takia?

kysyn teiltäkin kun ihmetyttää... varasin neuvola-aikaa ja terkkari mutisi että jostain rokotteesta pitäisi ensi kerralla puhua. mistä ihmeen rokotteesta? kellään hajua mistä se täti höpisi?

Vierailija
12/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitten kiva päivä = )

Vihdoin ja viimein oli se ensimmäinen neuvola!

Oltiin hyvissä ajoin paikalla miehen kanssa(yleensä viime tipassa joka paikkaan),melkein puoli tuntia ennen aikaa = D

Toinen lähti kotoa,toinen töistä ja oltiin minuutilleen samaan aikaan oottelemassa = D

Muttah! 2 ystävääni siis tietää raskaudestani,joista toislla on itsellään kolmas tulossa.. Hän on sitten tolkuttanut ja jankuttanut että tuskin kuuluu sydänääniä vielä,ja samaa sanoi neuvolatätikin..MUTTA!!

Patpatpat,siellä se pajatti,ja kovaa pajattikin = )

Oli ihan uskomaton fiilis,sitten vielä kun nousin ylös ja näin miehen ilmeen =' ) Voi että.

Täti oli sitä mieltä että hyvin on kohtu kasvanu,ja kyllä varman on Ainakin se 10+ viikkoa..

Nyt odottelen että kello hypähtäis ja pääsis varailemaan aikaa ultraan..

Rokotekyselijälle: Mä ainankin olen ymmärtänyt,että jos äidillä on " erimerkkinen" veri kuin tulevalla lapsella niin tarttis jotain rokotetta pariin otteeseen raskauden aikana.. Selviää sitten neuvolassa.

Rauhallista kevättä = )

Kompura+polccaaja 10+2

Vierailija
13/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kompura: no siihen mä veikkaisin että voisi liittyä, mulla siis on rhesus negatiivinen veri meinaan. tosin oon käsittäny että katotaan vasta-aine pitoisuudet kolmesti raskaus aikana ja sit synnytyksen jälkeen annetaan rokote... esikoisella mulla tuli virhe eikä noita siis katottu kuin sen ekan kerran enkä rokotettakaan tai mitään saanu.

Vierailija
14/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen täällä (jo toista kertaa, heh) Vähän on laiskanlaisesti kirjoiteltu!

Ensimmäinen neuvola takana ja ihana neuvolatäti onneksi oli. Verenpaine oli aika korkea (on ollut jo pitkään, vaikka en ole ylipainoinen, syön terveellisesti ja urheilen?!?) Onko muilla korkeaa verenpainetta? Tänään tuli äippäpolille aika ultraan, 3.5. Ihanaa, siihen ei ole enää kuin kaksi viikkoa... Ollaan oltu jo siellä alkuraskauden ultrassa, mutta ei siinä paljon mitään näkynyt, onneksi sydän sykki ihanasti!

Mulla on ollut tosi hyvä olo koko alkuraskauden aikana. Hieman on etonut varsinkin kun on nälkä ja tuntuu, että se nälkä seuraa joka käänteeseen. Aika väsynyt olen ollut ja töistäkin olen loppuviikon pois, että saan levätä. kotona olisi vaikka mitä tekemistä, mutta mitään ei jaksa tehdä. Ehkä tuo saunaremonttikin ärsyttää, ku tuota remonttikrääsää on joka puolella...

Yksi ystävistänikin ilmoitti olevansa raskaana ja meillä on LA vain parin viikon päästä toisistamme. Harmi vaan, kun hän asuu niin kaukana. Mutta on ihanaa, kun voi turista näistä jutuista sellaisille ihmisille, ketä jaksaa kuunnella ja ketä kiinnostaa... Terkkuja S:lle ja maha-asukille.

No niin, taidan mennä nukkumaan... :-)

[url=http://www.TickerFactory.com/]

[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/1;10052;13/st/20071115/dt/7/k/e3…]

[/url]

Vierailija
15/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten mä saan litettyä tuon raskaus kalenterin oikein tähän...?!?

mahtaako tulla... heh

[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/1;10052;13/st/20071115/dt/7/k/e3…]

Vierailija
16/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freya; Mulla ei terkka saanut otettua veriryhmää varten verta kun kävin neuvolassa ja sit se toinen oli 1.semesterin se vapaaehtoinen tutkimus..joku semmoinen, en muista enää tarkkaan miten se meni..

Vierailija
17/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvaa kuka :D

pikku-kuuttilo: mul on kans paras ystävä samaa aikaa raskaana ja meillä on myös muutama viikko vain väliä :) se on kivaa se :)

milenna : ok :)

freya ja astronautti 12+0 (kerrankin muistin laittaa tän)

Vierailija
18/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko laittaa viestiä tähän perään.....mulla kans kaveri raskaana ja laskettu aika on prikulleen samana päivänä!! Heh, eiku jännäämään kumpi syntyy ensin. Saatamme siis olla sairaalassa samaan aikaan....hih

Vierailija
19/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, se on kiva jännäillä kumpi ehtii ekana vai tungetaanko ovesta samaan aikaan :D varsinkin sulla on dragondream hauskat paikat sitten synnytyksen lähestyessä :)

musta on kiva kanssa seurata että miten erilailla/samanlailla raskaudet etenee, kun mennään niin samaa tahtia. ainakin masut meillä on kasvanu eritahdissa, kaverilla on hiiiieno pötsi jo kun mulla on nyt alkanu näkyy sen verran että ainakin opettaja koulussa oli arvannu tilanteen ;)

Vierailija
20/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt utli mieleen. onks teiltä vielä kysytty että joko tiedätte kumpi tulossa? multa on nyt varmaa melkein kaikki joille sanoin että viime viikolla neuvolassa katto ultrallaki, kysyny kumpi on tulossa... ja osa näistä ihan lapsekkaita ihmisiä...