Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSKAT toiveikkaasti torstaihin!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas, mä olen tainnut selvittää mysteerin. Mähän uhosin jo monta viikkoa sitten, että typylle taitaa olla tulossa hampaita (tää ennustus pitää aina paikkansa, paitsi millillä), ja NYT niitä taitaa tosiaan ainakin yrittää. Eilen kuulsi alaikenet NIIIN valkoisina, ja kun typy aloitti heräilyn vartin umpiväsyneenä nukahtamisen jälkeen, niin iskettii suppoa ahteriin ja vot - tyttö nukkui ku tukki KOLMEEN! Söi, jatkoi unta 5.30 ja ylös halus 6.30. Arvatkaa oonko levännyt, mitä nyt illalla en meinannut saada unta ja yölläkin heräilin, mutta en typyn itkuun vaan ihan oman kropan kolotuksiin. Ne on megaübersuperpaljon vähemmän stressaavia heräilyjä.

Kuinkahan usein tuota suppoa voi laittaa, siis en ole päivisin laittamassa ellei nyt ihan hirveästi kipua itke, mutta siis saako antaa kuinka useena yönä peräkkäin? En mä halua mihinkään lääkkeillä nukuttamiseenkaan lähteä...

Se apu meidän tassuttelusta on ollut, että typy ei tartte enää tuttia nukahtamiseen. En olis ikinä uskonut, että parissa illassa siitä päästään eroon, sen verran rakas se vielä alkuviikosta typylle oli, että ei toivookaan, et olis rauhoittunut unille ilman.

Juu, burdelle ja häydille kiitos joogaseurasta! Kyllä mä ihan tykkäsin, mulla on lihakset ihan kipeinä... tai siis jomottaa silleen jännästi etenkin tuolta alaselästä. Katotaan sitä tehojoogaa, jos typy suostuu vielä kohtuu kiltisti olemaan " paikallaan" , niin voishan sitä tulla. Mutta jos kaikki aika menee typyn paimentamiseen, niin käyn sit mieluummin itsekseni urheilemassa. Eilen oli kyllä ihanaa just se, et vauvat sai olla siinä mukana.

burde, mulle tuli mieleen noista teidän kokemuksista yks kevät, jollon meillä oli kahdet sukulaisten hautajaiset peräkkäin ja vielä päälle sain kuulla mun ala-asteen opettajan itsemurhasta. Sillon tuntu tosi pahalle... mut onneksi niitä uutisia ei loputtomiin tule.

Joo, katotaan vaan, et nyt kun uhoon et ne on ne hampaat, niin täällä on varmaan toinen hampaaton lapsi vielä vuoden päästä. :)

Ihanaa kun vissiin taas tulee kaunis päivä! Ollaan kahden opiskelukaverin kans menossa lenkille, heilläkin on ihka uudet vauvat, joita en oo vielä nähnyt. Ja kolmannella kaverilla on tänään laskettu aika, jännityksellä odottelen uutisia...

-Osse ja vielä hampaaton typykkä 5kk+

ps. typyn lempilelu on tällä hetkellä matkarattaiden jalkasuojuksen kiinnityshihna. eli bye bye akateemisen muovikassi, sait kilpailijan...

Vierailija
2/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIAMEY, todellakaan kannata välittää mistään katseista. Ajatelkoot mitä lystäävät! Minä en oo omasta mielestäni vielä saanut mitään kummia katseita. Tosin enpä ole kiinnittänyt huomiotakaan, kärryttelen tuolla kaupungilla ja muualla aina niin hurmoksessa omasta pienestä Sampostani, että en oo välittänyt kiinnittää huomiota, jos joku pahasti katsoiskin. Ja mulla on sama, kuin NapNapin siskolla, että oon tosi pienikokoinen (154cm 44kg), Sampo näyttää jo nyt isolta mun sylissä :D Että se voi toki hämätä vielä entisestään, mutta en oo antanut sen häiritä, jos jotakuta mun nuori ikäni ja pieni kokoni häiritsee :) Eikä me nyt ees kovin nuoria olla ensisynnyttäjiksi, paitsi tilastojen mukaan, kun ensisynnyttäjien keski-ikä oli jotain 28.

PIKKU-MILLI, onnea uuteen kotiin!! :) Melko pikainen muutto teillä :O Täytyy nostaa hattua.

AMY, vai on Emmistäkin tulossa " iso tyttö" kun ensimmäisiä hampaita pukkaa :)

Njoo, enpä ehdikään tän enempää kirjoitella, kun Sampo heräili :) Jospa se tänään nukkuisi taas päikkäreitä, eilisen unisaldo on jotain 2h ja sekin pätkissä. Yö oli onneksi mukava ja tuo on taas tosi pirteänä tuo poju. Ihana ♥

Palaillaanpa myöhemmin asiaan

Han ja Sampo +2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Mama oli oikein reipas eilen ja kävelin 1,5h vauinuilla porukoiden luo..Tyttö nukku yhteensä 3 tuntia ja kun tultiin bussilla takas nukku vielä tunnin (ja aamupäivällä nukku sen 45minsaa). Minä ajattelin, että no NYT on nukuttu niin, että illallakin nukutaan sit hyvin, mutta niin sit kävi, että oli huonoin yö ikinä! tyttö heräs tunnin välein ähisemään ja syömään..Huoh! =) aloin heti ajatteleen, että eihän se enää saa sit tarpeeks maitoa ja on vaan nälkäinen koko ajan..Ehkä ei kuitenkaan yhden yön perusteella aleta tutteleita lämmittään? =D

Niamey: sä voit luoda kans niihin vanhempiin äiteihin katseita ja vaikka kysäistä, että " noinkos vanhaa rouvaa harmittaa kun on tullut tehtyä oma lapsi turhan myöhään?" =)

Pikku-millille onnea vielä uudesta kodista! JEY! =) Et sit raaskinu jättää Aksua koko yöks omaan huoneesen..söpskää =)

Hyvä kuulla, että voi ton ikäiset jo vierasta..Aika yllättävää vaan oli mun mielestä..=)

Burden Heidi oli ollut hoidossa! Olikos ihan hyvin mennyt? Mekin jo mietitään josko uskaltais jättää tytön vaikka miehen siskolle muutamaks tunniks niinpäästäis kaksin johonki..=)

Osse: vai hampaita sille tytsylle onkin tulossa! =) Hyvä kun oli vähän helpompi yö!

Nyt alkaa neito kyllästyä olemaan puuhiksessa eli menenpäs tästä..

Mukavaa torstaita kaikille!

t. poppis ja Emiliina 2,5kk+

Vierailija
4/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millille onnea uuteen kotiin! Vitsi munkin tekisi mieli ruveta maalailemaan täällä, kun ei viime syksynä muuton yhteydessä ehditty. On vaan aika iso homma tyhjentää kämppää maalaamisen ajaksi... Niin ja tosi kivat tapetit teillä! Jotain muuta kuin sitä iänikuista beigeä tai vanhaa roosaa.

Ja Ossen typy saa hampaita..! Mä odotan kauhulla milloin Noelille puhkeaa, kun mies on sitä povannut jo useamman viikon ajan...

Meillä oli 4kk neuvola eilen. Uudet mitat ovat 6,8kg ja 63cm. Ihan kunnioitettavan kokoinen poika siis. Mulla vaan sattuu olemaan sellaisia tuttuja joiden samanikäiset vauvat ovat ihan jättiläisiä, joten tuo oma tuntuu kovin pieneltä. Ja Noel sai kovasti kehuja seurallisuudesta ja hymyilystä, on kuulemma " erittäin tyytyväinen" :)

Mua vaan jäi mietityttämään kun terkka kysyi että ryömiikö jo -- että onko se yleistä, että jo tasan nelikuisena ryömitään?? Mä jotenkin luulin, että se ryömiminen tulee sitten puolen vuoden paikkeilla aikaisintaan. Vai kysyiköhän terkka vaan siksi kun Noelilla on kauhea hinku liikkeelle, ja sätkii paikoillaan turhautuneena kun ei liiku kuin oman napansa ympäri...

Vanha läppäri sammuu ihan just, joten heippa. Osan kanssa nähdäänkin tänään Jumbossa...

Kandi & Noel 4kk

Vierailija
5/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osse: Musta oli kans ihan kiva kun vauvat sai olla mukana.. Muilla vaan tais olla vielä niin pieniä, että köllivät vaan tyynyillä. Toisin ku nää touhutoopet. :) Vaikka ihan kiltistihän sunki typys siellä oli. =) Mulle toi jooga on siinä mielessä tosi hyvä, kun muuten ei oo tullu eikä tuu harrastettua mitään liikuntaa. :)

Poppis: Kantsii sitä hoitoon jättämistä kokeilla jos yhtään siltä tuntuu, että se olis tarpeen ja uskaltaa jättää. :) Just vaikka silleen, että Emiliina on nukahtanu päikkäreille ja jättää maitoo varuiks. Ni eiköhän ne jonku aikaa pärjää.. ;) Ja eihän sitä tartte olla heti puolta päivää erossa. :D Heh..

Jaahas... Mitähän tästäki päivästä tulee. Piti mennä muskariin, mutta en sitte vaan oikeen saanu aikaseks lähtee. Sit aattelin, että mentäis kaupungille, kun Heidi sai mun työpaikalta 50 ¿ lahjakortin Prince & Princess kauppaan... Mutta äh. Heidi nukahti jo ja mä oon vasta alkutekijöissä... Eli siis hiukset pystyssä jne. Enkä tiä viittiikö päivemmällä lähtee ku lupas sitä vesisadetta.. ja pitäis mennä hakee anoppilasta mun puhelin ja rahapussi (unohtu sinne eilen).

Taidanpa lopetella...

Burde ja Heidi <7kk

PS. Mä muuten keksin sen päänsäryn syyn -> aurinko! Joka kevät on sama juttu... särkee päätä jos on esim. paljon ulkona, ennen ku pää tottuu tohon auringon paisteeseen.

En taida kyllä olla raskaana, mutta mun on pitäny varata gynelle aika, kun on niin omituisia juttuja tuolla alavatsalla... Että onkohan siellä kaikki kunnossa?! Kun toi oik. puoli tuntuukin ihan erilaiselle kun vas...

Vierailija
6/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osse: Vai tekee se typy hampaita. HIENOA! :)

Suppojahan saa laittaa 3krt päivässä. Sillon ku Heidillä oli pahimmillaan toi hampaiden teko, ni joutu kyllä laittaa sen 3krt, tai ainaki vähintään yöksi. Ja ihan useempana päivänä. Mut sit ku se eka hammas oli puhjennu, ni sen jälkeen tartti enää yhtenä yönä suppoo... Kyllä se nukkuminen ilman suppoo onnistuu sit ku ne hampaat ei enää vaivaa, kyllä mun mielestä siihen asti kannattaa laittaa... On se sen verran kipeetä touhua toi hampaiden tekeminen! (Ei tietty ihan kaikilla lapsilla.)

burde ja heidi <7kk

Vierailija
7/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin ei näköjään sääennusteet tiedä mistään mitään, eilen ja toissapäivänä satoi vaikkei pitänyt ja nyt paistaa vaikkei pitänyt :DD

Juu, kohta pitänee herättää toi yks touhuli " kauneusuniltaan" syömään, jotta kerjetään joskus sinne Jumboonkin. Eilinen shoppailureissu Hesaan meni mainiosti, neiti oli onnensa kukkuloilla ja touhus ja höpötti vaunuissa minkä kerkis ja uteliaana kurkisteli " suuren maailman menoa" ;)) Ja suostui jopa syömään päivällisen, tosin maidosta ei voi sanoa samaa :/ Mut sehän on meillä ihan normaalia, ettei maito oo mistään kotosin...

Sen sijaan mun " shoppailutaidot" on ihan kamalassa ruosteessa, en jaksanu oikeen ees katella mitään itelle, vaikka farkut oikeesti lahoo päälle, eli uudet olis jo kiire hankkia, ja kuukauden päästä on yhden kaverin häät, eli sinnekin jotain vaatetta tarttis löytää. Mut kun ei kaupoissa oo mitään " mun tyylistä" vaikken kyllä tiedä mikä sit sen puoleen olis :DD

Oulrait, mut nyt haen ton yhden sisälle syömään, ja sit nähdään!! (mä oon sit se joka porhaltaa paikalle hiki hatussa vasta sit kun kaikki muut on jo tulleet eli tapani mukaan myöhässä...) :DD

Ope ja Aino 6 kk

Vierailija
8/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lenkkikaverit molemmat peru treffit, toisella on muksu kipeenä ja toisella vissiin itsellä flunssa tulossa. Mälsää... onneks on muskari iltapäivällä, niin pääsen jonnekin tapaamaan ihmisiä!

Niameylle piti sanomani, että höpönlöpöt niistä katseista, niitä saa kuule meistä jokainen syystä tai toisesta! ja mun täytyy lisätä kans, että mä luulin sua vanhemmaks... en nyt ehkä kolmekymppiseksi mun tavoin mut en ihan " teiniksikään" :)

poppis, ei yks yö tosiaan mitään merkkaa, ehkä Emis vaan tilas lisää ruokaa.

kandi, en usko et ryömiminen vielä tuossa vaiheessa kovin yleistä on.

burde, hyvä tietää et saa vapaasti antaa suppoja. Vähän on känkkistä ilmassa näin päivälläkin, mut eiköhän tässä vielä pärjätä. Mut nukkua mun mielestä vauvan pitää saada!

Nyt mennään lueskelemaan ku ostin yks päivä uusia kuvakirjoja.

-Osse ja typy taas

Vierailija
9/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän yö meni taas harakoille, no en kyllä muutakaan odottanut..Liian nenäkin meni yöllä tukkoon ja nyt on siis joku nuha tytöllä.

Hienoa että Osse oli saanut nukkua paremmin!!:)

Vähänkö repesin tuolle Millin hampaaton lapsi lauseelle;) Kyllä ne sieltä vielä tulee:) Hienoa että saitte muuton nopsaan tehtyä!!

Piti jo aiemminkin kirjoittaa Auroralle että vähänkö kuulosti mukavalta sun reissu kosmetologille kun poitsu nukkui koko ajan kiltisti, ihanaa kun saat noin rauhassa käydä tuulettumassa:)..nimim. ei olisi onnistunut meiltä silloin eikä onnistuisi vieläkään malttamattoman,unettoman ärripurrin kanssa;))

Niameylle tosta kyttäilystä, mä kyllä tiesin sun iän mutta munkin mielestä näytät vanhemmalta:) Mä oon 23 ja kait aika teinin näköinen, ehkä se johtuu pukeutumisestakin..en tiiä. Mutta odotusaikana mummeleilta sai pahaa silmää varsinkin jos olin meidän äidin kanssa liikenteessä ja vieläkin välillä tuntuu että kytätään..voi olla että se on omaa mielikuvitustakin:) ja meidän kerhossa tuntuu että osa niistä vauvojen äideistä vois olla ennemminkin mun äitejä..tulee vaan jotenkin välillä tosi teini olo,varsinkin jos tuntuu et joku " aikuinen" puhuu mulle kuin lapselle..pöh.

Mä oon ollu nyt pari päivää vähän apeissa fiiliksissä, kun väsyttää ja ilma on ihan möllikkä..tekis vaan mieli mennä peiton alle syömään suklaata..ja siitä puheenollen täytyykin lähteä lenkille että saa tytön päikkäreille;)

Kukkuva Queen ja Liia 8kk

Vierailija
10/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä päivä! Aamulla Eetu päätti klo 6.28 että nyt on sopiva hetki nousta ylös! Mut mä olin niin hiljaa kuin vaan pystyn, ja sain kuin sainkin venytettyy aamua tunnilla eteenpäin... Ja noustiin siis vasta puol kasi, sitten tehtiin kaikessa rauhassa aamutoimet, ja aattelin että kun aurinko kerran paistaa, ja loppuviikoksi on luvattu sadetta, että lähdenpä sitten koirien ja Eetun kanssa lenkille, päästiin ulko-ovesta ulos, niin mun puhelin soi, terkka soitti, ja kysy mitä teen... No, tulin sitten luvattua että mennäänkin Eetun kanssa pitämään vaavinkaisia... Siis viime viikolla ei ollu halukkaita ketään eikä kahtena edellisenäkään, mutta nyt oli oven takana ollut kaksi uutta äitiä lapsineen, joten meidän aamupäivä meni sitten siellä... se siitä lenkistä... Ja nyt tuhoan täällä hyvällä omallatunnolla viikonloppuna tekemää omenapiirakkaa, nam!

Kesis kyseli siitä liinasta, mulla on liina, mutta on vaan sellanen ¿halpis¿-malli... Mutta mä oon ymmärtänyt ettei liinaa pysty sitomaan liian tiukalle... vai mitäs mieltä muut on?

Hermione kyseli siitä hiivasta, mulla siis eka hiivatulehdus oli Eetun syntymän jälkeen, tuossa vuodenvaihteessa, ja oli kuulemma tosi raju, niin ainakin lääkäri sano... Joten mulla ei oo kokemusta tuosta dieetistä imetysaikana, Eetu kun lopetti ite imetyksen joulukuun puoles välis... Mutta toivottavasti joku muu osaa vastata sulle!

Aurora mietti miten vauvan ikä lasketaan, mä muistaakseni käytin molempia tapoja, mikä millonkin tuntu hyvältä.

Toivotaan Osse että tytyn unet nyt paranee... Voi, vitsi mä voin vaan kuvitella teidän emännän hymyn kun sieltä pilkistää valkeaa, hih, joten toivotaan että olis ne hampaat... Mä täällä toissayönä kanssa valvoin, kun Eetu taas jutteli sellatteet vaivaiset kolme tuntia (klo 2-5) itekseen omassa sängyssään... Ja mä oisin halunnu nukkuu!!! Mutta mietin (ja pelasin kännyllä...) vaan että ensi yö on sitten parempi, ja niinhän se olikin... Tosin ite sen menin pilaamaan, kun mietin puol kahteen raha-asioita, tai sitä kun ei ole!

Niamey oli saanut ikäviä katseita muilta äideiltä. Kyllähän niitä tulee, väkisinkin, syystä tai toisesta! Mutta anna niiden vaan katsoa ja ole ylpeä itsestäsi ja tytöstäsi! Ja mä tosiaan kanssa aattelin sua vähä vanhemmaksi... Siis kuvien perusteella...

Pikkumilli on päässyt uuteen kotiin, ihanaa! Ja onnea uuteen kotiin! Ja mä kanssa mietin miten äitin pikkupoika pärjää YKSIN omassa huoneessaan sillon ekana yönä... Mutta hyvinhän hän on pärjännyt, ja mikä pääasia hän ei häiriinny meidän kyljen kääntyleistä... Ja kyllä sille Aksulle tulee hampaita, ihan varmasti!

Napnap kyseli tuosta keskustelusta... Todennäköisesti teette siellä hoitosopimuksen/varhaiskasvatussuunnitelma (joka kunnassa/kaupungissa/hoitopaikassa on oma nimityksensä sille...) ja käytte ihan käytännönasioita lävitse, mitä toiveita teillä on ja mitä haluatte tytön oppivan yms. Ja kannattaa miettiä kysymyksiä etukäteen mitä haluatte kysyä, ja kannatta kysyä KAIKKI mikä mieltä painaa!!!

Poppis oli tehnyt eilen pitkän lenkin. Voi, kun vaan sais itteensä niskasta kiinni, et lähtis piiiitkälle lenkille. Mutta kun ei tuo Eetu viihdy hereillä kun puol tuntii rattaissa, ja nukkuahan se ei niissä osaa...

Burde, täällä kanssa yksi joka saa päänsäryn auringosta/auringossa! Ja se on sitten koko kesän kiusana...

Juu, mutta nyt jätän tilaa muillekin, tuo ukkelikin kuulostaa siltä että olis herännyt... Toivottavasti ei ihan vielä...

napero ja Eetu 1v2kk

Vierailija
11/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisia paranemisia pesukarhun Joonalle! meillä on taas kerran ollut koko perhe kipeenä, viime viikonloppuna oli tyttö kuumeessa, mies on ollut koko tän viikon sairaslomalla, mulla itelläkin on tosi tööt olo, ei ole kuumetta mutta yskittää ja on huono olo.

Toivottavasti en tule viikonlopuksi kipeeksi, ollaan miehen kanssa menossa juhlimaan kaverin synttäreitä ja tyttö viedään mummille hoitoon yöksi. Mä olisin kyllä niin rentoutumisen tarpeessa!

Mä ilmeisesti kans näytän nuorelta, pari viikkoa takaperin en meinannut päästä Amarilloon syömään! Meillä oli kabinetti ja kaikki varattu, poke kysyi multa papereita ja huomasin että mun lompakko on unohtunut johonkin! Minä siinä sitten paniikissa selittämään että mulla ei ole papereita kun lompakko on nyt hukassa, mutta meillä on kabinetti varattu jne, niin se poke sanoi: " Niin mutta kun pitää olla 18 vuotta..." HÄH? Mä olen 25!!! Onneksi se poke uskoi ja pääsin syömään. Ja lompakkokin löytyi kotoa toisesta laukusta...=) Mutta en kai mä nyt alle 18 vuotiaalta näytä...?

Kiitos kaikille kun vastailitte siihen tarha-keskusteluun... nyt on sitten aika varattu, parin viikon päähän. Minkä takia sellasta kansiota täytetään...? Olenkohan mä jotenkin vainoharhanen, heti tule sellanen olo että meitä kytätään.

Vierailija
12/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äippis tietty surffailee, mitään järkevää tekemistä ei siis oo ;)

POPPIS, joo, ehkä ei vielä oo hätä, etteikö maito riittäisi :) Kyllä määkin väliin mietin, etä riittääkö maito, kun tisut tuntuu tyhjenneiltä ilmapalloilta, mutta toisaalta kun poika kuitenkin imee tyytyväisenä (eli ei raivoa tissillä tms.) niin kai sieltä maitoa tulee...

OPE oli päässyt shoppaileen uteliaan tytön kanssa :) Toivottavasti meilläkin joskus onnistuu noin, tällä hetkellä jos poika vaunuissa herää, niin alkaa välitön huuto/raivoaminen/kitinä/mankuminen tms. Eli ei viihdy vaunuissa (eikä myöskään autossa turvakaukalossa) ellei ole unten mailla. Mutta ehkä sitten kun pystyy istumaan ja katselemaan maailman menoa :)

QUEEN, vai oot se sinäkin saanut tuijottelua ikäsi puolesta. Kurja juttu. Minoon välttynyt, tai sitten en vain oo huomannut. Ikävimmät kommentit jne. on tainneet tulla ystäviltä, joten jotkut tuntemattomien mahdolliset ihmettelyt ei oikeastaan paljoa enää paina :)

Ei siitä pidä välittää, vaikka joku ihmettelisikin äidin ikää. Ihmiset tykkää juoruilla ja kaivella ikäviä asioita kaikesta mahdollisesta (siksi kai iltapäivälehdet myy hyvin). On vissiin mukava, kuin voi yhdessä spekuloida kaverin tms. kanssa, kuin huonosti varmaan tuolla ja tuollakin äidillä menee, kun on noin nuori/vanha/työtön/työnarkomaani... Ei sellaisesta kannata ottaa nokkinsa, siinäpä LUULEVAT mitä luulevat :)

ÄÄÄÄH, mää tarvin suklaata justiinsa nyt! Hirveä himo. Pitää vissiin käydä alakerran kaupasta hakeen patukka tai vaikka levy, jahka mummu tulee vierailulle (ei viittis poikaa jättää yksinään nukkuun...).

Iih, jänskättää tuleva matka. Meillä kun poika ei todellakaan viihdy turvakaukalossa, ellei ole aivan unten mailla. Mietin, että mitähän siitä matkasta tulee, jos/kun vauva herää eikä enää nukahdakaan loppumatkasta? Kuinka hirveen huudon kanssa joudutaan ajamaan perille... :( Eikä viitsisi kovin moneksi tunniksi pysähtyäkään välillä, kun matkaa on muutenkin ihan tarpeeksi. Pysähtymättä ajais neljässä tunnissa, jos keskinopeus olis 100km/h, mutta yleensä on mennyt vähintään 4,5h, koska välillä pitää hidastella (rekat, jonot, tietyöt...). Voi apua. Lähdetään tietty Sampon päiväuniaikaan, jotta päästäis mahd. pitkälle ilman että täytyis pysähtyä syöttämään tms., mutta ei tuo poika oo tainnut kertaakaan nukkua yli 3,5h (tai ehkä kerraan joskus kolmiviikkoisena). Pitäis vissiin sittenkin mennä junalla... Saapa nähdä mitä tulee.

Jaah, pitääpä mennä taas heijaamaan vaunuja ->

Han ja Sampo +2kk

Vierailija
13/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kasvun kansio on ihan sitä varten, että voidaan seurata lapsen kehitystä ja se on myös ihana muisto lapsille! Mun pikkuveli vieläkin välillä ihastelee omaa kasvun kansiotaan, mikä tarhassa oli koottu (veli on nyt siis viidennelllä luokalla). Sinne kerätään lapsen piirustuksia, maalauksia, valokuvia tarhan retkiltä/juhlista yms.. Työntekijät monesti myös kirjoittavat ylös mitä lapsi on kertonut ja niitä juttuja voi löytyä kansiosta. Monesti isompien lasten kanssa kun piirretään tms., tulee lapsilta tosi ihania juttuja. Ne kirjoitetaan ylös ja liitetään osaksi kuvaa. Kuvat sitten kerätään siihen kasvun kansioon. Ei ne todellakaan ole " kyttäystä" varten :) (vaikka tietenkin niistä voi olla hyötyä, jos huomataan jotain " ongelmia" esim. oppimisessa/kehityksessä tms.)

Vierailija
14/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Mä olen kyllä käynyt lukemassa kaikki jutut, mutta kun en ¿tunne¿ teitä kaikkia niin menee aika pitkään aina kun lueskelen.. Ja siinä vaiheessa kun olen alkanut kirjoittelemaan niin neiti päättää herätä.. ;) Ylläri. Ja sori jos nää viestit on vielä kovin omanapaisia..

HAN ¿ mä kans haluaisin lähteä näyttämään tyttöä mummolleni ja matka ois ¿mukavat¿ 5-6h yhteen suuntaan. Tekisi mieli lähteä mökille vanhempien kanssa helatorstaina, mutta saa nyt sitten nähdä miten reissun käy.

COLTSFOOT ¿ säkin oot päässyt jo kaupungille luuhaamaan! :) Kiva kuulla! Mullakin tekis mieli, mutta ehkä odotan vielä pari päivää ton leikkaushaavan kanssa.

IIRIS ¿ musta on ihan hassua aatella että Elli on jo 3kk!!! Vastahan se siellä treffeillä oli NIIN pieni.. :)

Osa porukasta on ilmeisesti olleet tänään Jumbossa treffeillä..? :) Ehkä mekin sitten seuraaville treffeille uskaltaudutaan.. Ilokseni tänään löysin itseltäni nilkat! Siis kun oli niin HIRMUINEN turvotus vielä kättäriltä kotiutuessakin että! Ja painoa ¿ jota kertyi raskausaikana n. 15kg ¿ on lähtenyt jo n. 10kg! Vitsit.. Kunhan viikko menee niin meinaan kyllä lähteä kokeilemaan vaunuilua!

Neuvolan täti kävi kotikäynnillä tänään. Napanuoran jämä tipahti eilen ja nyt on hieno napa tytöllä. Punnituksen jäljiltä olenkin ihan äimän käkenä, siis syntymäpaino oli 3630g (ja kättärillä joku 3450g) ja nyt se oli siis 7 pvn ikäisenä 3830g! OHO! Eli multa ilmeisesti tulee tarpeeksi maitoa.. Kyllähän tuo neiti viihtyy rinnalla aika ahkerasti.

Miten muuten teidän ¿vastasyntyneet¿ vauvelit olivat hereillä? Nimittäin kun musta tuntuu että tuo neiti on hereillä vain sen pakollisen, eli vaipanvaihdot, hoidot ja syötöt. Muuten se halajaa rinnalle ja siihen se sitten kuukahtaakin.. Hassulta vaan tuntuu, vaikka tiedän että vauvat nukkuu suurimman osan ajasta. Tänään on meillä edessä kylpyilta, minäkin pääsen kylvetyspuuhiin! :)

Mä taidan päästää miehen huomenna juhlimaan tytön syntymää ja omia synttäreitään. Siskoni lupasi tulla hauvelin kanssa yökylään, niin ei tarvitse ihmetellä yksin koko yötä. Mies on kyllä ollut kultaakin kalliimpi apu näinä ensimmäisinä päivinä. En tiedä miten olisin selvinnyt yksin. Enhän mä edes pääse sängystä ylös tuon leikkaushaavan takia kuin TOSI hitaasti..

Nyt kuuluu taas äkinää.. Pakko mennä! :)

Mammis + Tiitiäinen 1vkoa :)))[/color]

Vierailija
15/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

D olikin tooosi väsynyt siel treffeillä, kun nukahti saman tien kun pääs rattaisiin ja on nyt vedellyt unia jo 2h 20 min (meillä pisimmät päikkärit on nykyään max. 1,5 h..). Olipa kivaa päästä vähän näkeen ihmisiä ja puhumaan :). Oon ollut tän viikon melkein vaan kotona ja sen huomaa siitä, et voisin puhua koko ajan ;). Miehelle on niin tylsää jutella, kun ei se osallistu " kunnolla" vaan mutisee " yhm, yhm" sopiviin väleihin :D.

D tekikin kans yllärit viime yönä. Heräs vaan kerran syömään eikä silloinkaan vlavonut yhtään ylimäärästä :). Mua vaan ei väsyttänyt enää yhtään silloin yöllä, kun olin saanut nukua jonkun 5h putkeen..

D' n hammaslääkäri meni ihna hyvin, paitsi D sai hirveet raivarit, kun vieras akka kävi kopeloimaan suuta ;D. Aikaa hampilääkäris meni about 5 min. Hammasharja saatiin (meillä olikin jo yks, mut nyt saa D leikkiä toisella, kun äiti tai daddy harjaa toisella) ja ksylitol pastilleja.

Mun hammaslääkärikin soitti, kun oltiin Jumbossa. Ainakin tekari menee remppaan ja jos ei auta niin sit aletaan leikkeleen ientä. Toivottavasti riittäis toi vähempi bd..

Mitäs pitikään kommentoida??

Ossen tytsylle voimia hampaiden pukkaamiseen. Panadolia voi antaa 6h välein ja jos ei riitä niin buranaa 8 h välein siihen puoleenväliin panadolia. Nää ohjeet tuli terveysneuvonnasta silloin, kun meilö oli se noro..

Jotain muutakin piti vielä, mut ei pysty muistaan..

Jenni ja uninen D

Vierailija
16/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. eli nää unohtu:

Jonskulle paranemisia!

NapNap: Et sä nyt ihan niin nuorelta mustakaan näytä :D.

Kesis ja Napero: Ihan ton parin liinan sitomis kerran perusteella sanoisin, et voi sitoo liian tiukkaan, mut kyl tuntuu sit itelläkin kyljissä. Trikooliinalla on kai helpompi alottaa.. Mun liina on kudottu ja taitais D olla jo liian painava trikooliinaan.

Mammis: D valvo ihan pienenä vauvana kans jonkun 10 min kerrallaan.. Nukku oikeesti koko ajan ja välis vaan söi ja kakkas :D.

Vierailija
17/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan päästy turvallisesti kotiin!

Kiitos kaikille treffeillä olijoille, taas sai kasvot monelle kirjoittelijalle ja vauvalle! Harmitti vaan, kun jäi niin lyhykäiseksi meikäläisen treffiaika eikä oikein ehtinyt kaikkien kanssa jutella...mut kun mun pitää noita ruuhka-aikoja kartella tai jumitun johonkin liittymään ikuisiksi ajoiksi!

Nakki nukkuu ulkona, jäi päivän pitkät päikkärit vähän vajaiksi. Ei noissa matkarattaissa uni tuu ihan yhtä hyvin kuin vaunuissa tai sängyssä. Taidanpa minäkin pistää pitkäkseni...

Makkara & Nakki 8vkoa 1pvä

Vierailija
18/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. hehkutin vana omia juttuja niin, et unohtu tääkin:

Kiitos kaikille treffeillä olleille. Kaikki vauvat oli niin nätisti paitsi meidän ipana rähisi vähän väsyä. Oli kiva nähdä uusia tyyppejä ja pieniä vauvoja. Meidän D' hän ei koskaan ole ollut alle 4kk vanha ;), ainakaan äiti ei muista et se ois joskus ollut niin pieni..

Nyt pois..

Vierailija
19/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos treffiläisille, oli tosi kiva nähdä Ainon kaimoja, Open Aino olikin tooooosi paljon saman näköinen kun meitin likka.

Harmi että jäi vähän juttelut vähiin niiden kanssa jotka istu toisessa päässä pöytäriviä, ens kerralla sitten vaihdan päätä.

Mun tarvii kertoa nyt muillekkin kun Aino on oppinut äidin mielestä extrasuperihanan tempun.

Kun istutaan likan kanssa sylikkäin poskiposkea vasten niin Aino antaa pyynnöstä suukon, kääntää siis päänsä ja suunsa mua kohti ja painaa suunsa poskea vasten, vielä ei ole huulet tötteröllä, mutta suukko kun suukko, ainaski äitin mielestä.

Kaiman kanssa treffataankin huomenna !

Mä oon samaa mieltä niistä supoista kun hampaat tulee, anna vaan ihan rauhassa vaikka se 3 suppoa per päivä ja kun tilanne rauhoittuu/tasaantuu niin sitten vaan yötä vasten tai jätät pois.

Turhaan sitä lasta kärsityttää ja itseään !

Tuli vähän omaa napaa mutta jotenkin on nyt ullakko vähän tuuletusta vailla.

AA ja AE 4 kk 4 pv

Ai juu oltiin siellä neuvolalääkärissä Aino on nyt 65,4 senttiä pitkä ja tasan 6500 g niin ne vaan noi pikkaset kasvaa.

Vierailija
20/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Minulla on ilo ilmoittaa, että Leenis on saanut eilen 18.4. klo 16.02 pienen pontevan pojan. Pituutta pojalla 52 cm ja painoa 4090g. Onnellinen perhe voi hyvin! Synnytys oli mennyt hyvin ja sitkeä sissimme sai 6,5 tunnissa pojan maailmaan pelkän ilokaasun voimalla.

ONNEA KOKO PERHEELLE!!!

Kesis ja poju 16 vrk