Syitä, miksi mies haluaa erota, mutta säilyä ystävänä?
Ymmärsin, että ihan oikeasti haluaisi olla ystävä. Minusta tuntuu, että liikaa vaadittu, kun itse häntå vielä rakastan.
Kommentit (43)
Eli näistä vastauksista päätellen ei oikein voi tietää, mitä eksä haluaa. Sen tiedän, ettei seksiä ainakaan eikä parisuhdetta. Todennäköisin on tuo, että tarvitsee irroittautumisaikaa eikä kertarysäyksellä halua irrota. Tai sitten ei halua mitään draamaa, joten parasta olla ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Olen elämässäni eronnut muutaman kerran. Kaikkien exieni kanssa olen väleissä. Mielestäni on erittäin kypsymätöntä ja raskasta elämää, jos pitää aina ja iankaikkisesti olla exien kanssa riidoissa.
M43
Kyllä tuohon vielä välimuoto mahtuu. Mulle ainakin kaveruus tarkoittaa muutakin, kuin kohtelias tervehdys kaupassa. Edellinen mies halusi jatkaa ystävinä. Koska hänellä ei ollut ystäviä, oli yksinäinen, piti seurastani, mutta ei rakastanut. Näin hän sanoi. Itse totesin, että mulla on kyllä ystäviä tarpeeksi eikä mitään motiivia häntä jättää roikkumaan edes kaveriksi. Ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta uusiin kavereihin. Myöhemmin selvisi, että hänellä oli uusi deitti jonka kanssa ilmeisesti halusi katsoa miten sujuu, mutta pitää minut varalla. Joskus nuorena jäin "kaveriksi", ja sehän johti monen vuoden epämääräisiin tapaamisiin ja muutenkin pidettiin yhteyttä. Siis oli aikoja, kun oltiin kavereita, ja aikoja jolloin oli muutakin, vaikka toinen tai molemmat oli parisuhteessa. Silloin mulla oli liikaa tunteita ja liian vähän kokemusta ja voimia lopettaa koko suhde.
Yksi nuoruuden existä halusi oikeasti olla kaveri vielä eron jälkeen. Soitteli samaan tapaan kuin ennenkin ja itse olin aika hajalla. Parin puhelun jälkeen sanoin että hei ei tämä näin mene että eron jälkeen henkinen puoli jatkuu ihan niinkuin ennenkin. Tykkäsi siis jutella paljon ja sitä olisi vielä kaivannut kun minun kanssa oli niin kiva jutella mutta seksiä teki mieli kaikkien muiden kanssa. Ei siis halunnut olla täysin yksin kuitenkaan ja siihen minua tarvittiin.