Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri on elänyt aivan erilaisen, perhekeskeisen lapsuuden kuin minä ja painostaa nyt aikuisena että mun pitäisi tavoitella hänen arvojensa

Vierailija
22.11.2025 |

mukaista elämää?

Sieltä siis löytyy kaikki perussetit ok-taloa, autoja, lemmikkejä, lapsia myöten kiiltokuvaelämää. Suuri molempien vanhempien vanhempien tuki taloudellisesti ja muutenkin korjaavat autot, osallistuvat talon talkoisiin jne.

Sitten minä. Olen elänyt yh-vanhemman kanssa koko ikäni eikä siltäkään ole saanut edes kasvatuksellista apua koko lapsuuden/teinivuosien aikana. Kouluttauduin hyvin ja ihan kohtuupalkkainen työ.

En ole koskaan saanut malliksi tuollaista edellisenlaista elämää että itseni pitäisi sellaisesta haaveilla, siksi käytänkin rahani matkusteluun ja elämyksiin. Tuo em. kaveri saattaa tulla kylään kivaan kerrostalokaksiooni ja alkaa tivaamaan että milloin minä alan etsiskellä ok-taloja, milloin hankin kissan, milloin auton.

Ei mulla ole mitään vanhempia takaamaan lainoja, ei hoitamaan lemmikkejä, ei korjaamaan autoja. Tuollainen olisi täysin utopiaa ikinä saavuttaa. Suuri riski.

Viihdyn nahoissani ja elämässäni ja tämä pieni kämppä mahdollistaa ruhtinaallisen reissubudjetin josta nautin suunnattomasti ja kaikki lomat haluankin koluta maailmaa. Ja ei, en siis reteile kaverille lainkaan matkoistani, päinvastoin en edes kerro kaikkea ettei siellä päässä mene liikaa tunteisiin.

Tarviiko hänen siis kaikki mielipiteensä sanoa ääneen? Painostaa toisiakin ihmisiä tavoittelemaan _hänen kaltaistaan_ elämää?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki täällä palstalla kirjoittavat

ovat joiltain osin titityy. (Minäkin. 

Olenhan kyyninen satiirikko. 

Nauran itselleni, sillä nauran kaikelle).

Kun nyt vielä neron äo:n omaavana

kuntoutuisi omalle isänmaalleen

verotuloja tuottavaksi hyöty-yksilöksi,

ettei työkyvyttömyyseläke kutsuisi

rikottua raajarikkoa liian

varhain. Kunniaa ja Gloriaa voisi

Isänmaalleen lahjoillaan vielä antaa.

Vaikea se on siivetönnä; ne on väkivalloin

minulta irroitettu, ilman siipiä ei

valkojoutsen lennä.

Hyvä iltaa, god kväll. Enchanted evening.

Vierailija
42/45 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on selvästi sosiaalisesti taitamaton, mutta minusta on myös aika kummallista, että et halua käyttää viittä minuuttia sen selittämiseen, mikä sinua hänessä vaivaa, vaan mieluummin katkaiset välit ilman selityksiä.

Meille joillekin erilaiset sosiaaliset tilanteet eivät ole yhtä helppoja kuin suurimmalle osalle muista, vaan saatamme mokata pahastikin ennen kuin joku huomauttaa, miltä käytös tuntuu toisesta osapuolesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä arvon naiset kampaamaan

niitä hassuja ripsujatkeitanne.

Eipä teistä juuri muuhun ole -

pateettisen toista naista myttyyn polkevan

kadehtimisen lisäksi. I said it, yes. 

Terveiseni Sannalle, Ritalle ja muille

Maamme Premium_Kuningattarille.

Vierailija
44/45 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on selvästi sosiaalisesti taitamaton, mutta minusta on myös aika kummallista, että et halua käyttää viittä minuuttia sen selittämiseen, mikä sinua hänessä vaivaa, vaan mieluummin katkaiset välit ilman selityksiä.

Meille joillekin erilaiset sosiaaliset tilanteet eivät ole yhtä helppoja kuin suurimmalle osalle muista, vaan saatamme mokata pahastikin ennen kuin joku huomauttaa, miltä käytös tuntuu toisesta osapuolesta. 

Kai nyt tyhmempikin ymmärtää ettei kyseessä ollut vain yksi outo, ajattelematon möläytys vaan enemmänkin jäävuoren huippu 

Vierailija
45/45 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkääpä arvon naiset kampaamaan

niitä hassuja ripsujatkeitanne.

Eipä teistä juuri muuhun ole -

pateettisen toista naista myttyyn polkevan

kadehtimisen lisäksi. I said it, yes. 

Terveiseni Sannalle, Ritalle ja muille

Maamme Premium_Kuningattarille.