Keitä ovat "kerran viikossa suihkuun" -ihmiset?
Kommentit (923)
Kyllä muut sen sen haistaa jos pesuväli on enemmän kuin 24 h. Kaupassa, töissä, ohikulkiessaan lemahtaa. Tunkkainen apskan ja perseen ja pesemättlimien korvantauksien lemu. Samoin vaatteet haisee persehelle. On se ihanaa kun vettä säästyy!
Vierailija kirjoitti:
Siellä osa, jotka eivät käyneet nyt illalla suihkussa, valmistautuvat menemään hikisinä lakanoiden väliin. Jalat muhineena koko päivän.
Olen ollut tänään koko päivän kotona paljasjaloin.
Jos istuu koko päivän himassa ilman sukkia,miksi hitossa pitää tuhlata vettä pesytymällä joka ilta? Se suihku ei kuulkaa ole ilmainen vaan näkyy vesimaksussa! Ja mikään minuutin pikasuihkuhan ei puhdista vaan menee vähintään 40 min kun pesee hiukset,kehon,sheivaa..
Suomessa huomo hygienia valitettavan yleistä. Menee mihin tahansa julkiseen tilaan, huomaa, miten pahalta ihmiset haisee metrien päähän.
Vierailija kirjoitti:
Jos istuu koko päivän himassa ilman sukkia,miksi hitossa pitää tuhlata vettä pesytymällä joka ilta? Se suihku ei kuulkaa ole ilmainen vaan näkyy vesimaksussa! Ja mikään minuutin pikasuihkuhan ei puhdista vaan menee vähintään 40 min kun pesee hiukset,kehon,sheivaa..
40min? Vaan jos oot nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40min? Vaan jos oot nainen
Vain mies kommentoi noin eikä loogisesti: hanaa ei pidetä päällä saippuinnin ja sheivauksen ajan.
Menehän nyt siitä autotalliin leikkimään mussukka!
Vierailija kirjoitti:
Tuosta 40 minuutista minulla menisi noin 3 minuuttia siihen, että pitää vettä laskea, jos nuo toimenpiteet suorittaisin. Vai pidätkö koko ajan veden valumassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä osa, jotka eivät käyneet nyt illalla suihkussa, valmistautuvat menemään hikisinä lakanoiden väliin. Jalat muhineena koko päivän.
Olen ollut tänään koko päivän kotona paljasjaloin.
Ja lattioista tarttuu lika ja pöly jalkoihin. Vai imuruitko ja pesetkö ne lattiat perusteellisesti joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Onpa tehokkaan kuuloista. Miksi edes pitäisi sheivaa joka päivä? Puhtaus ei ole sheivaamista vaan peseytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli pesuilta minulla. Pesin hiukset ja pesin ihon. Kunnolla pesin enkä vain käynyt suihkussa. Kun näin teen pari kertaa viikossa, olen varmasti puhtaampi kuin joka päivä vettä päälleen suihkuttaja.
No, et ehkä kuitenkaan? Kolmessa-neljässä päivässä ehtii paikat muhia melkoisesti.
Enemmän muhii heillä jotka eivät peseydy vaan käyvät veden alla seisomassa.
Mitä se peseytyminen sinulle tarkoittaa? Kuuraamista juuriharjalla ja mäntysuovalla kerran viikossa?
Voi kuule kun on sellaisiakin ihmisiä jotka eivät mene suihkuun edes kerran viikossa vaikka haisevat kuin rankkitynnyri.
Ei ole ollut tapana käydä suihkuissa. Järvivesi huuhtoo kesällä uidessa ja talvella ei tule hiki kun on kylmä.
Ennen haisin, mutta en enää
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muut sen sen haistaa jos pesuväli on enemmän kuin 24 h. Kaupassa, töissä, ohikulkiessaan lemahtaa. Tunkkainen apskan ja perseen ja pesemättlimien korvantauksien lemu. Samoin vaatteet haisee persehelle. On se ihanaa kun vettä säästyy!
Tämä on ihan totta. Harva ihminen haisee hielle, mutta eltaantuneelle pesemättömyydelle kyllä. Nämä ovat varmaan niitä ihmisiä, joiden "hiukset ei rasvoitu, joten ei tarvitse pestä"? Välillä joutuu olemaan kaupassa hengittämättä, kun joku tällainen tapaus tulee metrin etäisyydelle. Se haju on todella kammottava.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut tapana käydä suihkuissa. Järvivesi huuhtoo kesällä uidessa ja talvella ei tule hiki kun on kylmä.
Talvella jokaiselle tulee myös hiki. Ei kukaan jäädy jääkalikaksi talvella. Paksut vaatteet sisätiloissa aiheuttaa kaikennäköistä paikkojen muhimista. Viikon kun on pesemättä niin huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella jokaiselle tulee myös hiki. Ei kukaan jäädy jääkalikaksi talvella. Paksut vaatteet sisätiloissa aiheuttaa kaikennäköistä paikkojen muhimista. Viikon kun on pesemättä niin huhhuh.
Jokainen terve ihminen erittää viikossa monta litraa hikeä vaikka ei liikkuisi metriäkään.
Täältä löytyy mies joka käy kerran viikossa. Tätä paskaa on jatkanut useamman vuoden.. pakko seurata miten nainen tuhlaa vedet että voinko käydä vai en.. tärkeintä minulle on että lapselle riittää läpimät pesuvedet joka päivälle. Joten kun meillä on lotraava ja ajattelematon nainen talossa niin minä kärsin koko perheen edestä...
Tuskin edes nainen tajuaa tuota vaikka monta kertaa mainostanut että se tuhlaa joka kerta vähintään 4henkisen perheen vesi määrät suihku käynnillään.
Meillä ei ole suihkua eikä bideetäkään. Sauna lämpeää kaks kertaa viikossa, kolme jos työvuorot ja sähkönhinta sopivat. Hiukset voi pestä lavuaarissa jos on tarve, samoin kainalot ja jalat. Harva ihminen oikeasti likaantuu/hikistyy niin että päivittäin tulis suihkussa käydä. Hiuksiakaan ei tartte niin usein pestä.
Teini käy joka ilta suihkussa ja lotraa siellä Normalin pesugeelien kanssa.. (tai ehkä tekee jotain muuta,en tiedä eikä minun asiani) ,tulee kauheat vesimaksut jos myös mies ja minä mennään suihkuun hänen jälkeensä! Kun minulla on pitkät hiukset ja itselläkin menee vähintään 30 min enkä todellakaan sulje suihkua välillä, koska silloin tulee kylmä! Karsea täristä hoitoaineet päässä kylmässä suihkukopissa.
Vaikka joku väittää, ettei hikoile, niin jalat kyllä jokaisella hautuu talvikengissä ja paksuissa sukissa. Jalat on syytä pestä ihan joka päivä - myös muukin keho.