Keitä ovat "kerran viikossa suihkuun" -ihmiset?
Oletteko työelämässä?
Kommentit (923)
Itse olen niin vilunen, että vihaan käydä suihkussa. Tulee kylmä. En ole kyllä tällä hetkellä työelämäss. Jos olisin, kävisin ainakin joka päivä.
Näkee ettei ihmisillä ole hajua mitä on elää ihosairauden kanssa ja mitä helvettiä etenkin pesytyminen on.
Vesi tekee kipeää,kirvelee. Suihkun jälkeen levitettävä rasvaa joka polttaa ja kirvelee. Sitten tajuaa että joku polvitaive jäi välistä,eikun vaatteet pois ja lisää rasvaa. Itkettää ajatuskin että sama kidutus viimeistään kolmen päivän päästä edessä.
Vierailija kirjoitti:
Näkee ettei ihmisillä ole hajua mitä on elää ihosairauden kanssa ja mitä helvettiä etenkin pesytyminen on.
Vesi tekee kipeää,kirvelee. Suihkun jälkeen levitettävä rasvaa joka polttaa ja kirvelee. Sitten tajuaa että joku polvitaive jäi välistä,eikun vaatteet pois ja lisää rasvaa. Itkettää ajatuskin että sama kidutus viimeistään kolmen päivän päästä edessä.
Miksi rasvaat ihoa noin harvoin?
Tässä maassa on niin vähän vettä, että kannattaa peseytyä vain monsuunin aikana. Suomi aavikoituu teidän tuhlaajien takia
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa ei lienee tarpeen aina ottaa niitä paria ääriesimerkkiä sadasta tapauksesta, vaan keskittyä siihen valtaosaan. Eli ihan niihin peruslaiskoihin sottapyttyihin, jotka taiteilee mitä luovimmin kainoin suihkun välttelemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillun ja perseen voi pestä käsisuihkulla,samalla vaihtaen alushousut. Hiukset voi pestä lavuaarissa ja silloin päänahka muuten puhdistuu erityisen hyvin,kun on pää alaspäin!
Samalla vaivalla menet sinne suihkuun seisomaan ja peset samalla hiusten kanssa kaiken muun. Helppoa.
Älä yritä tehdä viikottaisesta pesusta liian helppoa. Osa ihmisistä haluaa peseytyä harvoin ja vaikeimman kautta, ettei vaan tulisi liian puhtaaksi.
Vielä parempi, jos saa ostella saippuan sijaan kaiken maailman kuivashampoita ja kosteuspyyhkeitä, ekologisuuden multihuipentumia. Tai keksiä itse jotain jauhosekoituksia keittiötarvikkeista sinne päähän öljyjä imemään. Ei täällä tuhansien järvien maassa puhtaasta vedestä saa liikaa nauttia. Sen sijaan autolla pitää ajaa naapurin pihaankin kyläiltäessä.
Eilen oli pesuilta minulla. Pesin hiukset ja pesin ihon. Kunnolla pesin enkä vain käynyt suihkussa. Kun näin teen pari kertaa viikossa, olen varmasti puhtaampi kuin joka päivä vettä päälleen suihkuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli pesuilta minulla. Pesin hiukset ja pesin ihon. Kunnolla pesin enkä vain käynyt suihkussa. Kun näin teen pari kertaa viikossa, olen varmasti puhtaampi kuin joka päivä vettä päälleen suihkuttaja.
Varmasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla vielä ymmärrän, ettei suihkussa joka päivä käydä, mutta aikuisilla hiki haisee. Ette vaan itse sitä huomaa, kun olette niin tottuneet niihin hajuihinne. Me muut ei olla.
Tietysti jos asuu yksin, eikä käy missään niin oma asia.
Miksi ihmeessä hyväkuntoinen toimistotyöläinen hikoilisi? Suorittavassa työssä kyllä, mutta kevyt istumatyö?
Suosittelen toimistotyöläiselle sykettä nostavaa liikuntaa useamman kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisakaan taidettiin käydä vain lauantaisaunan yhteydessä kylvyssä kylmään vuodenaikaan ja vähäosaisimmat vai uimalämpöisinä vuodenaikoina, kun ei ollut saunaa.
Juokseva vesi on 1950 luvun jälkeistä aikaa ja joka viikko suihkussa muutaman kymmenen vuodenvanhaa, että se tuskin on hyväksi kenellekään liikaa puhdistautua. Pieni tai jopa keskinkertainen haju pitää varmaan yllä parempi kuntoa ja vastustuskykyä...
Älkää aloittako näitä 75 vuotta sitten -avauksia. Nyt eletään vuotta 2025, jolloin päivittäinen peseytyminen on normi.
Ei uskois et vuodesta 1950 on jo 75 vuotta. Tuntuu kuin se olisi ollut vasta eilen. Sama kuin miettisi vuotta 1890 kun pappa selitti nuoruuttaan. Mihin tämä aika onkaan mennyt. Ehkä tuolloin oli parempi kun Neuvostoliitto piti politiikkaa kurissa. 😅
Mulla on seborrooinen ekseema, ainoa mikä pitää sen kurissa on päivittäinen ihon ja päänahan pesu.
Vierailija kirjoitti:
No, et ehkä kuitenkaan? Kolmessa-neljässä päivässä ehtii paikat muhia melkoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, et ehkä kuitenkaan? Kolmessa-neljässä päivässä ehtii paikat muhia melkoisesti.
Enemmän muhii heillä jotka eivät peseydy vaan käyvät veden alla seisomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti miten puhtaaksi saisit itsesi, jos peseytyisit päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisen tarvitse joka päivä käydä kokonaan suihkussa ihotautilääkärienkään mukaan. Tietyt paikat tietysti pitää pestä päivittäin, mutta kokovartalopesuun riittää 1-3 kertaa viikossa yksilöstä riippuen.
1-3 kertaa viikossa...?? No ei varmasti riitä. Hyi, että mitä tapoja ihmisillä on.
En voisi nukkua jos en olis illalla käynyt pesulla, miten voisi mennä likaisena nukkumaan? Lakanat varmaan kammottavassa kunnossa niillä jotka ei iltaisin käy pesulla. Hiuksia en kuitenkaan pese joka päivä koska erittäin paksut ja pitkät hiukset. Kuivashampoolla välipäivät.
Vierailija kirjoitti:
En voisi nukkua jos en olis illalla käynyt pesulla, miten voisi mennä likaisena nukkumaan? Lakanat varmaan kammottavassa kunnossa niillä jotka ei iltaisin käy pesulla. Hiuksia en kuitenkaan pese joka päivä koska erittäin paksut ja pitkät hiukset. Kuivashampoolla välipäivät.
Kaikki se päivän pöly, rasva, hiki ja nöyhtä mukaan sänkyyn? Hyi että!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis, mikäli hiukset eivät pahasti rasvoitu, eikä ihminen hikoile ylenmäärin, varsin hyvin pärjää pikkupesuilla useamman päivän. Jokaisesta huushollista löytyy bidee ja varvasvälinsä voi pyyhkäistä kosteuspyyhkeellä.
Kuivan ihon omaavat ihmiset pärjäävät paremmin, kun päivittäinen luttaaminen kalkkipitoisella vedellä ja saippualla jää vähemmälle.
Just! Suihku 2 per viikko vedellä, saippuapesu 6-12 per vuosi. Tukka 2 per viikko, joskus pelkällä vedellä, muuten Linnashampoo. Kevyitä meikkejä ei tarvitse pestä lainkaan. Jos niin puhd.maito+vesi. Intiimit paikat 1-2 per päivä. Ohjeet ihotautilääkäriltä. Lähes rypytön. Pehmeä vartalon ja kasvojen iho. Tumma tukka säilynyt tummana, kiiltävänä. Ikä 75 v. Naisoletettu.
Eipä kasva. Varpaavälit pidetään kuivina ym. alttiit paikat. Ollaan tarkkoina. Ihotautilääkäri katsoo ja neuvoo usein, joudun käymään usein luomitark.
Saippua on pahasta. Lämpimällä vedellä pärjää hyvin, sienellä hangataan varoen. Kokeile, saat poskenpehmeän ihon. Toiv. se ei ole karkea.
Takaan, että olen vähintään yhtä siisti kuin sinä, kuka lienetkin.
Kuka lienetkin = lika kuonatkin. Takaan, että tuon nimimerkin takana on totuus kommentin kirjoittajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa viikossa ei riitä ja on varmasti likaisempi kuin päivittäin suihkussa käyvä.
Eipä kasva. Varpaavälit pidetään kuivina ym. alttiit paikat. Ollaan tarkkoina. Ihotautilääkäri katsoo ja neuvoo usein, joudun käymään usein luomitark.
Saippua on pahasta. Lämpimällä vedellä pärjää hyvin, sienellä hangataan varoen. Kokeile, saat poskenpehmeän ihon. Toiv. se ei ole karkea.
Takaan, että olen vähintään yhtä siisti kuin sinä, kuka lienetkin.