Keitä ovat "kerran viikossa suihkuun" -ihmiset?
Oletteko työelämässä?
Kommentit (923)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta porukkaa, kukaan normaalijärjellä varustettu tolkullinen ihminen ei todellakaan ole sitä mieltä, että suihkussa käynti harvemmin kuin kerran päivässä riittää. Kertoisiko joku jonkin syyn tälle suihkun välttelylle? Ainoa jonka voin jotenkinkaan jollian tasolla ymmärtää, on ihon kuivuminen jos kärsii erityisen herkästä ihosta. Muussa tapauksessa en mitenkään.
Vaikka että sitä itse haistakaan, niin kyllä te haisette.
Vain mt-ongelmaiset nuhjakkeet välttelevät päivittäistä peseytymistä. Taitaa haisuleilla olla muutenkin vaikeuksia elämänhallinnassa.
Taas huomaa tuollaista kommenteista miten surkea yleissivistys ihmisillä on. Olen itse atoopikko enkä saa käydä pesulla joka päivä. Siltikään en haise. alapäänpesu hoituu bideellä vessakäyntien yhteydessä j
Avantouinti ei korvaa peseytymistä... Mikrobit. Hyvää päivää taas. Olen pahoillani atopiastasi, se on varmasti kivulias ja ikävä iho-ongelma, mutta hygienia ei ole pelkkää hajujen vähentämistä.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni ainoat hyväksyttävät syyt on joko aito köyhyys tai iho-ongelmat, joihin lääkäri suositellut tällaista. Muuten... Yöks. Johan siinä koko viikon kakkabakteerit tarttuu kroppaan ja hiuksiin, puhumattakaan kaikista ilmassa leijailevista pakokaasuista ja muista ihanuuksista, raskasmetalleista sun muista. Nämä "en minä haise" -tyypit ei vaan enää haista itseään. Sanon tämän nyt kaikella rakkaudella. Tiesittekö, että jos kaikki pesisi kätensä vessan jälkeen ja vieläpä oikein saippualla, niin mahatautien, flussien sun muiden määrä laskisi valtavasti. Sama aivan varmasti koskee näitä suhkuvälttelijöitä, jotka tietämättään levittävät kaiken maailman biohaittaa kaikkeen ympärillään.
Kakkabakteerit ei pärjää terveellä iholla, jossa terve bakteerikanta.
Tiesitkö muuten, että monet suihkun välttelijät kuitenkin ihan osaavat pestä käsiään vessakäyntien yhteydessä, pestä alapäänsä ja pukea vaatteetkin päälleen.
Kumma, että nykyihminen on niin idiootti, että kuvittelee kkovartalosuihkun olevan ainoa tapa pitää itsensä puhtaana.
"Avantouinti ei korvaa peseytymistä... Mikrobit. Hyvää päivää taas. Olen pahoillani atopiastasi, se on varmasti kivulias ja ikävä iho-ongelma, mutta hygienia ei ole pelkkää hajujen vähentämistä."
Voi hyvää päivää tuota älyn käyttämättä jättämistä! Missä kirjoitin, että avantouinti korvaisi peseytymisen? Äly hoi älä jätä!!! Atopiani ei ole kivulias eikä ihottumaa juuri ole, koska peseydyn oikein. Missä kirjoitan, että hygienia olisi pelkkää hajujen vähentämistä?
Käyn joka ilta ja pesen myös hiukset. En osaa mennä nukkumaan jos en ole peseytynyt.
Lapsena ja varhaisnuorena kävin vain kerran viikossa suihkussa, saunapäivänä. Kukaan perheessä ei käynyt useammin ja muistaakseni suihkussa oli paljon varastotavaraa, että oli vain poikkeustilanteissa käytössä. Koulussa sitten jossain kohtaa alettiinkin kiusaamaan haisemisesta! En itse tuntenut mitään hajuja ja en edes kait tajunnut että kaikki johtuu kerran viikossa suihkussa käynnistä. Olin jo 11-12 tuohon aikaan ja murrosikä käynnistä. Huh huh. Onneksi sitten myöhemmin nuoruudessa aloin peseytymään urheilun myötä päivittäin ja nykyisinkin, noin viisikymppisenä, peseydyn päivittäin, ainakin osittain. Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen alapään kerran päivässä käsisuihkulla ja vaihdan samalla pikkuhousut. Kasvot ja kainalot pesen lavuaarissa. En usko että työtön, kaikki päivät himassa netflixiä katsova ihminen juuri hikoaa. Suihku kahdesti viikossa riittää hyvin.
(Kesä on toki eri juttu kun hiki valuu solkenaan,silloin viileä suihku kahdesti päivässä)
Oletko haistanut sohvaasi? Haiseekohan perseeltä?😅
Mitä väliä työttömälle? Kuka sitä täällä haistelisi kun asun yksin?
En kyllä silti ymmärrä miksi kukaan haluaisi haista tai asua haisevassa kämpässä vaikka olisikin yksinäinen työtön. Onhan se oma olo joka tapauksessa paljon kivempi kun on suihkunraikas ja kämppäkin puh
Olen freelancer ja käyn ehkä 1-2 kertaa viikossa suihkussa, kämppää varmaan moni luonnehtisi sotkuiseksi. Ei ole vakavia mielenterveysongelmia eikä kyse siitä, etteikö olisi rahaa veteen ja pesuaineisiin. Inhoan vain yli kaiken suihkussa käymistä ja siivoamista. Vesi tuntuu iholla pahalta, vaatteet riisuttua on kylmä ja iho kuivuu suihkun jälkeen, plus siivousaineet haisevat pistävälle vaikka yrittäisi ostaa hajustamattomia tai miedosti hajustettuja. Saan itse päättää asiasta ja tämä on päätökseni. Jos joku kärsii siitä, että haisen joskus vähän hieltä, niin siinähän kärsii. Kärsin minäkin siitä, kun julkisilla paikoilla kuljetaan hajustettuina.
Lyön vetoa että jos tämä trolololoo laitettaisiin nuuskimalla erottelemaan ihmisjoukosta ne jotka ovat käyneet joka päivä suihkussa niistä jotka hoitavat hygieeniaansa varsinkin näin talvella vähän vähemmällä kokovartalokastelulla niin ei kyllä erottaisi. Jos joku haisee, kyse on yleensä likaisista vaatteista tai kengistä. Ja niistähän tässä ketjussa ei ollut kysymys.
Olen huomannut, että moni jokapäivä itseään kokovartalosuihkussa pesevä ei osaa kuitenkaan pestä itseään ja sitten ongelmana on hajut. Ei esimerkiksi osata kunnolla hinkata alapäätä: vähän lorotellaan suihkussa vettä sinne päin ja pyyhkäistään kädellä ja se siinä. Ei pestä napaa, ei pestä varpaiden välejä (koska siinähän ne peseytyy itsestään, kun vesi valuu ylhäältä alas kuitenkin), ei pestä korvantauksia, ei pestä niskaa, kainalotkin vain pyyhkäistään kädellä. Kun se haju tulee siitä, että bakteerit alkaa lisääntyä hikoilevien kohtien niissä paikoissa, joissa on paljon kuolleita ihosoluja. Ja kuolleet ihosolut ei lähde kevyestä pyyhkäisemällä pois. Ne saa pois vaikka pesulapulla hinkkaamalla (ihan sama käyttääkö sitä pesulappua bideesuihkussa, kokovartalosuihkussa tai ilman suihkua, jos vaikka on erämaaolosuhteissa). Sikäli on se ja sama käykö ihminen suihkussa kerran viikossa vai 3 kertaa viikossa. Se on kuitenkin varmaa ja tutkittukin, että joka päivä itseään suihuttelevien iholla on enemmän ei-tervettä bakteerikantaa. Vähemmän suihkuttelevien iholla on enemmän tervettä bakteerikantaa, joka siis pitää ei-terveet bakteerit kurissa. Hygienia toki on äärimmäisen tärkeää, mutta ei pidä mennä siihen harhaan mukaan, että se hoidetaan jokapäiväisellä kokovartalosuihkulla ja pestään sitten pesuaineiden kanssa ne hyväktkin bakteerit pois iholta.
Minä. Käyn töissä ja käyn usein vain kerran viikossa suihkussa. En juuri harrasta liikuntaa. Käytän puhdistuspyyhkeitä ja bideetä suihkujen välissä. Inhoan suihkua neuroepätyypillisyyteni vuoksi, miksi se tuntuu ylikuormitukselta hermostolleni.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis, mikäli hiukset eivät pahasti rasvoitu, eikä ihminen hikoile ylenmäärin, varsin hyvin pärjää pikkupesuilla useamman päivän. Jokaisesta huushollista löytyy bidee ja varvasvälinsä voi pyyhkäistä kosteuspyyhkeellä.
Kuivan ihon omaavat ihmiset pärjäävät paremmin, kun päivittäinen luttaaminen kalkkipitoisella vedellä ja saippualla jää vähemmälle.
Just! Suihku 2 per viikko vedellä, saippuapesu 6-12 per vuosi. Tukka 2 per viikko, joskus pelkällä vedellä, muuten Linnashampoo. Kevyitä meikkejä ei tarvitse pestä lainkaan. Jos niin puhd.maito+vesi. Intiimit paikat 1-2 per päivä. Ohjeet ihotautilääkäriltä. Lähes rypytön. Pehmeä vartalon ja kasvojen iho. Tumma tukka säilynyt tummana, kiiltävänä. Ikä 75 v. Naisoletettu.
Nyt ihan nokkatuntumalla. Arvaisitteko missä Euroopan maissa käydään suihkussa prosentuaalisesti (= enemmän kuin 65% väestä ei käy päivittäin) vähemmän kuin kerran päivässä?
Skrollaa
Skrollaa
Skrollaa
Skrollaa
Saksassa ja Englannissa! Eteläisemmässä maassa, Italiassa käydään eniten, yli 90% käy päivittäin.
Kaiken maailman neuroepätyypilliset, kuten minä. Suihkuun menon valmistelut ja suihkusta tulon puuhailut, alaston olo ja vilu inhottaa. Mutta sitten kun saa mentyä suihkuun (kaksi kertaa viikossa, koska hiukset likaantuu) niin sieltä ei haluaisi tulla pois.
Iän myötä en enää hikoile enkä haise. Alapään pesen bideellä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ihan nokkatuntumalla. Arvaisitteko missä Euroopan maissa käydään suihkussa prosentuaalisesti (= enemmän kuin 65% väestä ei käy päivittäin) vähemmän kuin kerran päivässä?
Skrollaa
Skrollaa
Skrollaa
Skrollaa
Saksassa ja Englannissa! Eteläisemmässä maassa, Italiassa käydään eniten, yli 90% käy päivittäin.
Italialaiset tuoksuukin todella hyvältä. Kesälläkin julkisessa liikenteessä ei ole mitään ällöjä lemuja, vaan ihmiset tuoksuu hyvältä. Johtunee hygienian lisäksi ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skrollaa
Skrollaa
Skrollaa
Skrollaa
Italialaiset tuoksuukin todella hyvältä. Kesälläkin julkisessa liikenteessä ei ole mitään ällöjä lemuja, vaan ihmiset tuoksuu hyvältä. Johtunee hygienian lisäksi ruokavaliosta.
Juu, kyllä. Mutta toisaalta en myöskään mieltäsi että yli 65% saksalaisista ja englantilaista olisi mitään erityisen mainittavan hyh-hyh väkeä. Puhumattakaan japanilaisista jotka käyvät suihkussa keskimäärin vieläkin harvemmin.
Suihkussa käyminen ei korvaa pesua. Iho täytyy pestä, mutta ei välttämättä joka päivä. Oikeasti pestä eikä siinä suihkua tarvita. Suihkun alla seisominen on yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skrollaa
Skrollaa
Skrollaa
Skrollaa
Suomessa muuten törmää aika harvoin hyvältä tuoksuvaan ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
"Avantouinti ei korvaa peseytymistä... Mikrobit. Hyvää päivää taas. Olen pahoillani atopiastasi, se on varmasti kivulias ja ikävä iho-ongelma, mutta hygienia ei ole pelkkää hajujen vähentämistä."
Voi hyvää päivää tuota älyn käyttämättä jättämistä! Missä kirjoitin, että avantouinti korvaisi peseytymisen? Äly hoi älä jätä!!! Atopiani ei ole kivulias eikä ihottumaa juuri ole, koska peseydyn oikein. Missä kirjoitan, että hygienia olisi pelkkää hajujen vähentämistä?
Ulvo lisää, löyhkääjä. Taisi osua upota 😉
Eri
Lisään, että masennus ja muut mielenterveysongelmat toki ymmärrän, itsekin masennuksen kokeneena, mutta nyt puhun niistä, jotka tekee tämän valinnan ihan vapaaehtoisesti ja ilolla. En tarkoita pilkata niitä, joilla on vaikeaa tällä hetkellä.