Keitä ovat "kerran viikossa suihkuun" -ihmiset?
Kommentit (923)
Salaa kuitenkin haluaisit ottaa nuuhkaisut..
Mun tuttu kun oltiin muutaman päivän reissussa ei peseytynyt ollenkaan. Joka päivä pesulla käyvänä en ymmärrä, miten joku voi reissata ja liikkua hikisessä säässä käymättä pesulla.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta porukkaa, kukaan normaalijärjellä varustettu tolkullinen ihminen ei todellakaan ole sitä mieltä, että suihkussa käynti harvemmin kuin kerran päivässä riittää. Kertoisiko joku jonkin syyn tälle suihkun välttelylle? Ainoa jonka voin jotenkinkaan jollian tasolla ymmärtää, on ihon kuivuminen jos kärsii erityisen herkästä ihosta. Muussa tapauksessa en mitenkään.
Vaikka että sitä itse haistakaan, niin kyllä te haisette.
Vain mt-ongelmaiset nuhjakkeet välttelevät päivittäistä peseytymistä. Taitaa haisuleilla olla muutenkin vaikeuksia elämänhallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käy kerran joka päivä suihkussa, niin sitten haisee kokoajan hielle ja hiukset on rasvassa, kun keho kokoajan korjaa ihon ja hiusten normaalia suojakerrosta.
Harvemmin kun käy, niin iho ja hiukset pysyy parempina eikä hiki haise. Kerran viikossa on ihan hyvä.
Voi toki useamminkin käydä, mutta saippuoita ei kannata käyttää.
On tässä meillä "asiantuntia". Miksei kerran vuodessa sitten? Tai ei koskaan?
No jos ei kunnolla koskaan hikoile ja/tai likaa itseään niin ei varmaan tarvitsisi käydäkään?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen käy silloin kun haluaa, se ei kuulu muille.
Työmiehiä käy ruokatunneilla kaupassa ja syömässä, sanotetteko heillekin että ensin suihkuun koska haisette?
Kyllä se kuuluu muillekin, ei kukaan halua esim banna baskasta kumppania. Eikä ravintolatöissä ole sopivaa olla likaisena, elintarvikehygienia vaatii hyvää henk.koht hygieniaa. Ja toi raksamiehet käy keskellä työpäiväänsä kaupassa evästä hakemassa on ihan eri tilanne.
Minä. Sinkku, työtön, pihi, ei kiinnosta olla superpuhdas koko ajan, kerran viikossa riittää ihan hyvin.
Olin reilusti yli 20 v kun ensimmäinen kerta asuin talossa missä oli suihku ja sisävessa. Koulussa kävin sentään suihkussa liikuntatuntien jälkeen. Näin Espoossa vielä 1980-luvulla.
Hajusta päätellen persuja. Voi kyllä johtua paskanpuhumisestakin tai on ominaislöyhkää.
Vierailija kirjoitti:
Olin reilusti yli 20 v kun ensimmäinen kerta asuin talossa missä oli suihku ja sisävessa. Koulussa kävin sentään suihkussa liikuntatuntien jälkeen. Näin Espoossa vielä 1980-luvulla.
No siitä on jo aikaa. Jos joku ei käy päivittäin pesulla vuonna 2025, on kyllä melkoista välinpitämättömyyttä henkilökohtaisesta hygieniasta. Paras oli tuo aiempi "jalat puhdistuu itsekseen yön aikana" -vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Hajusta päätellen persuja. Voi kyllä johtua paskanpuhumisestakin tai on ominaislöyhkää.
Trollotiloo ja 0/5 Persuhullun psykooseille
Liikun polkupyörällä töihin, joten työpäivänä on pakko käydä pari kertaa päivässä suihkussa, viikonloppuisin ja lomalla käyn kerran päivässä suihkussa.
"Kolumbian yliopiston infektioihin perehtyneen tohtori Elaine Larsonin mukaan suihkussa ei tarvitse käydä kuin kerran tai kaksi viikossa. Liika suihkussa käyminen tai kylpeminen voi aiheuttaa erilaisia iho-ongelmia. Liika peseminen poistaa iholta terveellisiä rasvoja ja hyviä bakteereita, joita iho tarvitsee pysyäkseen terveenä"
En pysty linkittämään, kyseinen artikkeli löytyy mtv uutiset.fi sivustolta ja on julkaistu 2016.
Liika hygienia on epäterveellistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni esimerksi. Pk-yrityksen toimitusjohtaja ja lemuaa perseelle. Toisaalta, ei kyllä liiku yhtään koko viikon aikana, autolla aina ovelta ovelle.
Ei tarvitse edes liikkua. Riittää, että käy köntsällä eikä pyyhi kunnolla. Haju tarttuu sitten vaatteiden lisäksi sohvaan, tuoleihin ym.
Pesee kyllä perseensä bideellä, mutta viikon aikana alkaa ihan koko persevako haista ja pallit samoin. Nivuset hikoavat ja haisevat hirveälle.
sillä bideellä voi pestä samalla käynillä nvuset pallit ja persvavonkin
Siis pitäiskö olla töissä käydäkseen suihkussa? Vai työpaikalla käydä suihkussa? Mitähän ap hourii. Suihku ei muuten ole ainoa tapa peseytyä. Voi esim ulkosaunassa laittaa pesuveden vatiin ja peseytyä sillä. Niin meillä maalla tehdään. Ja useimmilla on bideesuihkut ja lavuaaritkin...
Atoopikot ja muut kuivaihoiset eivät lotraa päivittäin suihkussa. Alapesu bideellä, hiukset ja kainalot lavuaarin päällä, käsisuihku on oiva apu. Varpaat lavuaarissa - huom kannattaa harjoittaa notkeutta että kykenee tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa tässäkin ketjussa että ne joilla ei ole rahasta pulaa, eivät voi ymmärtää että kaikilla ei ole varaa lutrata suihkussa joka päivä. Vesi on kallista, kuten myös sähkö. Ainakin köyhälle.
Jaa-a, itse olen pienituloinen eli köyhä suoraan sanottuna, niin kyllä minä pesulla käyn säännöllisesti ja pesen hampaani säntillisesti, niistä en kitsastele, minulla ei mene rahaa esim päihteisiin, netflixeihin yms ollenkaan, niin voin hygieniastani huolehtia hyvin, etten mene töihin kuin linnunpelätin.
Katsos kun on muitakin vaihtoehtoja kuin olla likainen tai käydä päivittäin suihkussa 😉 Joillekin riittää 2-3 kertaa viikossa koska kaikki eivät hikoile kuin siat. En minäkään käytä päihteitä tai Netflixejä, en myöskään haise. Ikävää että ketjussa lytätään kaikki jotka eivät lutraa joka päivä suihkussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta porukkaa, kukaan normaalijärjellä varustettu tolkullinen ihminen ei todellakaan ole sitä mieltä, että suihkussa käynti harvemmin kuin kerran päivässä riittää. Kertoisiko joku jonkin syyn tälle suihkun välttelylle? Ainoa jonka voin jotenkinkaan jollian tasolla ymmärtää, on ihon kuivuminen jos kärsii erityisen herkästä ihosta. Muussa tapauksessa en mitenkään.
Vaikka että sitä itse haistakaan, niin kyllä te haisette.
Vain mt-ongelmaiset nuhjakkeet välttelevät päivittäistä peseytymistä. Taitaa haisuleilla olla muutenkin vaikeuksia elämänhallinnassa.
Taas huomaa tuollaista kommenteista miten surkea yleissivistys ihmisillä on. Olen itse atoopikko enkä saa käydä pesulla joka päivä. Siltikään en haise. alapäänpesu hoituu bideellä vessakäyntien yhteydessä ja muut hkoilevat paikat voi pestä tai puhdistaa erikseen. Tukan pesen, kun se rasvoittuu ja silloin käyn kokovartalosuihkussa, sanoisin, että 2-4 kertaa viikossa käyn suihkussa, joten sillä lailla en kuulu aloittajan kerran viikossa suihkuun - ryhmään. Kunhan vain ällstyin taas kerran tällä palstalla miten vähällä yleissivistyksellä ihmiset käy. En saa myöskään käyttää kuumaa suikua, koska se kuivattaa ihoa, joten mieluiten niin kylmällä kuin mahdollista.
Olisi unelemissa löytää kiva asunto läheltä avantouintipaikkaa, niin alkaisin käydä siellä sitten uimassa, avantouinnilla kun on kaikenmoisia hyvä terveysvaikutuksia.
Omasta mielestäni ainoat hyväksyttävät syyt on joko aito köyhyys tai iho-ongelmat, joihin lääkäri suositellut tällaista. Muuten... Yöks. Johan siinä koko viikon kakkabakteerit tarttuu kroppaan ja hiuksiin, puhumattakaan kaikista ilmassa leijailevista pakokaasuista ja muista ihanuuksista, raskasmetalleista sun muista. Nämä "en minä haise" -tyypit ei vaan enää haista itseään. Sanon tämän nyt kaikella rakkaudella. Tiesittekö, että jos kaikki pesisi kätensä vessan jälkeen ja vieläpä oikein saippualla, niin mahatautien, flussien sun muiden määrä laskisi valtavasti. Sama aivan varmasti koskee näitä suhkuvälttelijöitä, jotka tietämättään levittävät kaiken maailman biohaittaa kaikkeen ympärillään.
Vierailija kirjoitti:
Mää oon sellainen. En jaksa käydä suihkussa useammin. Jotkut naiset pesevät persereikänsä kaksi kertaa päivässä
Minä useammin kuin kaksi. Suihkussa, sitten vessan jälkeen bideellä ja treenien jälkeen taas suihkun jälkeen.
Typerä kakara.