Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitä ovat "kerran viikossa suihkuun" -ihmiset?

Vierailija
22.11.2025 |

Oletteko työelämässä?

Kommentit (923)

Vierailija
681/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt miten likaisia ja haisevia osa suomalaisista ovat. Itse vaihdan ja pesen kaikki vaatteet joka päivä lukuunottamatta päällystakkia. Suihkussa ja saunassa käyn joka päivä. 

Niin minäkin. Vaihdan myös petivaatteet ja desinfioin kotini kaikki pinnat joka päivä.

Etkä vaihda etkä desinfioi. Suihkussa tuskin käyt päivittäin vaikka pitäisi.  

Ehkä en, eikä maailmani silti kaadu. Minulla on hyvä työpaikka, puoliso, aktiivinen sosiaalinen elämä. Kuinka moni tässäkään keskustelussa voi sanoa samaa? Himosuihkuttelu päivittäin ei korjaa muita ongelmianne.

Päivittäinen suihku ei ole himosuihkuttelua. Mutsillas himosuihkutti. <

Ja faijallas himosuihkuttaa vieläkin.

Vierailija
682/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni sanoo ettei voi peseytyä, koska iho kuivuu. Siinä tapauksessa täytyy katsoa sellainen pesuaine jonka pH on alle 5. Ja iho kannattaa rasvata pesun jälkeen. Vai löytyykö noidenkin toteuttamatta jättämiseen joku tekosyy? 

Itselläni ei ole mitään tekosyitä. Syyni on se, että minun ei tarvitse käydä suihkussa kuin pari kertaa viikossa, enkä edes jaksaisi. Minun ei tarvitse perustella asiaa täällä, enkä muuta suihkutapojani tällaisten mukanokkelien kyyläkommenttien vuoksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni sanoo ettei voi peseytyä, koska iho kuivuu. Siinä tapauksessa täytyy katsoa sellainen pesuaine jonka pH on alle 5. Ja iho kannattaa rasvata pesun jälkeen. Vai löytyykö noidenkin toteuttamatta jättämiseen joku tekosyy? 

Itselläni ei ole mitään tekosyitä. Syyni on se, että minun ei tarvitse käydä suihkussa kuin pari kertaa viikossa, enkä edes jaksaisi. Minun ei tarvitse perustella asiaa täällä, enkä muuta suihkutapojani tällaisten mukanokkelien kyyläkommenttien vuoksi :)

Mukavisvaista syyläkommenttia odotellessa. Sen siitä saa kun käy vain pari kertaa viikossa suihkussa.  

Vierailija
684/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt miten likaisia ja haisevia osa suomalaisista ovat. Itse vaihdan ja pesen kaikki vaatteet joka päivä lukuunottamatta päällystakkia. Suihkussa ja saunassa käyn joka päivä. 

Niin minäkin. Vaihdan myös petivaatteet ja desinfioin kotini kaikki pinnat joka päivä.

Etkä vaihda etkä desinfioi. Suihkussa tuskin käyt päivittäin vaikka pitäisi.  

Ehkä en, eikä maailmani silti kaadu. Minulla on hyvä työpaikka, puoliso, aktiivinen sosiaalinen elämä. Kuinka moni tässäkään keskustelussa voi sanoa samaa? Himosuihkuttelu päivittäin ei korjaa muita ongelmianne.

Päivittäinen suihku ei ole himosuihkuttelua. Mutsillas himosuihkutti.

Ja faijallas himosuihkuttaa vieläkin.

Sekoitat nyt naapurisi setään. Ei kannata muuten välttämättä tehdä DNA-testiä. 

Vierailija
685/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää oon sellainen. En jaksa käydä suihkussa useammin. Jotkut naiset pesevät persereikänsä kaksi kertaa päivässä

Ja jotkut eivät pese persereikäänsä ikinä. Yläkerran akka lähti pyörällä töihin kesällä ja nosti koipensa miesmäisesti tarakan yli. Kauhea perseenhaju nousi keittiöön saakka, kun ikkuna oli auki.

Mistä tiesit mihin oli menossa.. oliko perse sun jäljiltä 

Vierailija
686/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kaiken kaikkiaan tämä ketju on yhtä aikaa huvittavaa ja ällistyttävää luettavaa. En olisi uskonut kuinka suomalaiset on noin epähygieenisiä. Ollaan jopa ylpeitä siitä, että peseydytään vain pari kertaa viikossa. Uskomatonta. 

Joku aika sitten luin tutkimuksen suomalaisten suuhygieniasta, niin tyyliin 50% ei pese hampaitaan kahdesti päivässä. Ja vielä harvempi puhdistaa hammasvälejään. 

Hammasvälien puhdistamatta jättämisellä ja hampaiden harjaamisen laiminlyönnillä on oikeita terveydellisiä seurauksia ja siitä tulee myös yhteiskunnalle kovat kustannukset. 

Suihkuttelu kaksi kertaa viikossa on ihan eri asia. Minä pesen kasvot, kainalot ja alapään päivittäin, suihkussa käyn vain, jos olen isommin hikoillut ja sitten tiettyinä viikonpäivinä. Ai niin, huuhtaisen myös varpaat päivittäin, kivempaa niin mennä nukkumaan. 

En haise. Vesilasku on pienempi, eikä kylppäri rasitu kosteudesta joka päivä. 

Asiat voi tehdä niin monella tavalla, hyvin tai huonosti. On kyllä todella epähygieenisiäkin ihmisiä, mutta en itse katso lukeutuvani sellaisiin. 

Vierailija
687/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa joka aamu ja ilta, koska se saa olon paremmaksi. Kuuma vesi tuntuu hyvältä ja yksinkertaisesti on paljon mukavampaa olla puhtaana ja elämänlaatu on paljon parempi. Joskus aikanaan kaveri vitsaili, että jalkoja ei kannata turhaan pestä illalla, koska ne puhdistuu itsekseen yöllä. Miettikää sitä.

Vierailija
688/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn suihkussa joka aamu ja ilta, koska se saa olon paremmaksi. Kuuma vesi tuntuu hyvältä ja yksinkertaisesti on paljon mukavampaa olla puhtaana ja elämänlaatu on paljon parempi. Joskus aikanaan kaveri vitsaili, että jalkoja ei kannata turhaan pestä illalla, koska ne puhdistuu itsekseen yöllä. Miettikää sitä.

"Jalat puhdistuu itsekseen yöllä"?! On joku kyllä nyt melkoisen sienirihmaston peitossa. Hyi hitto. 

Vierailija
689/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa aina, kun poistun asunnostani tai otan kutsutun vieraan vastaan. Asun yksin.

Suhakza

Vierailija
690/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon tällaisia "en käy suihkussa, ellen ole oikeasti hikoillut" -tapauksia täällä. Melko silmiä (ja nenää) avaavaa, että tällaista on. Näin välinpitämättömästi hoidetaan päivittäistä puhtautta. 

Vierailija
691/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa tässäkin ketjussa että ne joilla ei ole rahasta pulaa, eivät voi ymmärtää että kaikilla ei ole varaa lutrata suihkussa joka päivä. Vesi on kallista, kuten myös sähkö. Ainakin köyhälle. 

Jaa-a, itse olen pienituloinen eli köyhä suoraan sanottuna, niin kyllä minä pesulla käyn säännöllisesti ja pesen hampaani säntillisesti, niistä en kitsastele, minulla ei mene rahaa esim päihteisiin, netflixeihin yms ollenkaan, niin voin hygieniastani huolehtia hyvin, etten mene töihin kuin linnunpelätin. 

Vierailija
692/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa tässäkin ketjussa että ne joilla ei ole rahasta pulaa, eivät voi ymmärtää että kaikilla ei ole varaa lutrata suihkussa joka päivä. Vesi on kallista, kuten myös sähkö. Ainakin köyhälle. 

Jaa-a, itse olen pienituloinen eli köyhä suoraan sanottuna, niin kyllä minä pesulla käyn säännöllisesti ja pesen hampaani säntillisesti, niistä en kitsastele, minulla ei mene rahaa esim päihteisiin, netflixeihin yms ollenkaan, niin voin hygieniastani huolehtia hyvin, etten mene töihin kuin linnunpelätin. 

Minustakin se pienituloisuuden ei tarvitse näkyä päälle päin huonon hygienian tai rikkinäisten vaatteiden kautta kunhan on valmis näkemään vähän vaivaa. Karsii mielummin niitä vähemmän tärkeitä menoja ja jättää ne tupakat ja kaljat ostamatta. 

Vierailija
693/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten suihku liittyy linnunpelättimeen?

Vierailija
694/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että jos ei huolehtisi hygieniastaan kunnolla, niin sitten olisi kuin linnunpelättimen näköinen.. 

Vierailija
695/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy kerran joka päivä suihkussa, niin sitten haisee kokoajan hielle ja hiukset on rasvassa, kun keho kokoajan korjaa ihon ja hiusten normaalia suojakerrosta.

Harvemmin kun käy, niin iho ja hiukset pysyy parempina eikä hiki haise. Kerran viikossa on ihan hyvä.

Voi toki useamminkin käydä, mutta saippuoita ei kannata käyttää.

Vierailija
696/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun perusteella moni huolehtii omasta hygieniasta huonommin kuin linnunpelättimet...

Vierailija
697/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käy kerran joka päivä suihkussa, niin sitten haisee kokoajan hielle ja hiukset on rasvassa, kun keho kokoajan korjaa ihon ja hiusten normaalia suojakerrosta.

Harvemmin kun käy, niin iho ja hiukset pysyy parempina eikä hiki haise. Kerran viikossa on ihan hyvä.

Voi toki useamminkin käydä, mutta saippuoita ei kannata käyttää.

On tässä meillä "asiantuntia". Miksei kerran vuodessa sitten? Tai ei koskaan?

Vierailija
698/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko mitään rahaa et käyn joka päivä? Ai en, ei sit. kerran viikos ok

Vierailija
699/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä ollessa kävin joka päivä. Näin työttömänä ollessa raha ja sosiaaliset kontaktit minimissä niin kaksi kertaa viikossa riittää suihku ja säästyy rahaa ruokaan ym välttämättömään. Vesi on kallista nykyään kun asuu kerrostalossa ja huoneistokohtaiset vesimittarit 

Itsekin olin pitkään työttömänä (sain vain kelan työttömyystuen ja asumistuen) ja kävin silti tarvittaessa joka päivä pesulla, ja sama, asuin kerrostalossa, ja siltikin jäi rahaa ruokaan ym perustarpeisiin. 

Vierailija
700/923 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten logiikalla jos oma paska ei haise, niin muutkaan ei haista sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä