Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valkoinen koti on inhottu. Miksi? Luetellaan inhokkijuttuja sisustukseen.

Vierailija
22.11.2025 |

Kokonaan valkoisesti sisustettu koti on niin inhottu tälläkin palstalla. Marimekkoa täynnä oleva on toinen mutta mitä muita inhokkeja teillä on sisustukseen liittyen?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoinenhan on kaunis väri (jos väriksi luetaan), mutta kokovalkoiset kodit on usein tehty pätemisentarpeesta ja näyttämisenhalusta.

Muuten tykkäisin.

Samaa pätemisentarvetta voi olla myös värikkäiden kotien paremmuutta korostavilla ja valkoista kotia haukkuvilla. Joku tarve korottaa itsensä paremmaksi. 

Valkoisia koteja haukutaan aina, vaikka ovat kauniita ja valoisia. Mutta auta armias jos menet poikki puoleisen sanan sanomaan jostain levottamasta kodista, jossa on värejä joka lähtöön, niin siitä sontamyrsky syntyy. Miksi niitä värihelvettejä pitää vain kehua ja valkoista haukkua ?.

Vierailija
42/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavin sisustusnäky on olleet matot seinillä. Heh. :) Netissä näkee, naapureillakin oli ja matot seinillä on keskituloisten tai sen alle tienaavien juttu, mutta matothan voivat olla seinillä myös äänieristeenä kuka tietää. 

Heh heh heh. Et taia suomalainen olla jos et ole ikinä kuullut ryijyistä tai sitten provoat muuten vaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavin sisustusnäky on olleet matot seinillä. Heh. :) Netissä näkee, naapureillakin oli ja matot seinillä on keskituloisten tai sen alle tienaavien juttu, mutta matothan voivat olla seinillä myös äänieristeenä kuka tietää. 

Mikä juttu tämä on? Ihan mielenkiinnosta kysyn kun olen huomannut samaa sisustamista.

Vierailija
44/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen on helppo. Sitä on helppo värittää tekstiileillä, matoilla ja huonekaluilla ja vaihtaa vielä väriä mielen mukaan hyvin nopeasti ilman jumalatonta remonttia 

Mutta kuinka kauan valkoinen koti pysyy valkoisena, kun ihmiset asuvat niissä. Sohvan ja tuolin väri tummuu, kun ihmisten vaatteista irtoaa kaikenlaista likaa ja väriä. Samoin ruuanlaiton yhteydessä tulevat käryt ja katkut pilaavat seiniä ja kattoja.

Sisustusohjelmien hienot kodit ja huvilat on pilattu sillä, että on joka huoneessa paljon kynttilöitä ja tyynyjä sohvilla.

No nyt ymmärrän! Se riemunkirjava sisustus on valittu, ettei tarvitse siivota! 

Vierailija
45/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole inhokkisisustusta, vaikka kaikenlaisia tyylejä en kotiini haluaisi. Riippuu paljon rakennuksenkin tyylistä ja aikakaudesta, mikä sinne sopii tai ei sovi. 

Vierailija
46/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, yksi asia mitä en kerta kaikkiaan tajua. Monet pitää kotiaan hirveän pimeänä, vaikka kauniita valaisimia kyllä löytyy! Eikä kyse ole mistään maanisista sähkönsäästäjistä tai kirkkaita kattolamppuja välttelevistä ihmisistä, näillä ihmisillä on myös tunnelmallisia seinävalaisimia, pöytä- ja jalkalamppuja. Sekä anoppilaan että erään ystäväni luo mennessä tekee mieli laittaa valoja päälle kun on niin hemmetin pimeää. 

Vierailija
47/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen on helppo. Sitä on helppo värittää tekstiileillä, matoilla ja huonekaluilla ja vaihtaa vielä väriä mielen mukaan hyvin nopeasti ilman jumalatonta remonttia 

Mutta kuinka kauan valkoinen koti pysyy valkoisena, kun ihmiset asuvat niissä. Sohvan ja tuolin väri tummuu, kun ihmisten vaatteista irtoaa kaikenlaista likaa ja väriä. Samoin ruuanlaiton yhteydessä tulevat käryt ja katkut pilaavat seiniä ja kattoja.

Sisustusohjelmien hienot kodit ja huvilat on pilattu sillä, että on joka huoneessa paljon kynttilöitä ja tyynyjä sohvilla.

Ei se valkoinen sen nopeammin huonoksi mene kuin mikään muukaan väri ja joissain paikoissa se on jopa käytännöllinen, esimerkiksi keittiössä, jonka pitäisi ollakin aina puhdas 

Vierailija
48/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on noin 20 vuotta jo olleet samat valkoiset sohvat. Niihin voi laittaa suoja-ainetta.

Ja jos on koti, johon on hankittu paljon valkoista tai vaikka valkoiset sohvat, niin on varmaankin selviö, ettei siinä kodissa asu mikään sellainen ihminen, joka eläisi sottaisesti ja istuskelisi sohvalla paskaiset farkut jalassa, joissa oli ensin autonrenkaita vaihtamassa. Esimerkiksi itse en kotona ole koskaan samoissa vaatteissa kuin ulkona. MInulla on kotona vaatteet, joita käytän vain sisällä.

Vierailija
49/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryijyjä taitavat olla. Taidetta sekin. 

Tiedän mikä on ryijy mutta eivät ne ole ryijyjä vaan mattoja. Seuraan paljon sisustusjuttuja, joten voin omin kokemusteni perusteella sanoa, että keskituloisilla ja sen alle on seinillä mattoja mutta rikkailla aitoja ryijyjä.

Vierailija
50/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tämä on? Ihan mielenkiinnosta kysyn kun olen huomannut samaa sisustamista.

Muutama vuosi sitten ainakin näitä oli:

https://www.rivin.fi/post/uusi-trendi-matto-seinakoristeena

Vierailija
51/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoon ku keittiö ja olohuone samassa tilassa

Tämä on tosiaan ihan kauheaa. Siis itselle, muiden kodeissa se ei tietenkään häiritse eikä muiden kodit muutenkaan. 

Mutta tuo keittiö ja olohuone samassa tilassa häiritsee nyt, kun etsin itse uutta kämppää. Ymmärrän vanhojen maalaistalojen tupakeittiöt/pirtit, jotka ovat isoja ja keittiö siinä holleilla, mutta minä etsin pientä kerrostalokämppää Helsingistä, ja silti törmään tuollaiseen? 

Vierailija
52/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava täytetty sinivalaan penis, ripustettuna seinälle television yläpuolelle. 

Vierailija
53/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti inhoa mitään, mutta yksi mitä ihmettelen, on jotkin valmiit tylsät sisustustaulut vaikka Ikeasta. Köyhällä ei toki ole varaa oikeisiin tauluihin, mutta julistekauppoja on, joissa on hirveä valikoima erilaista taidetta. Noita kehystämällä jokainen löytää taatusti persoonallisia tauluja kotiensa seinille. 

Vierailija
54/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoon ku keittiö ja olohuone samassa tilassa

Tämä on tosiaan ihan kauheaa. Siis itselle, muiden kodeissa se ei tietenkään häiritse eikä muiden kodit muutenkaan. 

Mutta tuo keittiö ja olohuone samassa tilassa häiritsee nyt, kun etsin itse uutta kämppää. Ymmärrän vanhojen maalaistalojen tupakeittiöt/pirtit, jotka ovat isoja ja keittiö siinä holleilla, mutta minä etsin pientä kerrostalokämppää Helsingistä, ja silti törmään tuollaiseen? 

Minulla on asunto myynnissä ja 90% kävijöistä valittaa ,että keittiö on erillinen, eikä olohuoneen yhteydessä. Vähän outoa, että ne tulevat tätä katsomaan, mutta erilliskeittiön haluavat eivät.

Vierailija
55/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne "live, laugh, love" ynnä muut enkun kieliset tekstitarrat tai - tavarat huusholleissa, typeriä minun mielestä. Vähän niin ku tatuoinnit ihmisissä. Jos pitää jotain hokemia laittaa seinälle, sohvalle tai ihoon, niin onko dementia vai mikä. 

Vierailija
56/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtava täytetty sinivalaan penis, ripustettuna seinälle television yläpuolelle. 

Muuten hyvä, mutta kaloilla ei ole peniksiä.

Sinivalas on nisäkäs, ei kala

Vierailija
57/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valas on nisäkäs. 

Vierailija
58/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsö, valas on nisäkäs. 😁

Vierailija
59/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkanut karsastaa kaikkea tavoitteellista sisustamista, sisustusohjelmia ja sisustukseen liittyvää viihdettä ja bisnestä. En ymmärrä miksi omaa kotia esitellään muille. En pysty ymmärtämään miksi omasta kodista tehdään trendien mukainen ja sitten sitä esitellään kauniina kotina muille ihmisille.

No, talouden näkökulmasta toki ymmärrän tämän, mutta miksi kukaan haluaisi esitellä omaa kotiaan muille? Eihän se koti silloin enää ole yksityinen ja itselle erityinen, vaan arvostus perustuu muiden ihailuun ja mielipiteisiin.

Vierailija
60/136 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että on vain kattovalaisimet eikä mitään epäsuoraa pehmeämpää valaistusta.

Ilmoittaudun! En tarvitse pehmeää valaistusta vaan sitä, että näen kodissani. Sinun ei tarvitse tulla kylään.