Millainen mielikuva ihmisistä jotka antavat lapsilleen vain rahaa ja lahjakortteja lahjaksi?
Nimenomaan siis vanhemmat omille lapsilleen, eikä jotkut mummot ja vaarit ja yms.
Kommentit (43)
Jos lapsi ei muuta toivo kuin rahaa niin miksi ostaa jotain.
Sehän on paras vaihtoehto. Ei tule pettymystä tyhmästä lahjasta, vaan saa ostaa mikä itseä miellyttää eniten.
Minkä ikäisistä lapsista kyse? Lapseni yli 20 ja annan rahaa/lahjakortteja. En usko, että ovat tyytymättömiä.
Haluavat että lapsi saa itse valita mitä hankkii niin saa varmasti mieluisaa.
Ei viitsistä tutustua lapseen. Kylmä ja velvollisuudentunnon ohjaama suhde.
Fiksuja vanhempia, jos lapset eivät ole enää pieniä.
Pitää olla valuuttaa, että voi antaa rahaa ja lahjakortteja. Noilla voi itse valita lahjat, mitä haluaa. Eli ainakin isommalle tai aikuiselle lapselle loistava lahja
No nuo on hyviä, mutta minusta jotenkin kylmiä lahoja pelkästään.
Omani ilahtuvat jos saavat lisäksi pehmeän paketin, tyttö oli viime vuonna onnessaan, kun löysin tosi kivan viltin, jossa oli kuvia hänen harrastukseen liittyen.
Sanoi, että se oli paras lahja. Maksoi 10 e .
Vain fiksua , saa valita lahjan itse, jos vaikka ostaa vaatteita niin ikävä niitä on palautella jos ei sitten olekaan sopivia ..
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisistä lapsista kyse? Lapseni yli 20 ja annan rahaa/lahjakortteja. En usko, että ovat tyytymättömiä.
No just samaa ajattelin. 5-vuotiaalle huono lahja mutta jo 15-vuotiaallekin ihan passeli.
Että kiva juttu, eivät kuitenkaan tiedä mitä lapset haluavat joten antavat jotakin millä lapsi voi aidosti ilahduttaa itseään. Kiusallista on se, että lahjan antaja käyttää hirveästi omaa vaivaa ja lahjasta tuleekin ennemminkin show sen antajan efortin vuoksi, kuin että se ilahduttaisi saajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei viitsistä tutustua lapseen. Kylmä ja velvollisuudentunnon ohjaama suhde.
Kyllä se näin vähän on. Minun isäni ei ole koskaan viettänyt lapseni kanssa aikaa sillä tavalla oikeasti, tai kahdestaan. Rahaa tulee lahjaksi synttäreinä ja jouluna, mutta voi kun olisin kaivannut joskus kysymystä: mistä xxxx tykkää, mitä voisimme hänelle ostaa lahjaksi?. Etenkin kun olin aiemmin aika pienituloinen ja lahjojen hankkiminen jäi minun vastuulle, niin jokainen pienikin paketti pukinkonttiin olisi ollut todella mieluinen lisä. Pelkän rahan antaminen on tavallaan ajattelemattomuutta.
Käytännöllisyys yli henkilökohtaisuuksien, kuten suomalaiseen kulttuuriin kuuluu
Meillä ne lapsen ns tarpeet tyydytetään siinä perusarjessa, eli ostetaan tarpeeseen. Isovanhemmilta, yms tulee sitä materiaalia ja me sitten annetaan jouluna ja syntymäpäivinä rahaa, että lapset saavat itse sitten käyttää sitä rahaa leffoihin, yms kavereiden kanssa tehtäviin juttuihin, elämää on joulun jälkeenkin. Ja lapset myös säästää.
Vierailija kirjoitti:
Että kiva juttu, eivät kuitenkaan tiedä mitä lapset haluavat joten antavat jotakin millä lapsi voi aidosti ilahduttaa itseään. Kiusallista on se, että lahjan antaja käyttää hirveästi omaa vaivaa ja lahjasta tuleekin ennemminkin show sen antajan efortin vuoksi, kuin että se ilahduttaisi saajaa.
"efortin vuoksi"....suomenkielessä EI OLE sanaa "efort"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"efortin vuoksi"....suomenkielessä EI OLE sanaa "efort"
Efortti-sana on ollut vakiintuneen termi puhekielessä jo toista vuosikymmentä:
Minusta tuo tuntuu aika kylmältä. Voisi vaikka antaa lahjaksi shoppailureissun kaupungin keskustaan ja käydä samalla syömässä tai jäätelöllä. Jotain muuta kuin pelkkiä numeroita pankkitilillä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo tuntuu aika kylmältä. Voisi vaikka antaa lahjaksi shoppailureissun kaupungin keskustaan ja käydä samalla syömässä tai jäätelöllä. Jotain muuta kuin pelkkiä numeroita pankkitilillä.
Joulun fokus on lahjoissa? Rahan antaminen sulkee pois, esim shoppailureissun? Lapsellamme on säästötavoite ja me tuetaan sitä.
Lasten oma toivomus. Eivät kuulemma halua kerätä krääsää
Laiska?