Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt naisiin jotka tekevät lyhennettyä työaikaa..

Vierailija
22.11.2025 |

Ja jaksavat aina muistuttaa minulle, kahta työtä taloudellisen tilanteen takia tekevälle yh:lle, että eivät he jaksaisi ja lopeta sinäkin kun elämä menee pilalle ja että heille vapaa on tärkeämpää jne. 

Heitä yhdistää hyvätuloinen mies. 

Miten tuo voivottelu auttaa minun tilanteessa, kun laskut ja vuokra erääntyy ja ruokaa pitää saada ja kaikki kuitenkin omalla vastuulla. 

Onko vaikea asettua toisen asemaan? 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Erikoista, että täytyy sinulle sitä mainostaa, mutta kyllä elämänlaatu helpottuu huomattavasti lyhennetyllä työajalla. Toki minä teen vuorotöitä, joten saan lisien avulla palkkaa saman kuin 100 % päivätyötä tekevä.

Ah, sote. 75% työajalla 100% palkka. En mä kyllä sitä kenellekään kerro etteivät ryhdy samaan, gatekeeppaan mieluummin.

Anteeksi tollouteni, mutta mitä on gatekeeppaaminen?

Samaa kuin kell' onni on, se onnen kätkeköön. 

Vierailija
22/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen terveydenhuolto tulee olemaan suurissa ongelmissa näiden osa-aikaisten naislääkäreiden vuoksi. Heidän laiskuutensa seurauksena menetetään ihmishenkiä.

Myös mieslääkärit tekee osa-aikaista. Palkka on niin hyvä, että puolikkaalla työajalla jo pärjää lääkäri loistavasti. Nuoret lääkärit oikein hehkuttaa, että voi matkustella ja harrastaa puolet kuukaudesta.

Tekee tätä muutkin kuin lääkärit. Itsekin sairaanhoitajana, koska minulla on alle 3v. lapsi. Kyllä meillä ensisijaisesti tätä saa tehdä ne, joilla alle 3v. lapsi tai ekaluokalle menevä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku niilläkin on huonosti, jos ovat tuollaisia. Ovatkohan rahan takia parisuhteessa.

Vierailija
24/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen terveydenhuolto tulee olemaan suurissa ongelmissa näiden osa-aikaisten naislääkäreiden vuoksi. Heidän laiskuutensa seurauksena menetetään ihmishenkiä.

Kuolkoot, ei kiinnosta, käyn töissä palkan takia, olen lääkäri, en ihmisten pelastaja tai Jeesus.

Vierailija
25/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kerro heille faktat pöytään sinun tilanteestasi! Ehkä ovat sitten hiljaa.

Miksi ap:n tarvitsee kertoa taludellinen tilanteensa jollekkin? Sanoo vaan, että "turpa kiinni kun et mistään mitään tiedä".

Koska ap on jo valinnut kertoa ihmisille osan taloudellisesta tilanteestaan ( että on kaksi työtä), hän ei oikein enää voi sanoa, ettei se muille kuulu. Hän in itse jakanut tietoa.

ja kun hän ei ole tulokseen tyytyväinen, hän voi toki alkaa kiukutella siitä kavereilleen, joille itse on kertonut vain osatotuuden - , tai sitten hän voi kertoa sen toisenkin puolen

Vierailija
26/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Mäkin teen lyhennettyä, ja ei kyllä ole miestä talossa, vai lasketaanko tuo teinikin? Eikä ole edes hyvää palkkaa. Kunhan lasken tarkkaan menot. 

Vierailija
27/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolkoot, ei kiinnosta, käyn töissä palkan takia, olen lääkäri, en ihmisten pelastaja tai Jeesus.

Missä olet lääkäri? Toivottavasti et hoida minua ainakaan koskaan. 

Vierailija
28/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Erikoista, että täytyy sinulle sitä mainostaa, mutta kyllä elämänlaatu helpottuu huomattavasti lyhennetyllä työajalla. Toki minä teen vuorotöitä, joten saan lisien avulla palkkaa saman kuin 100 % päivätyötä tekevä.

Ah, sote. 75% työajalla 100% palkka. En mä kyllä sitä kenellekään kerro etteivät ryhdy samaan, gatekeeppaan mieluummin.

Vaatii se silti paljon niitä vuoroja, joita päivätyötä tekevä ei halua tehdä.

Elämä on valintoja. Päivätyötä tekevä on valinnut päivätyöalan, ei tätä.

Ex töissä sai valita, siirrytkö kiinteästä työajasta epäsäännölliseen vaihtelevaan 3-vuorotyöhön, vai otatko potkut tuotannollisista ja taloudellisista syistä (ilman kanrenssia).

Lisäksi toimipistettä piti vaihtaa ja toimenkuvan jätettiin noin 50% avoimeksi "tehtävät selviävät uudessa toimipisteessä".

Aika moni tuohon pakon edessä lähti, ei siis ollut oma valinta, itse otin muutaman muun kanssa potkut, emme saaneet karenssia.

ps tiedän jo yhden, joka on tuolla yövuoron jälkeen ajanut auton ojaan kun nukahti rattiin, ihan kehitysmaan menoa tällainen, ei hyvä

Vierailija
29/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskuus? Moni tekee tätä senkin takia, että on pieniä lapsia. 

Ei pidä unohtaa, että monelle osa-aika työ ei ole oma valinta, minullakin oli kokopäiväinen sopimus, vaan eipä ole enää kun ilmoitettiin kirjoitat 4h per päivä soppari vai otatko kenkää.

Lisäksi on paljon niitä, joille ei alunperinkään kirjoiteta kokopäiväistä tai luvata mitään tiettyä tuntimäärää.

Vierailija
30/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii se silti paljon niitä vuoroja, joita päivätyötä tekevä ei halua tehdä.

Elämä on valintoja. Päivätyötä tekevä on valinnut päivätyöalan, ei tätä.

Ex töissä sai valita, siirrytkö kiinteästä työajasta epäsäännölliseen vaihtelevaan 3-vuorotyöhön, vai otatko potkut tuotannollisista ja taloude

Mikä ala? 

Vierailija
31/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se varmaan tiedä sitä itsekään.

Vierailija
32/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep. Meillä töissä pari tyyppiä, jotka tekevät lyhennettyä työaikaa ja ovat useimmiten perjantait poissa. Muiden niskaan kaatuu heidän töiden tuuraukset, kun ovat poissa. Olen viime aikoina näistä kieltäytynyt omaan työkuormaan vedoten. En periaatteesta enää auta, koska ei ole lainkaan molemmin puolista. Tää sama sakki haalinut itselleen pitkät vapaat nyt vuodenvaihteeseen ja innolla taas ensi kesää odottaen. Ja en ala edes puhua on/off saikulla olemisesta.. mukavia ihmisiä, mutta en haluaisi olla näiden kanssa samassa tiimissä. 

Vierailija
33/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on lääkäri mutta kyllä minä elän ihan sillä omalla palkallani, meillä ei tosin ole lapsia. Ei mitään ökyelämää vietetäkään vaan ihan tavallista että eipä tuota juuri tule mietittyä edes. Toki puolisolla kertyy sitä rahaa hänen tililleen paljon enemmän ja ehkä tulevaisuudessa hän voi tehdä sillä jotain hankintoja joihin en itse pysty.

Vierailija
34/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jepjep. Meillä töissä pari tyyppiä, jotka tekevät lyhennettyä työaikaa ja ovat useimmiten perjantait poissa. Muiden niskaan kaatuu heidän töiden tuuraukset, kun ovat poissa. Olen viime aikoina näistä kieltäytynyt omaan työkuormaan vedoten. En periaatteesta enää auta, koska ei ole lainkaan molemmin puolista. Tää sama sakki haalinut itselleen pitkät vapaat nyt vuodenvaihteeseen ja innolla taas ensi kesää odottaen. Ja en ala edes puhua on/off saikulla olemisesta.. mukavia ihmisiä, mutta en haluaisi olla näiden kanssa samassa tiimissä. 

Se on esihenkilön ongelma, jos ei osaa järjestää asioita tasapuolisesti. 

Vierailija
35/35 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se varmaan tiedä sitä itsekään.

Se on sitä, että omat edut säilyvät paremmin, kun ei huutele. Kaikilla on kuitenkin samat mahdollisuudet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän