Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kutsun Teams-haastatteluun 4;5 vuoden työttömyyden jälkeen

Vierailija
21.11.2025 |

Taustani ja osaamiseni ovat täydelliset tehtävään. Tosin olien luppoaikanakin pitänyt itseni aktiivisineja ja oppinut uutta.

TE-keskuksella tai kuntakokeilulla ei ole mitään tekemistä tämän asian kansa. Itse olen kontaktoinut ja nyt on kiinnostus herännyt.

Sen verran taustaa, että puhutaan yliopistotaustaisesta osaajasta. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan! Toivottavasti haastattelu poikisi töitä.

Vierailija
2/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea haastatteluun. Toivottavasti tärppää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon ja pidetään peukkuja.

Kutsu teamsiin on ensimmäisiä askelia kymmenportaisessa rekryprosessissa.

Vierailija
4/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin ihana kuulla jotain positiivista!

Vierailija
5/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA!! Tämä on selvästi tarkoitettu sinulle 💕 

Vierailija
6/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joskus lopulta aurinko palaa pilven takaa. 

Mikään ei ole ikuista ja asioilla on tapan järjestyä. Joskus nopeammin, joskus hitaammin.

Vierailija
7/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Joo ei nää työkkärit mitään tarjoa. Itse haen koulutuksiin. Ja nytkin koulutuksessa. Jatkan mahdollisesti samaa alaa. 

Vierailija
8/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat sulle, ap.

Vierailija
9/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko suomalainen vai ulkomaalainen firma?

Suomessahan on tapana torpata työttömät työnhakijat ja etsitään vaikka konsulttien avulla joku sinnepäin suunnilleen alalla oleva.

Vierailija
10/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki 1: Testaa Teams etukäteen ja liity haastatteluun reilusti etukäteen. Jos ihmettelevät tätä, sano että sinulla on ollut teknisiä vaikeuksia ja olit varmuuden vuoksi niin aikaisin liikkeellä.

Vinkki 2: Tutustu työnantajaan, sen palveluihin ja arvoihin etukäteen. Mainitse tällaisesta jossain sivulauseessa. Ymmärtävät näin, että olet tutustunut työnantajaan etukäteen. Se kertoo motivaatiosta ja kiinnostuksen asteesta. 

Vinkki 3: jos jännität, mainitse siitä ja pahoittele asiaa. Sano sen johtuvan siitä, että haluat niin paljon sitä paikkaa. Saat näin käännettyä heikkouden vahvuudeksi.

Onnea matkaan!

Vierailija
11/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion ottaa lopputilin yliopistosta vuoden päästä kun täytän 60. Aikomus on nostaa ansiosidonnaista se pari vuotta ja sitten OVElle. 

Ei kiinnosta mitkää työt enää pätkääkään, kauheaa ajatella että tarjoavat jotain.

Mulla on kyllä varaa elää ilman töitä.

Vierailija
12/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole, kun mitään TE-keskusta tai kuntakokeilua ei ole ollut olemassakaan aikoihin. Hieman olet kärryiltä tipahtanut. 

Vierailija
13/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aion ottaa lopputilin yliopistosta vuoden päästä kun täytän 60. Aikomus on nostaa ansiosidonnaista se pari vuotta ja sitten OVElle. 

Ei kiinnosta mitkää työt enää pätkääkään, kauheaa ajatella että tarjoavat jotain.

Mulla on kyllä varaa elää ilman töitä.

Jos sulla on varaa elää ilman töitä, älä sitten ilmoittaudu työnhakijaksi. Työnhakuvelvollisuus koskee sinua yhtä lailla sekä vuoden päästä, että OVE:n aikana. 

Vierailija
14/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Joo ei nää työkkärit mitään tarjoa. Itse haen koulutuksiin. Ja nytkin koulutuksessa. Jatkan mahdollisesti samaa alaa. 

Nämä eivät ole minulle. Minä en Korkeakoulutettuna hyödy työkkärin koulutuksista. Niissä kaikissa lukee, että pitäisi löytää joku kahden viikon nettikoulutus, joka saattaisi auttaa työllistymään ja tuon päälle lisäkoulutus vaatii löytämään puolen vuoden ilmaisharjoittelupaikan.

Linkkari on täynnä ihmisiä, jotka hakevat edes työkkärin kahden viikon kurssin perusteella ilmaistyöpaikkaa sitä saamatta.

Vierailija
15/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ne tuhat muuta, jotka hakevat tuota paikkaa, miksi että toivota heille onnea, miksi toivotte erityisesti parempaa menestystä juuri sille, joka asiasta kirjoittaa vauva-palstalle.

Rekrytoijan näkökulmasta pitäisin tätä hakijaa lähtökohtaisesti heikompana, kuin sellaista, joka siitä tänne kirjoittele?

Vierailija
16/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään saat ihmisen sinne ruudun toiselle puolelle. Minä kun pääsin "haastatteluun" niin se oli "kuvaa itsesi vastaamassa näihin kysymyksiin". Kun minkäänlaista luonnollista vuorovaikutusta ei ollut niin se oli kiusallista. Ja en päässyt töihin.

Vierailija
17/17 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki 1: Testaa Teams etukäteen ja liity haastatteluun reilusti etukäteen. Jos ihmettelevät tätä, sano että sinulla on ollut teknisiä vaikeuksia ja olit varmuuden vuoksi niin aikaisin liikkeellä.

Vinkki 2: Tutustu työnantajaan, sen palveluihin ja arvoihin etukäteen. Mainitse tällaisesta jossain sivulauseessa. Ymmärtävät näin, että olet tutustunut työnantajaan etukäteen. Se kertoo motivaatiosta ja kiinnostuksen asteesta. 

Vinkki 3: jos jännität, mainitse siitä ja pahoittele asiaa. Sano sen johtuvan siitä, että haluat niin paljon sitä paikkaa. Saat näin käännettyä heikkouden vahvuudeksi.

Onnea matkaan!

Olen jo selvittänyt yrityksen viimeaikaiset liikkeet ja osaan ulkoa uuden strategian.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan