Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kohta 30v, enkä kertaakaan käynyt risteilyllä. Olenko jäänyt jostain paitsi?

Vierailija
21.11.2025 |

Asun täällä Ylä-Kainuun vaaroilla, eikä täältä niinvaan mennä satamaan, josta risteilylaivat lähtee. En ole koskaan käynyt edes Helsingissä aikuisiällä. Joskus ala-asteikäisenä käytiin sukulaisissa Espoossa ja samalla Korkeasaaressa, siinä mun Heisinki. Saati Turussa en ole käynyt, josta myös laivat lähtee

Luokkaretkillä ei menty noin kauaksi. Oulussa käytiin ja tyylin Kuusamossa. 

olenko siis mielipuoli tai poikkeava, kun en tässä iässä ole käynyt koskaan laivoilla? Millaista siellä siten on? Viipurissa olen kerran käynyt, eli ulkomailla on tullut vähän seikailtua. 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvä mies laivalle ja kynnä Itämeren aalloilla. Taidat olla poikamies. Laivalla on naisia, jotka ainakin tykkäävät pitää hauskaa. Se vakituinen löytyy varmaan paremmin sieltä kainuun suunnalta.

Vierailija
42/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuolla Kainuussa pikkukaupungeissa asuu paljon ihmisiä, jotka eivät koskaan käy missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole menettöänyt mitään. Kerran olen eläissäni käynyt teemaristeilyllö kun sauli pyrki ekalle kaudelle ja kerran kun mentiin ruotsiin muuten vaan. Ei ollut mitään ihmeellistä. Hirveesti humalaisia. En ymmärrö mitä ihmiset siinä arvostaa että pitää monta kertaa vuodessa mennä

m42 pohjois-savo

Tuliaiset tupakka ja viina.  Sinkuilla tai karanneilla seksi, itselläni vaan tupakka ja viina.  Kymmeniä kertoja käynyt.

(myös pohjois-savo )

Vierailija
44/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen niin itäisen kuin läntisenkin välimeren risteilyjä. 

Vierailija
45/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on porauslauttoja

Vierailija
46/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen niin itäisen kuin läntisenkin välimeren risteilyjä. 

Keväällä matka Portugaliin, vaikkapa Portoon. Sieltä käsin voit tehdä eripituisia jokiristeilyjä Douro- joella. Maisemat vaihtuvat ja pysähdyksiäkin on 1-2 päivässä. Rauhallista menoa.

Vierailija
47/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin laivat on tylsiä paikkoja. Siellä ryypätään ja isketään naisia. Ei siellä oikein muuta tekemistä ole. Olen varmaan ollut 35 kertaa risteilyllä elämäni aikana ja aina ryyppäsin siellä.

Vierailija
48/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käydä laivalla ja matkustella tietysti muutenkin. Makuasioita. En usko silti, että olet mitään korvaamatonta menettänyt, vaikka et risteilyllä ole ollutkaan. Itse nautin siellä merestä, hyvästä ruuasta, ohjelmasta, tax free ostoksista ja tunnelmasta. Eivät siellä kaikki örvellä räkä poskella. Vietämme joulunkin taas 2 yön laivamatkalla. Siitä on tullut jo tapa. Helppo vaihtoehto joulunvietolle. 

Vierailija
49/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt risteilyillä satoja kertoja....viinaa ja vierasta pillua...mmmmm..mukavia muistoja..

Vierailija
50/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloittaja:

Minä olen päässyt hotelleihin nyt vasta aikuisiällä ja lentokoneessa ja Viroa pidemmällä vasta nyt 35-36 vuotiaana.

Laivalla sensijaan olen ollut ties kuinka monesti joten voin sanoa että koskaan ei ole todellakaan liian myöhäistä.

T: noin 100 kertaa Virossa ja 2 kertaa Kreikassa ollut.

Vierailija
51/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen käynyt Tukholman risteilyllä ja päällimmäinen ajatus on, että se on loppujen lopuksi melko tylsää. Menomatka vielä on jotenkin mukava, mutta paluumatkalla on koko laiva jo nähty, eikä ole muuta tekemistä kuin odottaa kotisatamaan pääsyä. Eikä sieltä pääse kesken pois, jos ei enää huvittaisi olla. 

Vierailija
52/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, minusta risteilyt on ihan kivoja. Kesällä voi istua kannella ja seurata kauniita merimaisemia. Harvoin käyn missään ulkona syömässä, niin siellä saa syödä ravintolassa eikä tarvi kovin kauas mennä. Känniörvellystä en ole niin havainnut, mutta olenkin ollut usein teemaristeilyillä esim. joku kuuluisa artisti esiintyy. Ja eipä sitä ole pakko iltariebtoihin mennä. Inhoan shoppailua, niin siellä saa samalla hoidettua ne hajuvesiostotkin. Nuorena tuli biletettyä eri lailla, mutta lasten kanssa risteilyt keskittyy vähän eri asioihin. 

Vierailija
53/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole tiedä, oletko jotain menettänyt. Laivamatkan funktiohan on matkustaa toiseen maahan, esim. auton kera, tai sitten vain shoppailla/syödä, ja/tai varsinkin juoda... Itse olin alle kolmekymppisenä ollut jo iätajat näillä Itämeren risteilyaluksilla töissä. Sen jälkeen kävin vain bailausreissuilla itsekin, silloin tällöin. Nykyisin ei risteileminen kiinnosta, jo parin tunnin matka Tallinnaan on ihan tuskaa.

N57

Vierailija
54/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti mitä haet, mutta kokemuksena et ole hävinnyt yhtään mitään!!

Vierailija
55/55 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen risteilyn kohokohta oli lakritsipiiput ja pallomeri. Aikuisille bufee-pöytä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi