Olen kohta 30v, enkä kertaakaan käynyt risteilyllä. Olenko jäänyt jostain paitsi?
Asun täällä Ylä-Kainuun vaaroilla, eikä täältä niinvaan mennä satamaan, josta risteilylaivat lähtee. En ole koskaan käynyt edes Helsingissä aikuisiällä. Joskus ala-asteikäisenä käytiin sukulaisissa Espoossa ja samalla Korkeasaaressa, siinä mun Heisinki. Saati Turussa en ole käynyt, josta myös laivat lähtee
Luokkaretkillä ei menty noin kauaksi. Oulussa käytiin ja tyylin Kuusamossa.
olenko siis mielipuoli tai poikkeava, kun en tässä iässä ole käynyt koskaan laivoilla? Millaista siellä siten on? Viipurissa olen kerran käynyt, eli ulkomailla on tullut vähän seikailtua.
Kommentit (29)
Olen 54 vuotias en ole ikinä käynyt risteilyllä, kyllä jos merelle lähtee se on oma vene.
Olet ihan tavallinen, etkä ole menettänyt yhtään mitään. Olet 30 v, ehdit tehdä kaikkea, ja vielä paljon muuta elämän aikana.
Ei se laiva ole tässä pääasia vaan se, että ap ei ole käynyt oikein missään. Ei se tietysti pakollista ole, mutta kyllä minusta on terveellistä käydä joskus muuallakin kuin kotikulmilla. Itse tykkään käydä silloin tällöin Tukholmassa ja Tallinnassa, ja etenkin Turun ja Tukholman välillä on maailman hienointa saaristoa. Pohjois-Suomesta katsottuna laivat ovat kyllä kaukana, ehkä kannattaa mieluummin keksiä jotain muuta. Käy vaikka Norjassa.
Risteilyt ei selvästi edes kiinnosta sinua, joten et ole jäänyt mistään paitsi.
Minä rakastan laivamatkailua. Se on helpompaa kuin mikään muu tapa matkustaa, ja kaikkea kivaa voi matkan aikana tehdä. Merimaisemiin en kyllästy ikinä!
En minäkään kysy, olenko jäänyt jostain paitsi kun en ole käynyt Lapissa ruskavaelluksella. Ymmärrän sen olevan monille upea kokemus, mutta minua ei kiinnosta lainkaan, joten en mene.
Täytyyhän sinun Tukholmassa käydä, ja mielellään Tallinnassakin. Laivassa otatte seisovan pöydän. Ikkunallinen hytti on kiva kesällä.
Tulet näkemään laivalla alkoholisteja, mutta älä välitä heistä.
Seilaava peltipurkki. Toisinaan ihan ok. Mutta yleensä känninen räkälä.
Oli todella mukava matkustaa rautateiden laivalla, kunnes lopettivat tavallisten autojen oton mukaan. Ei humalaisia yms.
Aikoinaan tuli junalla reissattua roi-hki. Ruotsilaivan porukka oli jo lähdössä niin kännissä. Että kysyivät jo Kemissä joko ollaan turussa. Tupakka kopissa huusivat koko elämän tarinansa, eivät välittäneet. Kun vaunun muut matkustajat pyysivät olemaan hiljaa. Kunnes hitto onko kello viis. Munhan pitää olla joskus omassa hytissä. Kun ne vaihtaa sen känniääliöåorukan vaunun turun junaan.
Hauskaa matkaa.
Kannattaa käydä. Esim. Turun saaristo on hyvin kaunis kesäaikaan. Naantalista Kapelskäriin menevät laivat ovat siistejä ja rauhallisia, jos et välitä enempää viihteestä ja kännisekoilusta, vaan haluat nauttia lähinnä ruuasta ja maisemista.
Vierailija kirjoitti:
Täytyyhän sinun Tukholmassa käydä, ja mielellään Tallinnassakin. Laivassa otatte seisovan pöydän. Ikkunallinen hytti on kiva kesällä.
Tulet näkemään laivalla alkoholisteja, mutta älä välitä heistä.
Tätä minäkin suosittelen sinulle, ap. Tutustu ihmeessä maailmaan, se on täynnä hienoja paikkoja. Tukholma ja Tallinna on hyviä paikkoja aloittaa, mutta käy myös kauempana Matkailu avartaa, niinhän sitä sanotaan.
Juuri näin se menee :D