Olen kohta 30v, enkä kertaakaan käynyt risteilyllä. Olenko jäänyt jostain paitsi?
Asun täällä Ylä-Kainuun vaaroilla, eikä täältä niinvaan mennä satamaan, josta risteilylaivat lähtee. En ole koskaan käynyt edes Helsingissä aikuisiällä. Joskus ala-asteikäisenä käytiin sukulaisissa Espoossa ja samalla Korkeasaaressa, siinä mun Heisinki. Saati Turussa en ole käynyt, josta myös laivat lähtee
Luokkaretkillä ei menty noin kauaksi. Oulussa käytiin ja tyylin Kuusamossa.
olenko siis mielipuoli tai poikkeava, kun en tässä iässä ole käynyt koskaan laivoilla? Millaista siellä siten on? Viipurissa olen kerran käynyt, eli ulkomailla on tullut vähän seikailtua.
Kommentit (29)
Sanoisin, että olet kokonaisvaltaisesti jäänyt paitsi kulttuurikokemuksista, jos ylipäätään matkailusi on noin vähäistä ollut.
No käy nyt kokemassa jos noin kiinnostaa. Kannattaa mennä viikonloppuna niin laivalla enemmän porukkaa ja bilettäjiä. Keskellä viikkoa siellä on vaan jotkut satunnaisten eläkeläisryhmien kokoontumisajot.
Jos olet hyvännäköinen nainen niin voin risteilyttää super alkoon
Et ole menettöänyt mitään. Kerran olen eläissäni käynyt teemaristeilyllö kun sauli pyrki ekalle kaudelle ja kerran kun mentiin ruotsiin muuten vaan. Ei ollut mitään ihmeellistä. Hirveesti humalaisia. En ymmärrö mitä ihmiset siinä arvostaa että pitää monta kertaa vuodessa mennä
m42 pohjois-savo
Vierailija kirjoitti:
Noh kännisekoilusta laivalla olet jäänyt paitsi.
Eli menettänyt koko nuoruuden?
Peruskoulun luokkaretki Finnjetillä, en nyt muista oliko se 3 vai 4 päiväinen reissu, kaikki oli kellon ympäri ja ympäri päissään, seisovasta pöydästä pääsin juuri ja juuri kävellen pois, kun siellä 15 vuotias sai tilattua viinipullon, kun ei ollut vielä niitä itse-otto juttuja, mutta onneksi listalla on 1 halpa viini blue nun.
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulun luokkaretki Finnjetillä, en nyt muista oliko se 3 vai 4 päiväinen reissu, kaikki oli kellon ympäri ja ympäri päissään, seisovasta pöydästä pääsin juuri ja juuri kävellen pois, kun siellä 15 vuotias sai tilattua viinipullon, kun ei ollut vielä niitä itse-otto juttuja, mutta onneksi listalla on 1 halpa viini blue nun.
Lisään vielä sen, että en tiedä miten nykyään menee mutta tuolloin oli onneksi nämä pakolliset VALVOJAT, jotka siis hakivat tax free myymälästä kaikille juomaa heidän maihinnousukorteillaan, eli onneksi valvojat vaadittiin matkaan, niin kaikille riitti viinaa yllin kyllin.
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Itse käyn siellä näin aikuisena syömässä ja lepäämässä, sekä toki Tukholmassa pyörimässä siinä samalla. Kaikki eivät ota sitä halvinta putkaa autokannen alta ja pysy siellä tinaamassa.
Laivalla ollut mukana viimeksi lapsena, mutta aikuisena en ole käynyt. Ei vain ole ollut intoa lähteä risteilemään vaikka merimaisemista pidänkin. Ihmisillä on intressejä eri asioihin. Ei siinä sen ihmeellisempää ole. Ja aina voi lähteä tai tehdä jos haluaa ja pystyy.
Nojaa, etpä oikein. Silja Europa oli laivoista tyylikkäin joten sen olet missannut, mutta nykyiset paatit ovat aika massatuotetun oloisia. pelkkiä käytäviä, kaupat ja ravintolat ripoteltu sinne ja tänne, ei mitään erikoista. Näin siis jos puhutaan Vikingistä ja Siljasta.
Europa oli ysärillä pienen lapsen silmissä aivan mahtava mesta. Oli Hesen tyylinen hampurilaisravintola ja leffateatteri.
Varmaan jostain sukupuolitaudista olet jäänyt paitsi.
En ole rohjennut mennä laivalle sen jälkeen kun katsoin Titanickin.
Ne on nykyään täynnä etelän hetelmiä, jotka etsivät kännissä olevia nuoria naisia ryhmähauskanpitoon.
Vierailija kirjoitti:
En ole rohjennut mennä laivalle sen jälkeen kun katsoin Titanickin.
Järkytyit niin, ettet osaa kirjoittaa kyseisen laivan nimeä?
No minä olen 57v. Enkä ole koskaan käynyt laivalla. En koe menettäneeni mitään. Miksi haluaisin katsella ihmisten kännäilyä tai kuunnella lasten metelöintiä ja kaiken lisäksi nukkua jossain pienessä hytissä. En myöskään halua matkustella ulkomailla. Niin, elän omannäköistä elämää, jos joku haluaa melskata ympäri maailmaa se hänelle suotakoon. Mutta turha sanoa että minä henkilökohtaisesti olisin jäänyt jotain paitsi vaikka kotona viihdynkin.
Ennen risteilyissä oli hohtoa kun sieltä sai ostettua edullisesti sellaista mitä maista ei.
Näin voit simuloida risteilykokemuksen maissa:
Aluksi jonotat johonkin eläkeläislauman kanssa. Tämän jälkeen pyöri jonkin tavaratalon hajuvesiosastolla, sitten alkoon pulloja ihmettelemään. Seuraavaksi menet buffet-ravintolaan ja syöt mahasi täyteen, jonka jälkeen haet vielä kaksi kertaa lisää jälkkäriä. Sitten juot kuohariöverit ja käyt ostamassa kassillisen Diorin tuoksuja ja kosmetiikkaa ja Lancomen meikkejä. Illemmalla suuntaat paikkakunnan junteimpaan pubiin tanssimaan ja karaokeen. Valinnaisena päätöksenä päivälle otat pubista mukaasi kaikkein hönteimmän ja mauttomimmin pukeutuneen henkilön kotiisi jatkoille. Aamulla tarkistat pankkisovelluksesi, ja ihmettelet, miksi olet tuhlannut 600 euroa kemppariliikkeessä.
No etpä ole mitään menettänyt. Pelkkä risteily niin että laiva ei mene minnekään on ihan kamala. Laiva täynnä kännisiä sekoilemassa. Muutaman kerran on ollut "pakko" lähteä tuollaiselle kun on ollut töissä joku mukatärkeä suunnittelupäivä tms. laivalla. Enää en lähde, nuo muutama kerta riitti.
En mene laivalle, jos se laiva ei mene minnekään. Tukholmassa tai Tallinnassa on ihan kiva käydä silloin tällöin. Etenkin Tukholman reissulla Helsingissä joutuu kestämään risteilytunnelmaan mutta se ei ole niin paha kuin nuo ei-minnekään menevät risteilyt. Osa väestä on vain matkalla, eli kaikki ei ole bilettämässä.
Viime vuosina olen mennyt laivoille vain silloin kun olen ollut viemässä matkailuautoa Viroon tai Ruotsiin ja siitä sitten jonnekin. Ruotsiin mennessä tykkään noista Finnlinesin uusista laivoista, jotka lähtee Naantalista. Rauhallinen tunnelma, siistit ja hyväkuntoiset laivat, hyvää ruokaa ja nopein ylitys. Finnlinesilla on tuossa voittava konsepti.