Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rahat riittää ulosotossa

Vierailija
21.11.2025 |

Olen joutunut ulosottoon, ja varmaan aika moni muukin suomalainen.. Nyt työttömänä ulosmitattava summa on aika pieni, mutta katsoin laskurilla että jos tienaisi vaikka 3500e ja verojen jälkeen n. 2500e niin ulosotto veisi 800e/kk?!

Miten tuo on mahdollista, kun vuokrani on n. 1000e kuussa. Eihän tuosta jää sitten elämiseen paljoa mitään, muutama sata euroa?

Tämä on niin painajaismaista, että toivoisin kokemuksia miten voi tulla toimeen vai voiko ulosoton kanssa neuvotella jonkun pienemmän kk erän, kun olen myös yksinhuoltaja.?

(älkää kiitos kuittailko mitään ilkeää) 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan rohkeasti lisää velkaa ,kyllä me muut sen maksamme ja elätämme sinut ja kaikki sukulaisesi

Vierailija
22/28 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nettopalkka on 2000 euroa kk eikä lapsia niin ulosoton jälkeen jää noin 1333 euroa. 

Minulla on 1 lapsi yksinhuoltajana. 

Eli jääkö minulle siis 2000e nettopalkasta joku 1400-1500€, ulosoton jälkeen? 

Onhan niitä laskureita. Älä täältä kysele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulosi kasvavat, niin myös sinulle ulosoton jälkeen käteen jäävä rahasumma aina kasvaa tai pysyy vähintään samana. Jos pärjäät ulosotossa nykyisillä tuloillasi, niin pärjäät siellä myös töihin menon jälkeen.

Ulosottoon meneviä rahoja ei lasketa toimeentulotuessa tuloiksi, joten voit hyvinkin olla oikeutettu toimeentulotukeen. Tosin vuokrasta otetaan huomioon vain se osa, joka on paikkakuntasi maksimivuokra kahdelle.

Et maininnut tulojen kohdalla lainkaan lapsilisää ja elatustukea/apua. Jos olet yksinhuoltaja, niin sinullehan jää vähintään 360 €/kk niitä.

Ulosoton sivulla kyllä sanotaan että kun tulot kasvaa, kasvaa myös se osuus minkä ottavat. 

Mutta en ymmärrä mikä summa siis se on jonka tulevat ottamaan. Olen saanut laskettua vain että suojaosuuteeni on 1200e mutta en sitä että paljon ulosotto ottaa kk

Vierailija
24/28 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeestä ulosmittaus. Käteen jää 1053e. Loppuelämän ajan. Mitään ei voi tehdä eikä suunnitella. Jokainen päivä on samanlainen.

Ikä66v

Miten niin loppuelämän ajan? Velathan lopulta vanhenevat ulosotossa. Vai onko sinulla ulosotto juuri alkanut? Ja oletko tarkistanut, olisitko oikeutettu toimeentulotukeen?

Vuonna 2000 alkoi ulosotto.

Eikös velat ainakin 15 vuotta kestä? Esim lainat.

Olisin 75v. Sillai. Nuoruus ohitse. 😆

Vierailija
25/28 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleen ulosottolaskuri, niin pääset laskuriin, jolla voit laskea käteen jäävän summan suoraan. Sen mukaan

Nettotulot: 2000 €

Huollettavat: 1

Ulosoton määrä on 483,53 €

Ulosoton jälkeen sinulle jää 1516,47

Vierailija
26/28 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se ulosotto on aikaisempaa kulutustasi. Olisit miettinyt SILLOIN että miten maksat kulutuksesi. 

Vierailija
27/28 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen ulosoton kuulukkaan olla mitään jatkuvaa huvittelua. Maksaa velat pois niin elämä jatkuu.

Vierailija
28/28 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Jos vuokra on 1000e niin pitäisi vaan muuttaa halvempaan vuokra-asuntoon.

sehän se onkin tosi helppoa löytää ilman luottotietoja

kyllä ulosotossa olevillakin on luottotiedot. Ne luottotiedot kertovat vain että henkilö on luottoKELVOTON. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan