Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka rahoittaa opiskelu aikuisena?

Vierailija
21.11.2025 |

Töillä - kyllä, mutta tiedostan itsestäni sen verran että saatan ylikuormittua pahasti. Lainalla - kyllä taas, mutta itse en kymppitonnia tahtoisi ottaa velkaa koska velkoja ole. Onko mitään muuta järkevää tapaa? 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsee terveyssyistä ammatin voi saada kuntoutusrahaa.

Vierailija
22/24 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva tutkinto on niin vaativa, että töiden ohella opiskellessa pääsisi ylikuormittumaan. Miksi edes opiskella, jos ei kestä lisähommia?

Työllistävät tutkinnot harmillisesti ovat vaativia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein työn ohessa. Mutta eihän se aina ole mahdollista, jos opintoihin kuuluu esim. harjoitteluja, joista ei saa palkkaa. Säästä ainakin parin vuuoden ajan lomapäiviä, niin saat pitää töistä normaalia enemmän palkallista vapaata. 

Meillä ei työnantaja anna säästää lomapäiviä, yritys on aina heinäkuun suljettu. Tuo ehdotus on monelle työnantajalle punainen vaate.

ohis

Vierailija
24/24 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töillä. Mutta jos mahdollista, niin kannattaa tehdä ennen kouluun pyrkimistä mahdollisimman iso määrä opintoja avoimella, niin ne eivät kuluta opintoaikaa, jolloin sitten sisään päästyä voi opiskella rauhallisempaan tahtiin. Itse tein avoimella yli 60 op eli yli yhden vuoden opinnot. Nyt kun olen virallisesti opiskelijana, ei ole stressiä opintoajan riittävyydestä vaan voin tehdä sitä mukaa kun aikaa ja voimia riittää.

Tein noin perustutkintovaiheessa, joten jäi verkostot rakentamatta. Helppo resepti akateemiseen työttömyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme