Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairaspäivät täynnä, mitä nyt?

Vierailija
21.11.2025 |

Joulukuun puolivälissä täyttyy se Kelan 300 euron sairaspäiväraha-raja. Sairaslomaa on kuitenkin toukokuun loppuun. Joku puhui kuntoutustuesta, mutta mitä tämä tarkoittaa? Pitääkö olla päivittäin kuntoutuksessa vai miten tämä toimii? 

Sinänsä hassua, että olen jonottanut aikaa operaatioon ja ollut sairaslomalla. Hassua että joudun kuntoutustuelle jo ennen operaatiota, sille ei ole vielä edes määrätty aikaa. Mitäpä sitä jalkaa kuntouttamaan, kun se poistetaan... Hassuja ovat nämä byrokratian kiemurat...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta ettei työssä käyvät pääse operaatioihin vanhusten ja työttömien ohi.

Ja sekin on sairasta, että sairaan ihmisen pitää hakea töitä, joita ei edes pystyisi tekemään. Toki työnhakuvelvoite voidaan antaa kevennettynä. Esim. itselläni 1 hakemus/kk. Sairausloma alkoi 6 kk kuluttua siitä, kun sairastuin. Kerkesin siinä aika monta turhaa hakemusta lähettää. Sori siitä. Ei ollut oma päätökseni. Kun nyt vielä pääsisin tutkimuksiin, jotta tiedettäisi, mikä sairaus on kyseessä ja miten sitä pitäisi hoitaa.

Jos olet sairauslomalla, ei työnhakuvelvollisuutta tule. Kuka tahansa voi väittää olevansa "sairas", mutta lain mukaan pelkkä väite ei riitä. Jos oikeasti on sairas, lääkäri kirjoittaa sairauslomaa. 

Vierailija
22/24 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vaan vintillä käydä tuuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sekin on sairasta, että sairaan ihmisen pitää hakea töitä, joita ei edes pystyisi tekemään. Toki työnhakuvelvoite voidaan antaa kevennettynä. Esim. itselläni 1 hakemus/kk. Sairausloma alkoi 6 kk kuluttua siitä, kun sairastuin. Kerkesin siinä aika monta turhaa hakemusta lähettää. Sori siitä. Ei ollut oma päätökseni. Kun nyt vielä pääsisin tutkimuksiin, jotta tiedettäisi, mikä sairaus on kyseessä ja miten sitä pitäisi hoitaa.

Jos olet sairauslomalla, ei työnhakuvelvollisuutta tule. Kuka tahansa voi väittää olevansa "sairas", mutta lain mukaan pelkkä väite ei riitä. Jos oikeasti on sairas, lääkäri kirjoittaa sairauslomaa. 

Mulla on kahden paikan hakuvelvoite vaikka olen sairauslomalla (työterveyslääkärin kirjoittama b-todistus on).

Vierailija
24/24 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kahden paikan hakuvelvoite vaikka olen sairauslomalla (työterveyslääkärin kirjoittama b-todistus on).

No on kummallinen linjaus teidän työllisyysalueella. Monella alueella tämä on selkeä, jos on sairausloma, ei työnhakuvelvollisuutta tule, piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi