Seksi kohdun ja munasarjojen poiston jälkeen
Onko vielä seksuaalista halua ja kykyä ko. operaation jälkeen?
t: pelkäävä
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran olin sängyssä naisen kanssa, jolta oli poistettu kohtu. Emätin oli todella lyhyt, joten kohdunnipukkakin oli ilmeisesti poistettu, vaikka se yleensä jätetään, ettei emätin lyhene liikaa. Oli kyllä outo kokemus, kun liike oli sellaista lyhyttä nypytystä, eikä kunnolla pohjaan voinut painaa. Kalu ei vaan uponnut, koska yksinkertaisesti "seinä" tuli vastaan.
Eli varmasti on vaikutusta naisen seksuaalisuuteen huonontavalla tavalla, jos tuollaiseen operaatioon joutuu. Ysärillä kohdunpoiston sai suunnilleen sormia napauttamalla, onneksi nykyään ei todellakaan ole mikään automaatio.
Tässä taas joku sarjassa "asiantuntija" jorisee. Minulta on poistettu syövän vuoksi kohtu ensin, pois jäi kuukautisvuoto mutta kuukautiset oli edellen vain ilman vuotoa. Milläänlailla ei ole vaginani lyhentynyt kohdunpoistossa. Sitten syöpä levisi munasarjoihin ja ne poistettiin silloin myö
Tuo riippuu paljon siitäkin, että onko tehty muutakin kun kohdunpoisto. Eräällä tuttavalla tehtiin kohdunpoisto ja samassa yhteydessä korjattiin laskeumia. Leikannut urogyneologi sanoi hälle erikseen, että tämä voi aiheuttaa emättimen kuroutumista ja keskustelivat sitten siitä - se kun vaikuttaa seksiin aika paljon
"Kerran olin sängyssä naisen kanssa, jolta oli poistettu kohtu. Emätin oli todella lyhyt, joten kohdunnipukkakin oli ilmeisesti poistettu, vaikka se yleensä jätetään, ettei emätin lyhene liikaa. Oli kyllä outo kokemus, kun liike oli sellaista lyhyttä nypytystä, eikä kunnolla pohjaan voinut painaa. Kalu ei vaan uponnut, koska yksinkertaisesti "seinä" tuli vastaan."
No nyt selvisi tämäkin. Minulla oli tapana vitsailla, että ei ole pohjaan painanutta. Kunnes sitten oli nainen, että hyvä jos sain puoleen väliin 15 senttisen kaluni. Siellä vain tuli seinä vastaan. No sain kuitenkin itseni laukeamaan tällä nykytyksellä. Ihmettelin, mutta en kehdannut kysyä mitään.
No ei ole mulla vaikuttanut yhtään mihinkään, eikä mieskään ole valittanut koskaan.
Anopilta on poistettu kohtu ja munasarjat ja nyt jo muutenkin menopaussi-iässä (60v).
Oikein soiva peli ja halukas silti seksissä.
Kiva kuulla uudelta, nuoremmalta naisystävältäni, että 13-senttiseni on juuri sopivan pituinen. Ja paksuinen.
M50+
Käännös: "Molempien munasarjojen äkillinen poisto aiheuttaa kirurgisen menopaussin, toisin kuin sen luonnollinen vastineen tapauksessa. Tämä äkillinen hormonaalinen muutos aiheuttaa huomattavasti voimakkaampia oireita. Seksuaaliset vaikeudet korostuvat, ja naiset kokevat usein vakavampaa emättimen kuivumista sekä libidon menetystä kuin ne, joilla on luonnollinen menopaussi. Tutkimukset osoittavat, että kirurgisen menopaussin läpikäyneiden naisten emättimen voitelu oli huomattavasti vähentynyt verrattuna naisiin, joilla oli luonnollinen menopaussi."
LÄHDE: Seksi kirurgisen vaihdevuosien jälkeen: https://goldmanlaboratories.com/blogs/blog/sex-after-surgical-menopause
Menopaussin jälkeen eroa kirurgisen ja luonnollisen menopaussin välillä ei ole, koska nainen on kummassakin tapauksessa jo menettänyt seksuaalisuutensa.
Ei ihminen ikinä menetä seksuaalisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen ikinä menetä seksuaalisuuttaan.
Massiivisen 'Melbourne Women's Midlife Health Project' tutkimuksen mukaan korrelaatio on vahva. TUtkimuksessa seurattiin 13 vuoden ajan 438 kpl naista, SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla. Tutkimukseen valittiin 45-55 ikäisiä sellaisia naisia (keskiarvo 48v) joilla kaikilla oli lähtötilanteessa vielä kuukautisvuotoa. Käännöstä tulosten yhteenvedosta:
- Naisten seksuaalisen toiminnan kaikki osa-alueet heikkenevät iän myötä.
- Seksuaalitoimintoihin aiheutuu lisäheikennys kun naiset siirtyvät vaihdevuosien läpi. Tämä lisäheikennys liittyy estradioli-tasojen laskuun.
LÄHDE: The American Journal Of Medicine: 'Sexuality' - https://www.amjmed.com/article/S0002-9343(05)00890-9/fulltext
Katso ainakin himograafi (Figure 1) joka osoittaa naisen libidon putoavan kuin kivi jo ainakin 9 vuotta ennen menopaussia (siis ainakin 9 vuotta ennen 51v ikää).
Mulla on libidoa vaikka jakaa armeijalle. joten eipä olla samalla viivalla kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Tuon vitsinkin tuohon laitoit, pari tikkiä jos vaikka tavara tiukkenisi. Sitten pyydät "vain" asiallisia vastauksia, kirjoituksesi kertoo kuinka helvetin tyhmä olet oikeasti.
Meidän asiallisin palsta-ammattilainen sitten päätti vastata tälleen. Joo, viisi varsin kookasta lasta alatiesynnytyksenä jätti pienikokoiseen vaimoon omat jälkensä. Olen kyllä pärjäillyt ja pärjään varmaan jatkossakin. Kiristävät paikkoja tai ei. Ettei sulla nyt käynyt vähän kateeksi?
Mulla on kohdunpoiston ja synnytysvaurioiden korjaamisen jälkeen ollut elämäni parasta seksiä, myöskin kumppaneita on riittänyt.