Kerrotteko muille, että yritätte vauvaa?
Olen vähän ihmeissäni, kun tosi moni työkaveri kertoo oma-aloitteisesti, että vauva on yrityksessä. Itse olen jättänyt pillerit juuri pois, ja vaikka mieli tekisikin, en halua kertoa kellekään, että vauvaa yritetään.
Aina tunnen huonoa omatuntoa, kun minulta kysytään, joko on vauvakuume iskenyt. En haluaisi valehdella, mutta en myöskään halua muiden tietävän, että kovasti yritetään. Olen siis sanonut, että ei ole vauvakuumetta, vaikka tekisi mieli huutaa että vauvakuume on ihan hirveä..
Kommentit (10)
Luulin tietty, että heille on tulossa vauva, ja soitin onnittelusoiton. Kaveri sanoi että ei heille vielä oo tulossa, mutta he päätti nyt lopettaa ehkäisyn ja antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Lähetti siitä sitten tekstarin kaikille tutuille.
Siihen samaan syssyyn sitten kysyi multa, että mitä pitää tehdä kun alkaa yrittää vauvaa? Mä kato tiedän kun mulla on jo lapsi. Olin ihan että ööö, onko se tosissaan... ehkäisy pois ja pippeliä pimppiin, kai kaikki sen tietää?!? Ehei, ei kaveri sitä tarkoittanut, vaan ihan vakavissaan alkoi selittää että niitä ovulaatiotestejä täytyy ainakin hankkia, ja lopettaa vaaralliset harrastukset, ja spermaa pitää säästellä tärppipäiviin :o
Se oli viime kesänä, eikä heillä vieläkään oo sitä vauvaa tulossa. Uskon että osasyy voi olla se kauhea säätäminen ja suorittaminen minkä kaverini raskaaksi tulosta teki. Olisi ensialkuun ainakin antanut vaan mennä omalla painollaan, eikä mittaillut aamulämpöjä ja pissinyt ovistestiin heti kun oli päättänyt lopettaa pillerit lähitulevaisuudessa.
Vierailija:
Luulin tietty, että heille on tulossa vauva, ja soitin onnittelusoiton. Kaveri sanoi että ei heille vielä oo tulossa, mutta he päätti nyt lopettaa ehkäisyn ja antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Lähetti siitä sitten tekstarin kaikille tutuille.
Siihen samaan syssyyn sitten kysyi multa, että mitä pitää tehdä kun alkaa yrittää vauvaa? Mä kato tiedän kun mulla on jo lapsi. Olin ihan että ööö, onko se tosissaan... ehkäisy pois ja pippeliä pimppiin, kai kaikki sen tietää?!? Ehei, ei kaveri sitä tarkoittanut, vaan ihan vakavissaan alkoi selittää että niitä ovulaatiotestejä täytyy ainakin hankkia, ja lopettaa vaaralliset harrastukset, ja spermaa pitää säästellä tärppipäiviin :o
Se oli viime kesänä, eikä heillä vieläkään oo sitä vauvaa tulossa. Uskon että osasyy voi olla se kauhea säätäminen ja suorittaminen minkä kaverini raskaaksi tulosta teki. Olisi ensialkuun ainakin antanut vaan mennä omalla painollaan, eikä mittaillut aamulämpöjä ja pissinyt ovistestiin heti kun oli päättänyt lopettaa pillerit lähitulevaisuudessa.
Ei nyt siis kaikille, mutta perheillemme ja ystäville. No, tietävätpähän kaikki, että ei olla omasta tahdosta lapsettomia.
Kaveri vaan on sellainen säheltäjä, ei sillä omien sanojensakaan mukaan ollut mitään lääketieteellistä syytä ovistesteille jne.
Stressi nyt ei ainakaan raskaaksitulon mahdollisuutta lisää, jos ei ihan hirveesti huononnakaan.
Ja oli hormonitoiminta mitä vaan, en koskaan ennen enkä jälkeen tämän oo kuullut että kukaan lähettäisi tekstiviestivärssyn, jolla normaalisti ilmoitetaan raskaudesta, silloin kun on päätetty että pian jää ehkäisy pois. Sen viestin lopussa luki jotain että on onnemme suuri ja rajaton, meille vauva tulossa on. Siis ihan ihme juttu mun mielestä kun ei ollu vielä edes lopettanut pilsuja!
Enpä ole tuollaisesta kuullutkaan.
Siinähän voi mennä monta vuotta, ennen kuin tärppää, joten hiukan ennen aikaista kertoa siinä vaiheessa.
Yksi tuttuni oli vuosia sitten jo etukäteen varma siitä, että kun he alkaa tekemään vauvaa, he onnistuu heti. Raskaus alkoikin tokasta kierrosta. He ostivat vauvalle vaunut jo ennen ensimmäistä ultraa, ja kertoivat vauvasta kaikille, ostivat vauvanvaatteita jne. Muutama tuttu yritti vihjata että kannattaa ottaa matalammalla profiililla alkuraskaus, koska se on niin riskialtista aikaa. Tuttuni erittäin ylimielisesti sanoi, että hän tietää ettei saa keskenmenoa, kun he on sopivan ikäisiä (olivat tuolloin hieman alle 25 sekä hän että mies), ja heillä ei ole epäilyttävät elämäntavat. Se kirpaisi minuun, joka olin itse silloin 25 ja saanut keskenmenon vaikka en olekaan mikään juopponarkkarihoro. No se tutun raskaus meni kuitenkin kesken rv 10 tai 11. Sen jälkeen meni melkein 2 vuotta ennen kun hän tuli taas raskaaksi. Sekin meni kesken. Sitten meni vielä kauemmin ennen kun hän tuli raskaaksi, ja taas keskenmeno. Kolmannen keskenmenon jälkeen hän tuli aika pian raskaaksi ja oli seurannassa koko raskauden ajan. Nyt heillä on terve poika joka on 3v ja he ovat olleet ilman ehkäisyä hänen syntymänsä jälkeen eikä vieläkään raskautta. Nyt hänen asenteensa on paljon nöyrempi, elämä opetti.
En. Jotkut asiat nyt vaan mielestäni on niin intiimejä, ettei niitä kuulu toitottaa koko maailmalle. Ja tämä on yksi niistä.
nää on näitä luonteestakin riippuvia juttuja. Mitään äärilaitaa, onnettoman lapselliselta kuulostanutta tekstiviestihässäkkää yms. tai toisaalta jyrkkää kieltämistä en itse tajua, olen vain avoimesti kertonut kavereille ja perheelleni toivovani perheenlisäystä. Eipähän tule ärsyttäviä ja tietyissä tilanteissa loukkaaviakin kehotuksia, kyselyitä ja uteluita. Ja tietävätpähän, miksi on joskus apea olo jne.
Kiistin asian aina hyvin jyrkästi!
Ja esitin aina monta järkisyytä miksi nyt EI ole sopiva aika vauvalle.
Pitkään (yli 10vuotta) yritettyämme olen nyt vihdoinkin raskaana.