Me naiset: Tutkimuksen mukaan netissä tavanneiden parien suhteet ovat muita vaisumpia
Miten on omalla kohdalla?
Yli 6600 ihmistä viidestäkymmenestä eri maasta kattaneessa tutkimuksessa nimittäin selvisi, että puolisonsa netistä löytäneet ihmiset olivat keskimäärin tyytymättömämpiä parisuhteisiinsa ja tunsivat kumppaniaan kohtaan vaimeampia rakkaudentunteita.
Osallistujat vastasivat tutkimuksessa intohimoa, läheisyyttä ja sitoutumista käsitteleviin kysymyksiin, ja netissä tavanneiden kokemukset olivat laimeampia kaikilla osa-alueilla. Suurin ero kasvokkain tavanneisiin pariskuntiin nähden oli sitoutumisessa.
Me Naisten artikkelissa psykologi ja tietokirjailija Heli Heiskanen pohtii syitä ilmiön taustalla.
Hänen mukaansa netissä tavanneiden ihmisten yhteyden perusta saattaa olla kevyempi, sillä kohtaaminen tapahtuu sattumanvaraisesti ilman, että parilla on välttämättä mainittavan paljon yhteistä
Kommentit (8)
Missäs muualla sitä voi tavata, kun reaalimaailmassa kohtaaminen ei ole sosiaalisesti korrektia?
Olen ollut mieheni kanssa 11 vuotta. Tavattiin Tinderissä. Meillä on seksiä 4-6 kertaa viikossa edelleen. Ja läheisyyttä muutenkin (pusuttelua päivittäin, katsomme telkkaria kainalossa yms.) Joten en itse allekirjoita tuota tutkimusta ollenkaan. Ei ole väliä missä tapaa, vaan se, miten sovitaan yhteen.
Eipä minulla ollut paljon yhteistä oikeassa elämässä tavatun exän kanssa. Paljon paremmin on yhteiselämä sujunut nykyisen, netissä kohdatun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Missäs muualla sitä voi tavata, kun reaalimaailmassa kohtaaminen ei ole sosiaalisesti korrektia?
Aika moni siihen kykenee kuin vain noin puolet pareista syntyy sosiaalisen median kautta.
Yleisiä paikkoja tavata ovat mm. opiskelu, ystäväpiiri, harrastukset, tapahtumat ja työkuviot.
Allekirjoitan tutkimuksen. Omalla kohdalla olen vain onnistunut löytämään hajonneita yksilöitä, netistä. Vaikea saada voimakasta rakkautta kun sisäinen kauneus on kateissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut mieheni kanssa 11 vuotta. Tavattiin Tinderissä. Meillä on seksiä 4-6 kertaa viikossa edelleen. Ja läheisyyttä muutenkin (pusuttelua päivittäin, katsomme telkkaria kainalossa yms.) Joten en itse allekirjoita tuota tutkimusta ollenkaan. Ei ole väliä missä tapaa, vaan se, miten sovitaan yhteen.
Tutkimukset puhuvat keskimääräisyyksistä, ei siitä että jokainen pariskunta olisi sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Kenen mukaan ei ole?
https://www.voice.fi/suhteet/mn-tutkimuksen-mukaan-netissa-tavanneiden-…