Ennen ihmiset kuomivat omat hampaat suussa
Luin tänään. Kun ruvettiin saarnaamaan hampaanpesusta ja käyttämään fluoria ihmisten hampaat alkoivat mädätä suuhun.
Joskus näitä luonnonmukaisten juttuja vanhana ihmisenä ihmettelen. Lapsuuteni (50-luku) vanhat ihmiset olivat hampaattomia suppusuita.
Silloin n 50-vuotiaat vanhempani olivat jo liki hampaattomia ja loppuja kävivät kiskottamassa " virtalaaksolla" ( hammaslääkäri ) pois. Rahaakaan ei kai ollut tekohampaisiin.
Olin koulussa kun sain hammasharjan mutta eipä sitä hampaanpuhdistusta kotona valvottu. Aikuisena kuulin että minulla oli tiheähampaisuus ollut vaivana kun lasteni hampaat oiottiin ja otettiin liikoja hampaita pois. Heillä pesusta ja fluorista huoli.atga ehjät hampaat 50 v suussa.
Itelläni täysproteesit kauan vaikka luonnonmukaisten mukaan pitäisi olla terveet hampaat kun ei oo hinkattu.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa enemmän kehitysmaasta kotoisin olevalta kuin suomalaiselta. Vai että muka hammasharjan sai vasta koulussa, ei ainakaan Suomessa, vaikka olisi 100 vuotta vanha.
Joo. Etpä paljon elämästä tiedä. Maalaiset mönki 60-luvulla kaupunkeihin
Vierailija kirjoitti:
Kuomiminen on sitä, että kulkee Kuomat jalassa.
Näin minäkin oletin.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ennen ei ollut karkkia saatavilla paljoa eikä sokerituotteita, limuja yms.
Minä sain 50-luvun lapsena iltaisin sokeripalan suuhun sänkyyn. Olen 76 v ja suurin osa hampaistani on ehjiä ilman paikkoja. Hammaslääkärini pyysi taannoin kollegansa katsomaan mun hampaita, kun kiille oli lähes samassa kunnossa kuin pikkulapsilla. Luulen että geeneistä johtuu myös hampaiden kunto.😬
Tahnat ja fluorit ja hampaita tuhoavat sähköhammasharjat ovat pik.pharmaa ja väestövähennystä lähteeni mukaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Ap kehitteli omiaan.
Ap luki tämän tänä aamuna. Siis ihmiset kun "ajattelee itse" ne uskoo kaiken mitä joku niille uskottelee terveenä ja luonnonmukaisena.
Ap katseli tiktokkia. Ap: älä katsele tiktokkia etsiessäsi tietoa.
Ap kirjoitti, että jotkut tosiaan uskoo, että hampaidenpesu ja fluorihammastahna on syypäitä hammasongelmiin ja nämä luonnollisuutta korostavat väittävät ongelmien alkaneen näiden keksintöjen yleistyttyä, ennen oli muka omat hampaat kuollessa suussa. Mikä on siis valheellista puhetta, ap itsekin muistaa miten vanhuksilla oli hampaat tippunut aikoja sitten.
Mielestäni asian sai kyllä typoista huolimatta selville.
Voi olla että joskus on ollut ihmiset ilman näitä tiettyjä ongelmia, esimerkiksi ennen kuin karies on levinnyt keskuudessamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Ap kehitteli omiaan.
Ap luki tämän tänä aamuna. Siis ihmiset kun "ajattelee itse" ne uskoo kaiken mitä joku niille uskottelee terveenä ja luonnonmukaisena.
Ap katseli tiktokkia. Ap: älä katsele tiktokkia etsiessäsi tietoa.
Ne on aika viihdyttäviä nämä erilaisuuteen hurahtaneiden jutut kun muuttavat ne teksteiksi omille sivuilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ennen ei ollut karkkia saatavilla paljoa eikä sokerituotteita, limuja yms.
Minä sain 50-luvun lapsena iltaisin sokeripalan suuhun sänkyyn. Olen 76 v ja suurin osa hampaistani on ehjiä ilman paikkoja. Hammaslääkärini pyysi taannoin kollegansa katsomaan mun hampaita, kun kiille oli lähes samassa kunnossa kuin pikkulapsilla. Luulen että geeneistä johtuu myös hampaiden kunto.😬
Ja siitä oletko saanut karies-bakteerin joltain toiselta lapsena. Jos ei ole kariesta, ei ole myöskään reikiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Ap kehitteli omiaan.
Mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa enemmän kehitysmaasta kotoisin olevalta kuin suomalaiselta. Vai että muka hammasharjan sai vasta koulussa, ei ainakaan Suomessa, vaikka olisi 100 vuotta vanha.
Miksi käytät halventavaa ilmaisua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Ap kehitteli omiaan.
Fluorisalaliitosta luin Kärkkäisen Magneettimediasta joskus 2009 tai 2011.
Yllätysyllätys tarjolla oli fluorittomia hampaanhoitotuotteita.
Syy fluorin lisäykseen tietenkin on sionistinatsien tarkoitus tyhmentää ihmiset
Omilla aivoillaan ajattelevat tietenkään eivät käytä fluoria, ota rokotteita, mene "koululääketiedettä" edustavalle lääkärille jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, hampaiden pysyvyyteen liittyy myös äidin raskaudenaikainen ravinto.
Vierailija kirjoitti:
Tahnat ja fluorit ja hampaita tuhoavat sähköhammasharjat ovat pik.pharmaa ja väestövähennystä lähteeni mukaan. Ap
Kerropa jo tämä lähde!
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti, että jotkut tosiaan uskoo, että hampaidenpesu ja fluorihammastahna on syypäitä hammasongelmiin ja nämä luonnollisuutta korostavat väittävät ongelmien alkaneen näiden keksintöjen yleistyttyä, ennen oli muka omat hampaat kuollessa suussa. Mikä on siis valheellista puhetta, ap itsekin muistaa miten vanhuksilla oli hampaat tippunut aikoja sitten.
Mielestäni asian sai kyllä typoista huolimatta selville.
Voi olla että joskus on ollut ihmiset ilman näitä tiettyjä ongelmia, esimerkiksi ennen kuin karies on levinnyt keskuudessamme.
Kiitos kun kirjoitit asian selkokielellä. Minä tässä hampaattomana haudan partaalla en osaa ja jaksa muokata ajatuksiani tarpeeksi selvästi. Pienellä näppäimistöllä manuaalisesti tulee virheitä mutta vähemmän kun automaattisesti korjailevalla näpyttelyllä
Vierailija kirjoitti:
Olet lukenut jotain satukirjaa.
Eurooppalaisten hampaat alkoivat huonontua, kun sokerin käyttö yleistyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Ap kehitteli omiaan.
Fluorisalaliitosta luin Kärkkäisen Magneettimediasta joskus 2009 tai 2011.
Yllätysyllätys tarjolla oli fluorittomia hampaanhoitotuotteita.
Syy fluorin lisäykseen tietenkin on sionistinatsien tarkoitus tyhmentää ihmiset
Omilla aivoillaan ajattelevat tietenkään eivät käytä fluoria, ota rokotteita, mene "koululääketiedettä" edustavalle lääkärille jne.
Ok. Kiitos. En malta olla kysymättä, käyttävätkö hopeavettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytät halventavaa ilmaisua?
Ap tässä. Itseään saa halventaa kun on kasvanut 1800-luvun puolella syntyneiden kasvattamana korpikylillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet lukenut jotain satukirjaa.
Eurooppalaisten hampaat alkoivat huonontua, kun sokerin käyttö yleistyi.
Luuletko että vanhempani. 1800 luvun puolella syntyneet pilasivat maaseudun köyhyydessä hampaansa sokerilla? Ja karkeilla
Ennen vanhaan ihmisten hampaat kuluivat, kun jauhoissa oli hiekkaa myllynkivistä