Teinkö oikein / mitä olisit itse tehnyt? (Taloyhtiän pyörävarasto)
Meillä on taloyhtiössä todella pieni, siis kuvittele 60-luvulla pihavarusteita varten suunniteltu varasto polkupyöräsuojana. Sinne on erikseen seinään pultattu kiinni sellaiset metalliset puoliympyrän muotoiset pyöräparkit, samanlaiset kuin muutoin olisi katutasossa. Näista yksi ainoa oli vapaana, onneksi suoraan ovea vastapäätä, joten pitkän työmatkan jälkeen laitoin pienehkön pyöräni siihen. Kiva, siisti parkkeeraus. Vieressä oli tosin niin isosarvisia pyöriä, etten mahtunut laittamaan lukkoa seinässä olevaan puolipyörylään, heitin lukon vain renkaan ja rungon väliin.
Kun tulin uudelleen noutamaan pyörää kauppareissua varten, siinä sijassa nökötti joku valtava sähköpyörä. Omani oltiin lykätty kauemmas, eikä se ollut mitenkään "parkissa", vaan siten että se tukki muiden pääsyn ulos koko tallista. Oli se toki pyörien välissä, jos taiteen sääntöjä haluaa tarkastella.
Minä sain sen sieltä kauppareissua varten, mutta takaisin ajettuani sisuunnuin nostamaan sen puolimopon pois paikasta johon se oli jätetty, ja laitoin sen siihen mihin oma kasarimoponi oltiin sullottu. Hyvin mahtui.
Miten on, onko OK kajota toisen kalliiseen vekottimeen, jos omaan halpispappaan on jo kajottu? Yönsä uskollinen mummoratsuni vietti lukittuna siihen puoliympyrään.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Oisit heittänyt sen sähköpyörän ulos ovesta. Olis omistaja oppinut olemaan. Onneks meillä on 70 luvun talossa 4-5 pyöräkellaria/huonessa ja entinen kylmäkellarikin muutettiin sellaseksi. Ei sillä että mä tarttisin, en omista pyörää.
Noin mäkin olisin tehnyt, varmasti halusi olla vain lähellä ovea. Pois mokoma isottelija!
Mua ainakin häiritsee jos mun pyörään kosketaan.
Oisit heittänyt sen sähköpyörän ulos ovesta. Olis omistaja oppinut olemaan. Onneks meillä on 70 luvun talossa 4-5 pyöräkellaria/huonessa ja entinen kylmäkellarikin muutettiin sellaseksi. Ei sillä että mä tarttisin, en omista pyörää.