Kehtaako mennä kampaajalle, jos on paljon hilsettä?
Hiukset pitäisi leikata, mutta hävettää kun hirveet määrät hilselaattoja päänahassa. Kutisee koko ajan.
Kommentit (20)
Kampaaja on hiusalan ammattilainen, jolla saattaa olla ratkaisuja myös hilseongelmaan.
Osta hilseshampoota, kuori päänahka ja pese päivittäin hellävaraisella shampoolla. Mene sen jälkeen kampaamoon.
En osaa sanoa. Itse en ole kehdannut käydä seitsemään vuoteen.. häpeän päänahkaani. Ja kampaajat raivokampaa hiukset päänahkaa myöten, jolloin hiukset oli kuin lumisateen jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Osta hilseshampoota, kuori päänahka ja pese päivittäin hellävaraisella shampoolla. Mene sen jälkeen kampaamoon.
Luulen että suurin osa kyllä kokeillut kaikkea mahdollista ja mahdotonta hilseeseen. Ne kun ei aina auta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että suurin osa kyllä kokeillut kaikkea mahdollista ja mahdotonta hilseeseen. Ne kun ei aina auta..
Säännöllisyys onkin tuossa avainsana, kokeilut ei auta mitään. Unohdin tuosta föönikuivauksen, hiuspohja pitää saada nopeasti kuivattua, ettei kosteus jää muhimaan.
Nizoralilla helpottaa, mutta aina tulee takaisin kun sen käytön lopettaa. Ei parannuskeinoa.
Osta apteekista psoriaasisshampoota n.15-20€ pullo, sillä sain erittäin vaikean hilseen ja kutisevan ja mätkivän päänahan kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Osta apteekista psoriaasisshampoota n.15-20€ pullo, sillä sain erittäin vaikean hilseen ja kutisevan ja mätkivän päänahan kuntoon.
märkivän, päänahka sentään ei mätki.
Vierailija kirjoitti:
Minkä nimistä? Tuo nizoral voisi myös auttaa.
Varaudu, että kampaaja huomauttaa siitä. Minulle kerran kailotti kovaan äänen pesun jälkeen, että "olisi pitänytkin käyttää sitä hilseshampoota!"
Osaisitko leikata itse hiuksesi? Minulla on pitkät hiukset ja opettelin tasoittamaan ne netin ohjeilla.
Tule ihmeessä, yleensä ehdotan pesua erikois shampoolla, jota saa vain kampaajat. Poistaa hilseen tehokkaasti sekä auttaa hetkeksi päänahan hyvinvointiin. Olen ottanut käsittelystä 5 euroa + leikkaus 28e. Tuskin kenenkään budjetti tosta paukkuu. Ammattikampaajaa ei haittaa hilse vaan yrittävät auttaa asiakasta. Rohkeasti vaan kampaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä nimistä? Tuo nizoral voisi myös auttaa.
Kertyol Ducray psoriasisshampoo, googleta. Saa myös tilattua nettiapteekista. Haisee hirveälle mutta auttaa todella. Käytin itse alkuun kolme kertaa viikossa, antaen vaikuttaa jokaisella kerralla 10 min. muilla kerroilla normaali hilseshampoo. Jos hilsettä ja kutinaa ilmenee jälleen käytä heti tuota psoriasisshampoota.
Jos ei tuo auta niin lääkäriin.
Lopeta sokerin syöminen ja katso sokeriprosentit tuotteesta ja jos on yli 5-6 niin jätä hyllyyn. Syö kuitupitoista ruokaa jotta suolisto toimii eikä kuiduton massa jää sinne liian pitkäksi aikaa.
Jos iho- ongelmat eivät ala tällä korjaantumaan niin vika vois sitten olla muualla kuten mahdollisesti lääkkeissä tai stressissä jos elämä ei ole tasapainoista niin tokihan se oireilee ulospäinkin.
Minulla ei ole nahka koskaan hilseillyt eikä ole ollut iho-ongelmia ja syön joka päivä vähän pähkinöitä, ruuanlaitossa käytän voinmakuista rypsiöljyä ja levitteenä herkku oivariinia. Maitoo tai piimää joka päivä. Yhden karkkipäivän pidän kahden kuukauden välein. Jos ei ala haisemaan niin liika pesua pitää vältellä sillä pelkkä vesikin kuivattaa ihoa.
Apteekista saa ihan kaikkiin haju ja iho ongelmiin apuja kun vaan viitsii ottaa selvää ja hakea sieltä apua.
Talvi kuivuuteen käytän vain apteekin hajusteettomia perusvoiteita.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa. Itse en ole kehdannut käydä seitsemään vuoteen.. häpeän päänahkaani. Ja kampaajat raivokampaa hiukset päänahkaa myöten, jolloin hiukset oli kuin lumisateen jäljiltä.
Sama itsellä vaikka kyse ei ole hiljeestä vaan päälaella hiusten vähyydestä (mies) ja silti parturi raivokuopii ja vatkaa kammalla eestaas kuin automaattiohjauksella vähähiuksista aluetta. Meinasin yhdessä vaiheessa sanoa, että pitäskö sitä lähes hiuksetonta aluetta kuopia vähän vähemmän kun ei siitä miksikään muutu... ;)
Minulla loppui hilseongelmat siinä vaiheessa, kun aloin höylätä pään kaljuksi. Naiselle tämä ei tietysti ole yleensä vaihtoehto.
Itse ne tiennyt, että mulla on hilsettä vaan nimenomaan kampaaja huomautti tästä, kun värjäsi hiukseni.