Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yksin pärjääminen raskaampaa? Olen yksin ja ihan hiton väsynyt

Vierailija
19.11.2025 |

Päihteiden käytön kun lopetti ja aloitti uuden elämän niin sanotusti puhtaalta pöydältä kaiken kaikkiaan niin sitä on pärjännyt yksin. Kaikki on rakennettu alusta asuntoa, kaupunkia ja työtä myöten. 

Rahat on aivan lopussa, on aika luuseri oli kun tämän ikäisenä vielä joutuu kaiken alusta rakentamaan. Onneksi ei ole lapsia, miehiä en tällä hetkellä ole kykeneväinen tapailemaan eikä oikeastaan minkäänlaisten syvällisempien ihnissuhteiden aika ole vielä.

Vaikka pidän huolta vain itsestäni niin silti olen ihan uskomattoman väsynyt kaiken muutoksen ja epätietoisuuden keskellä. Sitä vaan selviää päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen. 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan olet ollut päihteetön?

Itselläni on uudelleenrakennusvaihe jo pitkällä, mutta muistan edelleen tuskallisen hyvin kuinka vaikealta ja uuvuttavalta kaikki tuntui silloin kun yritti keksiä miten tätä elämää tulisi elää päihdevuosien jälkeen. Sitä todellakin yllättyi joka ilta, että selvisi taas yhdestä päivästä.

Kiitos viestistäsi. 

Tämä on monimutkainen tilanne johon liittyy paljon asioita. Oman näköinen elämä on keskiössä. Olen ollut raittiina pian vuoden. Olen muuttanut lähes kaiken minkä vajaassa vuodessa pystyy muuttamaan. Tosi tärkeä matka ollut, joka saa jatkua. - ap

Vuosi on jo hyvin ja jos päihteiden käyttö on ollut pitkäaikaista, vuosi taas on hyvin lyhyt aika toipumiseen. Itse olin vuoden jälkeen vasta siinä pist

Tahdoin vielä onnitella sinua, unohdin tuossa aiemmassa viestissäni. Arvostan kovasti ihmisiä, jotka ovat pystyneet raivaamaan itselleen paremman elämän. Onneksi jatkoit eteenpäin. Todella inspiroivaa, kiitos vielä. - ap

Vierailija
22/22 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin on paljon kevyempää ja helpompaa.

Kyllähän kaksin on paljon hempompaa. Kotitöitä voi jakaa ja vaikka sairaana tai työmatkojen jälkeen ei tarvitse raahautua kauppaan tai muita kotihommia tekemään. Taloudellisesti myös paljon helpompaa. 

Teoriassa ehkä. On sieltä kaupasta sitten tuplasti raahattavaa, ja joka asiasta aina sopiminen, mikä menee monilla herkästi riitelyksi. En sanoisi, että yksin on raskaampaa, mutta apllä kuuulostaa olleen paljon plämönmuutosta, niin se varmaan rasittaa. Ja aiheuttaa sellaista pitkäkestoista stressiä, josta palautuminen ottaa aikansa,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla