Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin väsynyt tähän kotonani olevaan helvettiin!!!

Vierailija
19.11.2025 |

Hei kaikki vauva.fin äidit, täällä puhuu yksi täysin loppuunpalanut kolmen lapsen äiti, joka on ollut kotiäitinä jo vuosia ja hukkuu tähän paskaan päivästä toiseen. Mä oon se, joka pyörittää tätä koko sirkusta yksin, kun tuo saamaton vätys, jota kutsun miehekseni, lojuu sohvalla ja teeskentelee olevansa väsynyt. Väsynyt mistä? Hän tekee muka kahta työtä, mutta mä näen totuuden: hän vaan leikkii olevansa tärkeä ulkomaailmassa, kun mä täällä kotona teen KAIKEN.

Ja kun hän tulee kotiin, hän haluaa levätä. Levätä! Ikään kuin mä saisin levätä ikinä! Mä en oo nukkunut kunnolla vuosiin, koska lapset herättää, tiskit odottaa, pyykit haisee ja kaikki metatyöt, ne näkymättömät paskat, kuten muistuttaa lääkäriaikoja, ostaa synttärilahjoja, suunnitella ruokaa viikoksi eteenpäin, ne kaikki kaatuu mun niskaani. Hän ei edes tiedä, mitä metatyö tarkoittaa!

Hän luulee, että koti pyörii itsestään, kun hän heiluttaa persettään töissä.Ajatelkaa tätä: mulla on kolme lasta, 5v, 3v ja vauva, joka ei nuku öisin. Mä herään aamulla viideltä, keitän kahvit (joita hän ei edes juo, koska ei maistu), valmistan aamupalat, pakkaan reput, vien lapset päiväkotiin (vaikka oon kotiäiti, mutta hei, tarvitsen edes hetken hengähtää!), siivoan keittiön, pesen pyykit, imuroin, tiskaan, teen ruokaa, haen lapset, leikitän niitä, syötän, pesen, luen sadun, nukutan, ja mitä hän tekee? Tulee kotiin kuudelta, istuu sohvalle puhelin kädessä ja sanoo olen väsynyt, anna mun levätä. Levätä!

Hän ei edes nosta sormeaankaan auttaakseen! Eilenkin sanoin hänelle, että voisitko viedä roskat ulos, ja hän vastasi teen sen huomenna. Huomenna! Roskat haisee jo koko talossa, ja mä joudun tekemään sen itse, koska hän on liian väsynyt. Hän on vätys, laiska perse, joka ei ansaitse mua eikä näitä lapsia!Ja tiedättekö mitä? Mä epäilen, että hän pettää mua. Kyllä, sanon sen suoraan. Hän tekee kahta työtä, mutta miksi hän on aina myöhään ulkona? Miksi hän ei vastaa puhelimeen heti?

Mä näen ne katseet, kun hän puhuu työkavereistaan, varmasti joku bimbo siellä toimistossa, joka hymyilee hänelle ja saa hänet tuntemaan itsensä mieheksi. Kotona hän ei koske muhun, ei sano mitään mukavaa, ei auta missään. Hän vihaa mua salaa, tiedän sen! Hän haluaa, että mä hajoan, että mä annan periksi, jotta hän voi lähteä ja jättää meidät kaikki tähän kaaokseen. Mutta mä en anna! Mä oon vahva, mä oon se, joka pitää tätä perhettä pystyssä, vaikka hän yrittää sabotoida kaiken. Muistatteko sen kerran, kun hän unohti hakea lapsen päiväkodista? Mä jouduin juoksemaan sinne itkien, ja hän vaan sanoi sori, unohdin. Unohdin! Hän unohtaa kaiken, koska hän ei välitä! Hän on saamaton kusipää, joka elää mun siivelläni

Tämä koti on vankila, ja mä oon vanginvartija, kokki, siivooja ja terapeutti yhtä aikaa. Metatyöt tappaa mut hitaasti: muistaa rokotukset, ostaa uudet kengät lapsille, suunnitella lomat (joita ei koskaan tule, koska hän on liian kiireinen), maksaa laskut (hän ei edes tiedä, missä pankkitunnukset on!), järjestää synttärit, kutsua ystäviä (joita mulla ei enää oo, koska kukaan ei ymmärrä tätä helvettiä). Ja hän? Hän tulee kotiin, syö ruoan, jonka oon tehnyt, ja menee nukkumaan. Eilen illalla räjähdin, huusin hänelle että tee jotain, auta mua!, ja hän vaan tuijotti mua kuin olisin hullu. Hullu! Mäkö hullu? Hän on se, joka ei tee mitään!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä teen väärin? Miksi minä olen aina se, joka kärsii? Lapset rakastavat minua, he tarvitsevat minua, mutta hän... hän on myrkkyä. Joskus ajattelen, että ehkä minä olen liian kiltti, liian antava, ja siksi hän käyttää minua hyväkseen. Mutta ei enää! Seuraavaksi kun hän tulee kotiin ja haluaa "levätä", minä heitän hänen päälleen ne likaiset astiat ja sanon, että nouse ylös ja tee jotain! Te muut äidit, kertokaa minulle, oletteko tekin tässä samassa helvetissä? Onko teidän miehenne yhtä saamattomia vätyksiä? Vai olenko minä ainoa, joka on naimisissa tämän kaltaisen hirviön kanssa? Auta armias, minä en kestä tätä enää kauan.

Ps. Älkää sanoko, että "keskustelkaa rauhassa". Me olemme keskustelleet tuhat kertaa, ja hän lupaa aina muutosta, mutta mitään ei tapahdu, sillä hän ei osaa muuttua. Hän on peto, joka syö minun sieluni pala palalta.

Vierailija
2/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rutise saatanan vähämielinen luuseri!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän ihanuuden kanssa olet kuitenkin valinnut tehdä kolme lasta?

Että kahden ekan kanssa hän oli unelmien mies mutta kolmannen jälkeen kuin salaman iskusta muuttui?

Vierailija
4/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sun työ on olla kotiäiti..ja jotakin on organisoinnissa pahasti pielessä jos koko hereilläoloajan siivoat ja laitat ruokaa.

Vierailija
5/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että miehet ennenkään on kotitöitä tehneet ?  Minulla oli myös  3 lasta ja tein ansiotyötä  kodinhoidon lisäksi kotona. Mies ei koskaan  tehnyt taloustöitä  yli 25 v aikana

Vierailija
6/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa laukku viikonloppuna kun miehesi on kotona ja sano, että sä lähdet nyt nukkumaan pariksi yöksi. Sano että nyt riittää, hajoat palasiksi. Sulje puhelin. Ole radikaali ja tees se.

Vierailija
7/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä mutta vähän väsynyt ja ilmiselvä tekoälyn tuotos, annan arvosanaksi 1,5/5. 

Vierailija
8/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinut ja lapsesi elättää ? Et käy töissä ,mistä rahat ?

Vierailija
9/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että miehet ennenkään on kotitöitä tehneet ?  Minulla oli myös  3 lasta ja tein ansiotyötä  kodinhoidon lisäksi kotona. Mies ei koskaan  tehnyt taloustöitä  yli 25 v aikana

Elämme nyt 2000 lukua jos et ole huomannut: ei kukaan terve järkinen nainen enää tuohon suostu! 

Vierailija
10/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaa laukku viikonloppuna kun miehesi on kotona ja sano, että sä lähdet nyt nukkumaan pariksi yöksi. Sano että nyt riittää, hajoat palasiksi. Sulje puhelin. Ole radikaali ja tees se.

Ei tuo mitään muuta.

Vierailija
11/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se lisääntyminen on, mitäs läksit. Mitä muuta luulit perhe-elämän naiselle olevan?

Vierailija
12/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai edelleenkö sun pitää joka päivä siivota keittiö 6 kertaa kun lapset heittelee ruokia ympäriinsä. 

Vierailija
13/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja.

T. Onnellinen Vela.

Vierailija
14/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämme nyt 2000 lukua jos et ole huomannut: ei kukaan terve järkinen nainen enää tuohon suostu! 

Elämme nyt 2020-lukua jos et millään ole hoksannut.

Vierailija
15/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sun miehellä on kaksi työtä ja maksaa luultavasti suurimman osa  kuluista ja sä olet kotiäiti, joka valittaa kun joudut siivota! Anna mun kaikki kestää! Työelämä varsinkin kahden työn hoitaminen tosiaankin vie kaikki mehut ;D Sano vielä et sun miehes on korkeakoulutettu...

Vierailija
16/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa lapsia omiin voimiin nähden 

Vierailija
17/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Tämä on välttämätöntä, jos haluaa minkään muuttuvan. Välitä itsestäsi, herätä mies joka on tottunut liian valmiille. 

Vierailija
18/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy se, ettei miehesi auta. Sen sijaan ilmoita hänelle, että kun palaat töihin, sinä et sitten maksa laskuja, vaan pidät tienestisi itselläsi. Jos saat vaikka 1500€ kuussa tällöin säästettyä, niin aika pian on sijoitusasunnon hankkimiseen velkavipuisesti rahat taskussa. Sitten ostat sijoitusasunnon ja hommaat sinne vuokralaisen. Ja näin olet aloittanut rahantekemisen.

Mieshän alkaa rutiseen miksi et maksa, siihen vastaat että ethän sinäkään osallistu kotitöihin. Sitten teillä onkin sopivasti kauhun tasapaino, jossa molempia hieman ärsyttää. Mutta sinua ärsyttää vähemmän kuin ennen, koska keksit juuri rahakoneen.

Näin minä tein. Nykyisin mulla on useampi sijoitusasunto. Eikä ota ollenkaan pattiin. Lisäksi on auttanut se, että koska yksin kotona siivoan, niin olen siedättänyt itseni siihen, että siivoan vain vähän. Vähempikin siisteys riittää.

Onhan sulla toki raskas duuni kolmen noin pienen lapsen kanssa. Nämä muutamat vuodet on vaikeita, sitten alkaa helpottamaan. Mene lasten suhteen siitä mistä aita matalin, se on aivan riittävää.

Vierailija
19/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itsehän olet sen valinnut.

Vierailija
20/34 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä kirjoitus lähes samanlaisena ollut joku aika sitten...

Kuulostaa raskaalta, totta tai ei.

Myös siltä että nyt akuutisti apua joltain, vaikka viralliselta taholta, arkeen ja organisointiin.

Sitten voi alkaa vetää niitä rajoja miehelle.