Kulkekaa kävelytien oikeanpuoleista reunaa
Kommentit (57)
Vasen laita, oikea laita, kumpikaan ei ole minun juttu. Minä olen aina ollut keskitien kulkija. Kaikkea kohtuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljen, missä on helpointa tai turvallisinta. Siis mahdollisimman kaukana ajoväylästä, kuivista ja vähiten liukkaista kohdista.
Tyypillinen esimerkki narsismista. Näitä on Suomi täynnä.
Ai sä kävelet lätäkön yli etkä kierrä sitä koskaan tai kulje hiekotetulla alueella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kevyen liikenteen väylien onnettomuudet ja läheltä pit tilanteet vähenisivät humattavasti, jos kaikki kulkisivat oikeaa laitaa.
Kyllä. Koska Suomessa oikean puoleinen liikenne.
Onnettomuuden kevyen liikenteen väylällä ei johdu kylläkään ihmisistä, jotka kulkee reunaa pitkin nätisti, vaan poukkoilevista kävelijöistä, pyöräilijöistä ja skuuteista.
Kaikista helpointa kun muistaa aina että vastaantulija vasemmalla liikut sitten autolla, jalan tai muuten niin siitä tiedät kulkevasi oikein
Täällä taas näkee, mitä tuhannen jääräpäisiä jankuttajia suomalaiset on. Pakko kävellä sitä vasenta laitaa, kun joskus on niin opetettu, vaikka se koskee vain maantietä. Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne, mutta siitä ei välitetä mitään.
Minähän kävelen missä haluan, koska olen jääräpäinen, itsekeskeinen suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole yleistä lakisääteistä velvollisuutta kävellä oikealla puolella esimerkiksi jalkakäytävällä.
Laki ei siis suoraan määrää, kummalla puolella sinun täytyy kulkea.Mutta minä määrään. Joten kävele oikealla tai ala laputtaa!!!
Sinä pirunäpärä et määrää mitään. Suomen laki on määräävä, ja sen mukaan kävelytiellä saa kulkea kummalla puolella tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Kevyen liikenteen väylällä oikeaa reunaa, jos ei muuten osoiteta.
Linkkaapa tänne se laki, missä noin kerrotaan. Aivan, et tiedä varmaksi itsekään, koska olet niin tollo, ettet vaivaudu itse edes asiaa selvittämään ennen kuin neuvot muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas näkee, mitä tuhannen jääräpäisiä jankuttajia suomalaiset on. Pakko kävellä sitä vasenta laitaa, kun joskus on niin opetettu, vaikka se koskee vain maantietä. Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne, mutta siitä ei välitetä mitään.
Minähän kävelen missä haluan, koska olen jääräpäinen, itsekeskeinen suomalainen.
Sinä juuri kuulostat jääräpäiseltä jankuttajalta vaatimuksinesi, että kaikkien pitäisi kävellä oikeaa reunaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kävellyt, kunnes takaa ohittava pyöräilijä oli kaataa ojaan. Kuljen vasemmalla, jotta näen vastaantulevan hypätäkseni sivuun, ja oikealla ajavalle pyöräilijälle jää kiihdytyskaista.
Tämä, nimenomaan tämä. Nykyisin noiden hullujen pyöräilijöiden lisäksi noilla teillä hilluu skuuttipellet, joilla ei ole liikenteestä minkäänlaista älyä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kevyen liikenteen väylien onnettomuudet ja läheltä pit tilanteet vähenisivät humattavasti, jos kaikki kulkisivat oikeaa laitaa.
Päinvastoin ystävä hyvä. Kävelijät vasemmalle ja fillaroijat oikealle niin kuin maantielläkin. Vasemmalla kulkiessa näet sen vastaan tulevan sähkökiiturin ja ennätät väistää vielä enemmän vasemmalle. Oikealla puolella kävellessäsi ruuhka-aikaan huomaat olevasi maassa turvallasi, kun se huomaamattasi takaa tuleva sähkökiituri tönäisi sinut nurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, liikenne liikennevälineille. Jalat eivät ole liikenneväline ja kun tieliikennelaki määrää maantiellä kävelyn tapahtuvan vasemmalla puolella, on loogista myös yhdistetyllä kevyen liikenteen väylälläkin kävellä vasemmalla puolella.
LAKI SALLII KÄVELIJÄN KÄVELLÄ SIINÄ REUNASSA MISSÄ KÄVELIJÄ HALUAA!!! Pyörät kuuluvat lain mukaan keskelle ja pyörä on ajoneuvo. Menkää polkemaan autojen sekaan, jonne kuulutte. Etenkin sähköpyörät pois vaarantamasta jalankulkijoita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, liikenne liikennevälineille. Jalat eivät ole liikenneväline ja kun tieliikennelaki määrää maantiellä kävelyn tapahtuvan vasemmalla puolella, on loogista myös yhdistetyllä kevyen liikenteen väylälläkin kävellä vasemmalla puolella.
Tämä opetettiin minulle lapsena ja vasemmalla kävelen ikuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole yleistä lakisääteistä velvollisuutta kävellä oikealla puolella esimerkiksi jalkakäytävällä.
Laki ei siis suoraan määrää, kummalla puolella sinun täytyy kulkea.Mutta minä määrään. Joten kävele oikealla tai ala laputtaa!!!
Yritä pakottaa. Netissä on helppo urputtaa. Kukaan ei kuitenkaan ole tullut päätään aukomaan jos olen ulkoiluttanut palvelukoiraani vasenta reunaa kulkien. Koiralle mieluisinta on kulkea puskan puolella. Jos puska on vasemmassa laidassa, niin vasemmalla kuljemme. Nettisoturien mielipiteet ei juuri kiinnosta.
Koitahan sinä olla tikahtumatta ärsytykseesi.