Kulkekaa kävelytien oikeanpuoleista reunaa
Ellei toisin mainita. Tulee vaan kaikille helpommaksi.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kyllä. Mutta entäpä jos kyseessä onkin kevyt väylä?
Samoin.
-eri
Jos koirani haluaa kävellä vasemmalla, niin teen samoin.
Vierailija kirjoitti:
Jos koirani haluaa hypätä sillalta alas, niin teen samoin.
Vierailija kirjoitti:
Kulje oikeanpuoleista reunaa. On helpompi ettei vastaantulevan kävelijän tarvitse ämpyillä kumpi väistää. Tai vastaantuleva pyöräilijä voi ajaa huoletta ohi. Tulee kaikille helpommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan
Kuljen, missä on helpointa tai turvallisinta. Siis mahdollisimman kaukana ajoväylästä, kuivista ja vähiten liukkaista kohdista.
Suomessa ei ole yleistä lakisääteistä velvollisuutta kävellä oikealla puolella esimerkiksi jalkakäytävällä.
Laki ei siis suoraan määrää, kummalla puolella sinun täytyy kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos koirasi haluaa syödä kakkaa?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole yleistä lakisääteistä velvollisuutta kävellä oikealla puolella esimerkiksi jalkakäytävällä.
Ei niin. Mutta reunaa pitkin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuljen, missä on helpointa tai turvallisinta. Siis mahdollisimman kaukana ajoväylästä, kuivista ja vähiten liukkaista kohdista.
Pelkuri!
Vierailija kirjoitti:
Mutta minä määrään. Joten kävele oikealla tai ala laputtaa!!!
Kuljen vasemmanpuoleista reunaa. Niin minulle on lapsena opetettu.
Täälläkin näistä vastauksista näkyy, miten typeriä koiraihmiset on: "Mutku mun koira haluu..." Vattu mitä itkupillejä.
Jompaa kumpaa reunaa. Saa itse valita että kumpaa. Polkupyörällä ajetaan oikeaa reunaa ja ohitetaan jalankulkijat siirtymällä keskemmälle.
Kevyen liikenteen väylällä oikeaa reunaa, jos ei muuten osoiteta.
Vierailija kirjoitti:
Se on kaikista helpointa ja turvallisinta kun mennään sitä oikean käden puoleista reunaa. Sinun perusteella vaarannat liikenteen vastaantulevalle jos kävelet nenät vastaan fillarin kanssa ja sitten se joutuu vaikka väistämään siitä sun liukkasta kohtasta. Suomen lakia tulis muuttaa, ihme sirkus.
Do or do not, there is trying. Kävele oikeaa tai vasenta laitaa mutta älä helevetissä läskisenä 2 metrin leveällä perseelläsi lyllerrä keskellä tietä
Olen kävellyt, kunnes takaa ohittava pyöräilijä oli kaataa ojaan. Kuljen vasemmalla, jotta näen vastaantulevan hypätäkseni sivuun, ja oikealla ajavalle pyöräilijälle jää kiihdytyskaista.