Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa miksi ne tuet ei muka riitä?

Vierailija
19.11.2025 |

Yksinasuva ihminen saa Kelan maksamana asunnon, jos se Helsingissä on alle 715€/kk. Sähköt, vakuutukset, reseptilääkkeet tulevat Kelasta. Käteen jää kuussa 593€ rahaa, jolla maksetaan ruoka, vaatteet, puhelin jne. Miten se ei voi riittää? Harvalla työssäkäyvälläkään jää kuuttasataa kuussa pelkästään ruokakauppaan per nuppi. 

Kommentit (179)

Vierailija
1/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki eivät saa samaa ja tuet liian pienet. Osalla ikileikkuri. Ja erityistarpeita on enemmän kotona kuin nuo, keski-iässä viimeistään. Ei kaikki elä pelkällä saippualla ja puurolla. Laskuttajat vievät kaikki ensin.

Vierailija
2/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi ei riitä, kun kaikilla ei ole tuo sama tilanne niiden tukien kanssa. Osa saa huomattavasti vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei takuulla maksa Kela tuommoisia kuin joillekin poikkeustapauksille korkeintaan, ehkä sairaille ja vajaakuntoisille tai muille vastaaville. Tavallinen työtön saa max. 1000 euroa kuussa tukia, kun kaikki kuukauden tuet lasketaan yhteen.

Vierailija
4/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki eivät saa samaa ja tuet liian pienet. Osalla ikileikkuri. Ja erityistarpeita on enemmän kotona kuin nuo, keski-iässä viimeistään. Ei kaikki elä pelkällä saippualla ja puurolla. Laskuttajat vievät kaikki ensin.

Mitkä laskuttajat? Älä tilaa netflixiä ja osta osamaksuilla, jos sulla ei ole niihin varaa. 

Vierailija
5/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi ei riitä, kun kaikilla ei ole tuo sama tilanne niiden tukien kanssa. Osa saa huomattavasti vähemmän.

Miten voi saada huomattavasti vähemmän kuin lakisääteisen minimin, joka on juuri tuo mitä aloittaja kirjoitti?

Vierailija
6/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei takuulla maksa Kela tuommoisia kuin joillekin poikkeustapauksille korkeintaan, ehkä sairaille ja vajaakuntoisille tai muille vastaaville. Tavallinen työtön saa max. 1000 euroa kuussa tukia, kun kaikki kuukauden tuet lasketaan yhteen.

Kotoaan muuttava nuori juuri sai tämän laskelman. 

Vierailija
7/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittähään ne jos ei käy missään tai tee mitään. En sitten tiedä onko se ihmisarvoista elämää?

Vierailija
8/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole työttömänä saanut koskaan enempää 900 euroa kuussa tukia, kun olen ollut kokoaikaisesti työttömänä. Se on sisältänyt työttömyystuen ja asumistuen.

Vierailija
9/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä laskuttajat? Älä tilaa netflixiä ja osta osamaksuilla, jos sulla ei ole niihin varaa. 

Asuminen ihmisillä. Energialaskut. Kauppa. Kaikki. Hankinnat. Älä käännä minuun asiaa. Täällä ollaan ihmisten asialla. Miksi haluat itsellesi paljon ja muille vähän? Se on sun ongelma.

Vierailija
10/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, mitä tupakka tai olut maksaa nykyään? Eihän tuollaiset rahat riitä edes kahdeksi viikoksi.

Vierailija
11/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa tukia kuin sen 595 e/kk. En saa toimeentulotukea, en asumistukea. Asun puolisoni kanssa ja hänen tulonsa estävät minun tt-tuen saannin. Ei hänenkään tulot kummoiset ole, mutta juuri sen verran ettei tt-tukea tule. Asumistukea ei tule koska omistusasunto. Asuntoa ei olla saatu myydyksi ja kaikki maksaa. sähköt, vedet, vakuutukset, jätehuolto, kiinteistövero, liikkuminen. Mihinkään näihin kuluihin ei saa tukea. Olen monisairas ja itse kustannan lääkkeeni koska en ole saa toimeentulotukea. Eli ihan turhaa meuhkaamista ja kateutta työttömiä kohtaan.

Vierailija
12/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sille taas on ihan selvät syyt (esim. oma omaisuus/varallisuus tai puolison tulot). 

Vierailija
13/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotoaan muuttava nuori juuri sai tämän laskelman. 

No hän on vähän poikkeustapaus, koska vasta muuttaa omilleen. Kun minä erosin ja jäin yksin pienen lapsen kanssa, sain alkuhätääni tukea enempi valtiolta.

Vierailija
14/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa kuin 590 euroa kuussa.

Vierailija
15/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele, Helsingissä maksaa kaikile jotka saa toimeentulotukea-

Vierailija
16/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuminen ihmisillä. Energialaskut. Kauppa. Kaikki. Hankinnat. Älä käännä minuun asiaa. Täällä ollaan ihmisten asialla. Miksi haluat itsellesi paljon ja muille vähän? Se on sun ongelma.

Sähkölaskunkin maksaa Kela. Jos ei kuudellasadalla saa yksi ihminen sapuskoja, niin kyllä pitää miettiä mitä ihmettä oikein syödään. Meillä menee kolmella tonni ja kyllä syödään kokolihaa ja kalaakin välillä ja ostetaan lonkeroita. 

Vierailija
17/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on riittänyt mutta olen äärimmäisen pihi ja ankea ihminen. En suosittele. :S

Vierailija
18/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole työttömänä saanut koskaan enempää 900 euroa kuussa tukia, kun olen ollut kokoaikaisesti työttömänä. Se on sisältänyt työttömyystuen ja asumistuen.

Ja kerrotko vielä miksi et ole saanut toimeentulotukea. 

Vierailija
19/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittähään ne jos ei käy missään tai tee mitään. En sitten tiedä onko se ihmisarvoista elämää?

600€/kk saa jo helposti ruoat, käy kerran viikossa elokuvissa/ravintolassa/baarissa ja ostaa vaatteita välillä.

Vierailija
20/179 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla työssäkäyvälläkään jää kuuttasataa kuussa pelkästään ruokakauppaan per nuppi. 

Älä viitsi. Sinulle on jo lukemattomia kertoja kerrottu, ettei tuo ole pelkkään ruokaan tarkoitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi