Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin etten syö mitään ennen puoli kuutta mutta

Vierailija
19.11.2025 |

Vaikeaa on. Tulin töistä jo kahdeltatoista ja söin siellä lounaan puoli 12. Yhdeltä join kupin mustaa kahvia. Yritän katkaista napostelukierteen, mutta miten se onkin näin vaikeaa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi söit jälkkäriä? Rahka itsessään on ateria.

Höpönpöpö 

Vierailija
22/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä syömättömyyden ainoa vaihtoehto on napostelu, jolla varmaan tarkoitat karkkeja ja keksejä? Syö oikeaa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitää kituuttaa syömättä? Syö niin, että napa ritisee, mutta älä syö sontaa. Painonvartijoillakin on pitkä lista vihanneksia, joita voi syödä määrättömästi. 

Minä en tykkää ähkystä. Syön mielummin itselleni hyvän ja kevyen olon kuin raskasta ähkyä. En tavoittele suurta määrää. Mutta ehkä kourallinen pähkinöitä iltapäivällä voisi olla ihan ok.

Vierailija
24/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen aamiaisen ap söit?

Vierailija
25/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join pari kuppia mustaa kahvia, söin puolikkaan kauraleipäsiivun (täysjyvä) voita päällä, pari porkkanapalasta (yhteensä puolikas keskikokoinen porkkana) ja kaksi ruokalusikallista proteiinirahkaa vielä ennen töihin lähtöä.

Ehkä tuohon voisi lisätä jotain?

Vierailija
26/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oothan sä syönyt ennen puoli kuutta jo vaikka mitä. Otsikosta saa käsityksen, että syöt päivän ensimmäisen aterian vasta puoli kuusi.

Vierailija
27/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tutkimuksen mukaan ihminen(kin) pyrkii syömään niin kauan päivän aikana että tietty määrä proteiineja per painokilo tulee nautituksi. En muista enää tarkkaan, mutta tuo määrä oli muistaakseni kuitenkin alle yhden gramman painokiloa kohden?

Mikäli tuo pitää paikkansa, esim. neljä keskikokoista kananmunaa aamulla saattaisi helpottaa huomattavasti naposteluhaluja??

Vierailija
28/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämäkö on se määrä minkä keski-ikäinen nainen voi syödä lihomatta? Huhhuh. Mutta ei noilla ruokamäärillä kyllä puntteja nostella.

Vierailija
29/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitää kituuttaa syömättä? Syö niin, että napa ritisee, mutta älä syö sontaa. Painonvartijoillakin on pitkä lista vihanneksia, joita voi syödä määrättömästi. 

Minä en tykkää ähkystä. Syön mielummin itselleni hyvän ja kevyen olon kuin raskasta ähkyä. En tavoittele suurta määrää. Mutta ehkä kourallinen pähkinöitä iltapäivällä voisi olla ihan ok.

Luonnollisesti. Sehän on se kaikista rasvaisin ja lihottavin vaihtoehto. Aina kannattaa tehdä kaikkensa, että posket näkyvät takaa päin.

Vierailija
30/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisit ennemmin niin, ettet syö enää puoli kuuden jälkeen. Sitä ennen syöt mitä ja milloin huvittaa. Ja aamulla ekan kerran syöt vasta 9.30. Näin muodostuu 16 h paasto, millä elät terveellisemmin ja saatatpa laihtuakin muutaman kilon :)

Vierailija
31/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Join pari kuppia mustaa kahvia, söin puolikkaan kauraleipäsiivun (täysjyvä) voita päällä, pari porkkanapalasta (yhteensä puolikas keskikokoinen porkkana) ja kaksi ruokalusikallista proteiinirahkaa vielä ennen töihin lähtöä.

Ei jumalauta nyt. 

Vierailija
32/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oothan sä syönyt ennen puoli kuutta jo vaikka mitä. Otsikosta saa käsityksen, että syöt päivän ensimmäisen aterian vasta puoli kuusi.

Oho, pahoittelut jos oli epäselvää. Söin tosiaan 

aamupalalla kauraleipäsiivun voilla, puolikkaan porkkanan ja 2 rkl proteiinirahkaa mustan kahvin kanssa.

lounaaksi söin desin riisiä, desin kasviksia, desin papuja, ruisleipäsiivun, piimää ja desin appelsiinirahkaa

join päivällä kupin mustaa kahvia

Aion syödä vielä kahden kananmunan pinaattimunakkaan mozzarellalla päivälliseksi. (Saatan lisätä muutaman siivun avokadoa kylkeen)

Iltapalaksi juon teetä ja syön joko omenan tai mandariinin.

nälkä ei ole, mutta ennen päivällistä on paha tapa napostella. Joku kysyi aamiaisesta ja saattaa olla totta että se on liian pieni, siksi päivällä tekee mieli napostella. Mutta aamuisin ei ruoka maistu niin siksi syön vain vähän.

Vierailija
33/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tämäkö on se määrä minkä keski-ikäinen nainen voi syödä lihomatta? Huhhuh. Mutta ei noilla ruokamäärillä kyllä puntteja nostella.

No minä treenaankin enemmän liikkuvuutta ja kestävyyttä kuin varsinaisesti voimaa. Jalkaprässissäkin vain 100kg ja hauikset/olkapäät/ojentajat 7 kg painoilla. 

Vierailija
34/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisit ennemmin niin, ettet syö enää puoli kuuden jälkeen. Sitä ennen syöt mitä ja milloin huvittaa. Ja aamulla ekan kerran syöt vasta 9.30. Näin muodostuu 16 h paasto, millä elät terveellisemmin ja saatatpa laihtuakin muutaman kilon :)

En kyllä välitä laihtumisesta, koska alkaisin näyttää kuivan kesän oravalta, mutta jos se auttaisi parantamaan yöunta, saattaisin olla kiinnostunut.

Vierailija
35/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en yleensä kotona vapailla syö mitään ku vasta illalla päivällisen. Kahvia menee,no nyt meni pari näkkäriä.

Typerää.

Pari näkkäriä, niiden päälle sentin vahvuinen voikerros, kymmenen leikettä ja sokerina pohjalla tuumanvahvuinen juustosiivu.

Vierailija
36/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta nyt. 

Mikä kiroiluttaa? 

Vierailija
37/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet syönyt jo, jos olet syönyt lounaan. Minä en syö tänään mitään ennen päivällistä joka on noin klo 17, ja se koskee siis myös aamupalaa (jota en normaalistikaan syö) ja tänään myös lounasta (koska en ehtinyt töiden takia). Vähän on nälkä, mutta olen liian laiska tekemään asialle mitään tässä välissä, kun kohta kuitenkin pitää alkaa laittaa ruokaa.

Vierailija
38/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin tänään, että miksi aamupäivä oli niin kylläinen eikä nälkä ehtinyt tulla ennen lounasta. Sen täytyy johtua aamupalasta, joka oli kaurapuuro täysjyvähiutaleista, sekaan tilkka oliiviöljyä, pähkinöitä ja pakastemarjoja. Juomana hunajatee ja sitruunavesi.

Kaikki ateriani eivät ole yhtä onnistuneita, mutta aamupalaan olen tyytyväinen.

Vierailija
39/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän olet syönyt jo, jos olet syönyt lounaan. Minä en syö tänään mitään ennen päivällistä joka on noin klo 17, ja se koskee siis myös aamupalaa (jota en normaalistikaan syö) ja tänään myös lounasta (koska en ehtinyt töiden takia). Vähän on nälkä, mutta olen liian laiska tekemään asialle mitään tässä välissä, kun kohta kuitenkin pitää alkaa laittaa ruokaa.

Syötkö määrällisesti kuinka paljon? Mietin että kun en tykkää syödä isoja annoksia kerralla, käytännössä ainoaksi vaihtoehdoksi jää tämä neljä ateriaa päivässä, jotta saan tarpeeksi kaloreita.

Vierailija
40/41 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä treenaankin enemmän liikkuvuutta ja kestävyyttä kuin varsinaisesti voimaa. Jalkaprässissäkin vain 100kg ja hauikset/olkapäät/ojentajat 7 kg painoilla. 

Ok. En tiedä riittääkö tuollaiset painot edes kestävyyden harjoitteluun, mutta parempi tuo kuin ei mitään. Mä olen 58v nainen ja mulla jalkaprässissä alaselkävaivojen takia vain185kg, olkapäät 35kg laitteella, hauis 35kg taljalla ja ojentajat 55kg taljalla. 

Naisen kannattaa vanhemmiten keskittyä proteiinin santiin, lihasmassan ylläpitoon tai jopa kasvuun lihaskuntotreenin avulla. Liian vähäisellä syömisellä menetät vain tärkeää lihasmassaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme