Joulu ei kiinnosta
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitää erikseen ilmoittaa ettei tykkää tai vietä joulua? Sen kun olette viettämättä. Ihan sama meille muille. Odotatte jotain lupaa tai hyväksyntää vai miksi vingutte?
No tämän palstan tarkoitus juuri on, että saa jaaritella niitä näitä, vailla sen kummempaa tarkoitusta.
Joulun yövuorot töissä kiinnostaa. Taas.
3x 400e netto lapaan.
- yökkö
Onneksi järjestelin hyvissä ajoin jouluksi vapaata aatonaattoa myöten, niin saa sitä kunnolla viettää!
aion olla raittiina jouluun saakka eli kuukauden, sitten voi olla että on pakko ostaa erikoisolutta ja viiniä ja on taas 3 päivän putki
ehkä selviä mutta toisaalta voi olla että olen jo Bangkokissa
tv Mooses
Joulu on ihana, ja vietän sitä nimenomaan Jeesuksen syntymäjuhlana vaikka meillä ei ole tietoa minä päivämääränä Hän syntyi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Sama. Raamatussa ei kehoiteta joulua viettämään, eikä Jeesus edes syntynyt joulukuussa. Pääsiäinen on tärkeämpi.
Pääsiäinen vaihtaa paikkaansa kuin Purra leikkauskohdetta.
Minkälaisen mielikuvan se luo pysyväisyyttä ja turvallisuutta lupaavasta Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä...?
Vierailija kirjoitti:
Voiskin jättää väliin koko hömpötyksen. Vanhempien takia pakko viettää. Ihan turha juhla. Eikä se jouluruoka kovinkaan erikoista ole.
Miksi sinun on pakko viettää joulua vanhempien takia? En minä ainakaan pakota omia aikusia lapsiani joulunviettoon.
Vierailija kirjoitti:
No nyt sitten lopetamme kaikki joulun vieton🤣
"Kun minä en vietä joulua, niin sitten ei vietä kukaan muukaan! 😡 (Ärrinpurrin)" Se on just niin sitä suomalaisuutta "parhaimmillaan". Kaikessa tekemisessä ja joka asiassa se ihan sama juttu, että kun en minä, niin sitten ei saa muutkaan. Kun itse ei jotain tee tai ei jostain tykkää, niin sitten sen tekeminen ja asiasta tykkääminen pitää kieltää muiltakin. Jumalauta miten vihaisesti sitä katsotaan, joka tykkää ja tekee asiat erilailla kuin minä. Vastaavasti ollaan vaatimassa muita tykkäämään samoista asioista kuin minäkin ja tekemään kaikki samoin kuin minä teen, koska ei voi olla kuin yksi ainoa oikea tapa tehdä asioita - se minun oma tapa tehdä. Jos ei tykkää ja tee, niin taas murjotetaan ja käyttäydytään ala-arvoisesti.
Nykyään narsismi on vielä yleisempää kuin kateus. Tai niinhän se on ollut jo tässä pidemmän aikaa. Sitten nää haukkuu, että narsisti on muotisana. No tottakai se on, koska narsismi on muoti-ilmiö. Joka muuta väittää, valehtelee niin että korvat heiluu. Näkyy niin joka asiassa ja joka paikassa, meet sitten minne vaan. Tähän on tultu, vaikkei kukaan terve ole tätä halunnutkaan. Mitähän sekin kertoo tästä yhteiskunnasta?🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitää erikseen ilmoittaa ettei tykkää tai vietä joulua? Sen kun olette viettämättä. Ihan sama meille muille. Odotatte jotain lupaa tai hyväksyntää vai miksi vingutte?
No tämän palstan tarkoitus juuri on, että saa jaaritella niitä näitä, vailla sen kummempaa tarkoitusta.
Valittajien taivas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Raamatussa ei kehoiteta joulua viettämään, eikä Jeesus edes syntynyt joulukuussa. Pääsiäinen on tärkeämpi.
Jeesuksen kuolemaa voidaan kyllä viettää ja hieman juhliakin, mutta Jeesuksen syntymä, niin... äh, pyh. Paljon tärkeämpi se kuolema kuin syntymä ja elämä. Sitä se on se uskovaisuus.😅
Ortodoksikirkossa on.
No miä joulussa muka on että sitä pitäisi viettää. Tavallinen keskiviikko päivä se on.Turhaa rahan kulutusta aion välttää enkä osta juuri mitään ruokaa. Minä en syö kovin paljon enkä halua lihoa joten ostan vain noin 10 eurolla ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
No nyt sitten lopetamme kaikki joulun vieton🤣
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mene.ap luostariin huoraksi.
Missä luostarissa on bordelli?
Ajattelin mennä mökille saunomaan.
Mainittakoon, että suunnittelin muutakin, mutta äkisti menehtyneen sukulaisen hautajaiset osuvat joulun alle. Se syö vähän tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Joulun yövuorot töissä kiinnostaa. Taas.
3x 400e netto lapaan.
- yökkö
Kuka vielä valittaa hoitajien huonosta palkasta?
Miksi pitää juhlia tai valittaa toisten juhlimisesta jouluun liittyen? Jokainen viettää niin kuin viettää. Kunpa sellainen tasa-arvo olisi muissakin uskonnoissa. Mutta valittakaa niistä uskonnoista, joissa menee henki, jos ei julista oikein.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää juhlia tai valittaa toisten juhlimisesta jouluun liittyen? Jokainen viettää niin kuin viettää. Kunpa sellainen tasa-arvo olisi muissakin uskonnoissa. Mutta valittakaa niistä uskonnoista, joissa menee henki, jos ei julista oikein.
Harvemmin toisten juhlimisesta valitetaan.
joulu on homoille ja saturnalia oli homojen i rstailujuhla, osallistut siis homouteen ja paavin kirkon rituaaleihin jos vietät joulua. Jeesus ja opetuslapset olisivat joulunakin joko paastossa tai hiihtämässä ja pilkillä!
Ihme juhla, kun kysely sen viettämisestä alkaa viimeistään lokakuussa.
Onko nykyisin mikään kiinni joulun aikaan?