Joulu ei kiinnosta
Kommentit (46)
Joulunaika on ihan parasta pitkän syksyn jälkeen. Turha rahan törsääminen ja juhlan maallistuminen hieman häiritsevät.
Joo vähän samat fiilikset, mutta tiedän että kun joulukuun puoliväli koittaa alkaa kiinnostaa. Tämä liian aikaisin alkava joulun markkinointi on se mikä saa minulta täystyrmäyksen. Joulu sanaa ei pitäisi mainita ennen joulukuuta missään.
Faith kirjoitti:
Joulu on ihana, ja vietän sitä nimenomaan Jeesuksen syntymäjuhlana vaikka meillä ei ole tietoa minä päivämääränä Hän syntyi.
Sehän se tässä niin hauskaa onkin, kun Jeesuksen syntymäpäivää ei mistään tiedetä. Jotkut sanoo, että se olisi ollut noin 2 - 7 vuotta ennen ajanlaskumme alkua, mutta tiedä sitten, pitääkö sekään paikkaansa, kun tämä asia on niin ympäripyöreetä. Luulisi, että tapahtuma olisi kirjattu ylös, kun sen vuoksi oikein itämaan kolme viisasta miestä osasi saapua lahjoineen paikalle. Ja kun Jeesuksen syntymän oli oikein profeetta ennustanut, niin nyt siitä ei sitten tiedä kukaan sanoa varmaksi, että milloin se Jeesus syntyi. Ihan on samanlainen mystinen arvoitus kuin se, mistä itse Jumala on tullut. Kukaan ei v tiedä.
Sen sijaan Jeesuksen kuolema tiedetään paljon varmemmin. Se on ollut pitkänä perjaintaina, mutta siinäkin on sitten se ympäripyöreys, että se olisi ollut joskus vuosien 30 ja 33 välillä. Vähän on ihmeellistä, eikä ihan vähääkään.
Vierailija kirjoitti:
Ihme juhla, kun kysely sen viettämisestä alkaa viimeistään lokakuussa.
Jouluhössötys on kohta ympärivuotista. Kilpaillaan varmaan vielä siitä, kenellä on ollut vuoden aikana minkäkin verran joulukuusia. Some täynnä kuvia, millaiset joulukoristeet täällä meillä on tammikuussa, millaiset helmikuussa, millaiset maaliskuussa jne. Sitten on joku etiketti, minkä väriset joulukoristeet on soveliasta olla kesällä, millaiset keväällä, syksyllä ja millaiset talvella ennen joulua ja joulun jälkeen. Lopulta ei sitten enää edes muisteta, milloin sitä joulua oli alunperin vietetty. Se on yhtä hämärän peitossa kuin se, milloin Jeesus syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Itse lähden jälleen Pattayalle viettämään joulua.
Tuun perässä joulun jälkeen.
Joulun viettäminen oli mukavampaa, kun kaikki läheiset olivat vielä hengissä. Olen onneksi jo nuorena viettänyt joulua myös matkoilla, välillä yksin, joten mitään jouludraamaa ei ole nytkään. Ei vain huvita räpeltää joulua.