Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Eläkeläismiehet terrorisoivat uimahallissa, jopa syljetään nuorten naisten päälle

Vierailija
19.11.2025 |

Raivokasta huutelua, käsiksi käymistä, jopa sylkemistä. Kilpauimari Louna Kasvio kertoo joutuneensa törkeän käytöksen kohteeksi. 

Törkeimpään epäasialliseen käytökseen syyllistyvät Kasvion mukaan lähes poikkeuksetta miehet.

Yksi uimahallien iso käyttäjäryhmä ovat eläkeläiset. Heidän käytöksensä Kasvio on kokenut usein ongelmalliseksi.

Monet ehkä ajattelevat, että kun ovat aina käyneet siellä, niin sitten vähän niin kuin omistavat hallin. 

Jo 12-vuotiaana häneen on käyty käsiksi altaassa ohitettuaan miehiä.

Samaa tapahtuu edelleen. Joidenkin miesten on vaikea kestää joutumista naisen ohittamaksi.

... toinen esimerkiksi ottaa selästä kiinni ja painaa veden alle. Tai seuraavalla ohituksella sen toisen uimarin veto meneekin niin, että kyynärpää osuu vähän kovempaa kylkeen

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011635605.html

Kommentit (418)

Vierailija
221/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen miesvihapommi sitten sieltä miesten päivän kunniaksi. Sillä lailla, tytöt!

Mitä ihmettä minä olen nyt tehnyt? Lukenut jutun? Ja sun kommentit. Hyvin TE vedätte, pojat.

Aito narsistiargumentti on syyttää sitä narsistin maalituksen kohdetta siitä mitä sille tehdään narsistin ja kaveripiirinsä toimesta. Joten tottakai on kaikkien miesten oma vika että hesarin umpifeministit katsoo asiakseen maalittaa 24/7 joka artikkelissaan.

Muuten hesari tietty esim. edellispäivänä päätti suojella 50v opettajaa turhalta julkisuudelta kun tuo oli vähän harrastellut panemista alaikäisen oppilaansa kanssa ja sai tuomion aiheesta. 

Vierailija
222/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen miesvihapommi sitten sieltä miesten päivän kunniaksi. Sillä lailla, tytöt!

Mitä ihmettä minä olen nyt tehnyt? Lukenut jutun? Ja sun kommentit. Hyvin TE vedätte, pojat.

Aito narsistiargumentti on syyttää sitä narsistin maalituksen kohdetta siitä mitä sille tehdään narsistin ja kaveripiirinsä toimesta. Joten tottakai on kaikkien miesten oma vika että hesarin umpifeministit katsoo asiakseen maalittaa 24/7 joka artikkelissaan.

Muuten hesari tietty esim. edellispäivänä päätti suojella 50v opettajaa turhalta julkisuudelta kun tuo oli vähän harrastellut panemista alaikäisen oppilaansa kanssa ja sai tuomion aiheesta. 

Lääkkeet ottamatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat kullieläimet raivoaa myös hiihtoladulla ja pyörätiellä. Luulisi liikunnan olevan iloinen asia mutta näille se on pelkkää raivoa

Sehän on ladullakin suorastaan häpäisy, jos nainen ohittaa miehen. Ohituksen jälkeen aletaan raivona hiihtää ihan perstuntumalla. Tai jos mies hiihtää hitaamman kantaan, jäädään siihen roikkumaan niin että sukset kolisee yhteen. Nuoremmat miehet leikkivät klääboa ladulla, luistellaan perinteisen urat rikki, kiilataan yms. Kun heille huomauttaa asiasta, saa haistattelua. 

Olin kävelyllä paikallisella kuntoradalla ja kun kävelen aika vauhdilla niin ylämäessä tuli yksi vanhemman puoleinen (ainakin 60+) ukkeli selkä edellä vastaan kävelysauvoineen. Ja voi jeesus kun se huomasi että olen menossa ohi niin se alkoi raivolla riuhtoa että pysyi rinnalla, muttei itse pä

Sillä oli HIIT reeni päällä.

Vierailija
224/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat niitä samoja kääkkiä jotka etenkin minfon puolella löytävät syyllisen jokaiseen rikokseen tummaihoisista ihmisistä. 

Nyt on kyllä harhaista settiä. Sinullahan tuo kategorisointi näyttää olevan ihan verissä. Katse peiliin vaan niin sieltä katsoo ihmisten vihaaja.

Vierailija
225/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eläkeläisillä on ilmaisia vuoroja? Käsittämätöntä.

Minusta on käsittämätöntä, että vaikka eläkeläisille on Espoossa ilmainen ranneke, joka oikeuttaa kaikenlaiseen liikuntaan ja kulkemiseen, paikat eivät ole pilvin pimein täynnä eläkeläisiä. Niitä nimittäin Espoossa piisaa.

Ovatko ihmiset niin piittaamattomia omasta terveydestään?

Vierailija
226/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toi juttu pitää yhtään paikkaansa, niin toihan on ihan perseestä. Iltiksillä kun on tapana väritellä juttujaan oikein kunnolla. Muuten kyllä , jos juttu pitää todistettavasti paikkaansa, niin määräaikainen porttikielto, näin ens alkuun.

Meinaat, et isä ja tytär molemmat valehtelevat? Niinku miks?

Vierailija
227/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te nyt kuitenkin huomasitte että tämäkin on eripuran lietsontaketju. Olisiko ollut Serbian sota jossa TV:ssä eräs vanhempi nainen ihmetteli "mite me nyt yhtäkkiä on kaikki alettu vihaamaan toisiamme ?". Se ei tapahdu ilman ulkoista ohjausta.

Artikkeli ja oikeastaan suurin osa median artikkeleista on tuota ihan samaa, eli yksipuolista kärjistystä ja vastakkainasettelun lisäämistä. Ja siinähän se nykysuomen vikakin on. Ja jos tuota kritisoit palstalla niin ensin alkaa joku persu, ylis tai incel jankkaus ja sitten katoaa koko ketju kun toimitukset ei kuuntele kritiikkiä ollenkaan. Ja seuraavassa lehdessä meininki jatkuu. 

Enemmän täällä jankataan "viher

"Niin, kyllähän Pravda oli Neuvostoliitossa luotettava lehti, ja pohjoiskorean KCNA on sen kansalaisille totuus.

Sama koskee suomalaistakin paskamediaa"

Väität siis, että uutinen on valetta. Millä perusteella?

Miksi jätät noin suuret rivivälit?

Vierailija
228/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasta kommenteista saa kuvan että L. Kasvio valehtelee. Juttua ei olisi saanut tehdä koska se on miesvihaa.

Vierailija
229/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläismiehet yrittää hukuttaa nuoria naisia uimahalleissa en tiedä miten itse olen osannut elämän elää niin että aina kaikki miehet kohdelleet kuin prinsessaa. Kukaan ei ole ikinä ollut edes töykeä ja olen pian jo 50v. Taustana voin sanoa että missiksi pyydetty ja mallin töitä tehnyt. 

No tämähän se onkin. Kauniille naisille ollaan tosi mielinkielin ja kohdellaan kuin prinsessaa mutta vaatimattoman näköisille ilkeillään tai vähintään kohdellaan kuin ilmaa. 

Vierailija
230/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä tuulesta tammutuilla jutuilla peitellään maamme todelliset ongelmat. Tätä on jatkunut jo pidemmän aikaa ja aina vaan taru paranee. 

Vierailija
231/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hesarin umpifeministit katsoo asiakseen maalittaa 24/7 joka artikkelissaan.

Siis oliko se oppilaan kanssa pannut 50v opettaja nainen vai miten feminismi liittyy tuohon? 

Vierailija
232/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei stana voi olla totta. Ensin kusetetaan nuoremmilta eläkkeet jäädään nuorina seniorilomailemaan , vttuillaan ja vielä tällaista. Prkele mitä paskaväke eläkeläiset ovat. Mutta voiko ihmetellä. Kun koko yhteiskunta pyörii eläkeläisten ehdoilla, niin tällaistahan se aiheuttaa. Luullaan tai he "tietävät " olevansa parempaa väkeä. Ironisesti sillä yksiselitteisesti ovat loisia. 

Onpa typerää haukkua kaikki eläkeläiset tämän perusteella. Mutta tuohan on ollut agenda jo jonkun aikaa, haukkua eläkeläiset. Kiinnostais tietää, miltä tehtaalta tämäkin on alkanut. 

Uimahallissa huonoa käytöstä, siitä ei epäilystä.

Vierailija
233/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oli HIIT reeni päällä.

--

On muuten kiusallista kun on intervallilenkillä ja huomaa edssä kävelijöitä ja osaa jo laskea että seuraava spurtti alkaa juuri tuon edessä kävelevän nuoren naisen takaa. Rytmiä ei halua muuttaa.

M65

Vierailija
234/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyse nuoren naisen kokemasta häirinnästä joten kommenttisi ei liity siihen mitenkään.

Vierailija
235/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

205.

Tuota tuota. A. Kasvio on tunnetusti melko temperamenttinen kaveri, joka ei jätä epäselväksi jos on tyytymätön. Mistä kertoo varmaankin myös se, että tälläinen juttu on kirjoitettu hänen suojatistaan.

Kaikki kilpauimarit tietävät, että näitä hankalia asiakkaita on uimahalleissa, mutta eivät he nosta siitä lehtijutun aiheita.

Hyvä kun nostaa esiin häirinnän vai onko noiden ukkojen käytös sun mielestäsi ok eikä siitä saa ääneen puhua vaan hiljaisesti vain hyväksyä?

ps. suojatti on hänen tyttärensä

Kyllä, on mielestäni ihan hyvä että nostaa asian esille. Lopputulos saattaa kuitenkin olla se, että närkästyjät närkästyvät entistä enemmän, eikä tilanne muutu. Ainakin tällä palstalla näyttäisi nousseen vain kärjistynyt huutelu ja mölinä. En ole huomannut yhtään kommenttia, jossa todettaisiin, että "olen tainnut olla tuollainen kiukkuinen häiritsijä, anteeksi, parannan tapani."

Ihminen, joka käyttäytyy törpösti ei ole ensimmäisenä parantamassa tapojaan, kun siitä huomautetaan. Normaalisti kilpauimarit toteavat asian ja jatkavat harjoituksiaan.

Vierailija
236/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hesarin umpifeministit katsoo asiakseen maalittaa 24/7 joka artikkelissaan.

Siis oliko se oppilaan kanssa pannut 50v opettaja nainen vai miten feminismi liittyy tuohon? 

Siten että koko toimitus on täynnä näitä umpifeministejä ja noilla on hyvin kummallinen logiikka tuossa syyttelyssä ja yleistämisessä ja siinä ketä suojellaan ja ketä ei ja minkälaisten tekojen perusteella.

Mutta tuo nyt ei yllätä enää ketään muuta paitsi palstalla päivystävää toimittajaa joka joka ainoa päivä onnistuu yllättymään moneen kertaan siitä minkälainen kuva lukijoilla on heidän lehtisestään. 

Vierailija
237/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyse nuoren naisen kokemasta häirinnästä joten kommenttisi ei liity si

Ei vaan juttuun oli kirjoitettu tuo kokemushäiriintyminen pääsanomaksi ja se mitä oikeasti tapahtui katosi tuossa hokemisessa tyylille ominaisesti kokonaan jutusta. 

Vierailija
238/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eläkeläisillä on ilmaisia vuoroja? Käsittämätöntä.

Kun kuntoilevat niin eivät jonota terveyskeskuksissa.

Vierailija
239/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te nyt kuitenkin huomasitte että tämäkin on eripuran lietsontaketju. Olisiko ollut Serbian sota jossa TV:ssä eräs vanhempi nainen ihmetteli "mite me nyt yhtäkkiä on kaikki alettu vihaamaan toisiamme ?". Se ei tapahdu ilman ulkoista ohjausta.

Artikkeli ja oikeastaan suurin osa median artikkeleista on tuota ihan samaa, eli yksipuolista kärjistystä ja vastakkainasettelun lisäämistä. Ja siinähän se nykysuomen vikakin on. Ja jos tuota kritisoit palstalla niin ensin alkaa joku persu, ylis tai incel jankkaus ja sitten katoaa koko ketju kun toimitukset ei kuuntele kritiikkiä ollenkaan. Ja seuraavassa lehdessä meininki jatkuu. 

Enemmän täällä jankataan "viher

""Niin, ongelma ei koskaan ole median umpivihervasemmistolainen politikointi artikkeleissa, kolumneissa, pääkirjoituksissa etc. vaan se, että kommentoidaan ääneen median umpivihervasemmistolaisuutta. Jännä juttu. /s""

"Jännä, ettei lehti saisi kirjoittaa jostain, mitä tapahtuu, kun se kirpaisee joitain lukijoita. Kommentoidaan ääneen median vihervasemmistolaisuutta, eikä sitä, mitä siellä"

"Ja nyt sitten koitat taas spinnata viestiä päälaelleen kuten aito toimittaja suomimediassa joka lehdessä. Hohhoijaa, koita opetella omasta alastasi edes alkeet ennen kuin yrität päteä umpisurkealla viestintäosaamisellasi."

Juu, toistin ihan omaa logiikkaasi. Sinä spinnauksen mestari!

T: "toimittaja"

Vierailija
240/418 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä säkissä ovat eläneet ne, jotka eivät tunnista ilmiöitä? Joka paikkahan on täynnä aggressiivisia räyhämiehiä, eikä tämä palsta todellakaan ole poikkeus.

Vaikea tunnistaa, kun en ei ole itselleni tullut vastaan. Ehkä johtuu siitä, että olen mies, joten paskakalevit ei uskalla käydä käsiksi. 

Luulen, että eri sukupuolilla on tiettyjä sokeita pisteitä toistensa suhteen.

En pysty uskomaan että jutussa olisi kerrottu kaikki aiheeseen liittyvä info. Niin päälleliimattua taas tuo sukupuolen häpäisy ja leimaaminen että joutuu ihan hieraisemaan silmiään. Olenko se vain minä mutta muuttuuko tämä häpäisy yhdistettynä kertojan uhriutumiseen koko ajan vain yhä hurjemmaksi? Tarinan mi

"Tuota tuota. A. Kasvio on tunnetusti melko temperamenttinen kaveri, joka ei jätä epäselväksi jos on tyytymätön. Mistä kertoo varmaankin myös se, että tälläinen juttu on kirjoitettu hänen suojatistaan.

Kaikki kilpauimarit tietävät, että näitä hankalia asiakkaita on uimahalleissa, mutta eivät he nosta siitä lehtijutun aiheita."

Huonosta käytöksestä ei mielestäsi pitäisi kirjoittaa, vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän