Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Eläkeläismiehet terrorisoivat uimahallissa, jopa syljetään nuorten naisten päälle

Vierailija
19.11.2025 |

Raivokasta huutelua, käsiksi käymistä, jopa sylkemistä. Kilpauimari Louna Kasvio kertoo joutuneensa törkeän käytöksen kohteeksi. 

Törkeimpään epäasialliseen käytökseen syyllistyvät Kasvion mukaan lähes poikkeuksetta miehet.

Yksi uimahallien iso käyttäjäryhmä ovat eläkeläiset. Heidän käytöksensä Kasvio on kokenut usein ongelmalliseksi.

Monet ehkä ajattelevat, että kun ovat aina käyneet siellä, niin sitten vähän niin kuin omistavat hallin. 

Jo 12-vuotiaana häneen on käyty käsiksi altaassa ohitettuaan miehiä.

Samaa tapahtuu edelleen. Joidenkin miesten on vaikea kestää joutumista naisen ohittamaksi.

... toinen esimerkiksi ottaa selästä kiinni ja painaa veden alle. Tai seuraavalla ohituksella sen toisen uimarin veto meneekin niin, että kyynärpää osuu vähän kovempaa kylkeen

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011635605.html

Kommentit (279)

Vierailija
21/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan Vantaalla havainnut tuollaista, ihan sovussa meillä uidaan. 

Mutta se ihmetyttää, että millä perusteilla uimaratoja varataan yhdelle tai kahdelle uimarille useiksi tunneiksi ja mahdollisesti koko päiväksi? Pääosin nuo varatut radat ovat tyhjinä. Toivottavasti varaajat edes maksavat siitä.

Vierailija
22/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä päälle se paradoksi, että nämä samat äijät ovat haukkumassa Lounaa jos kisoissa ei menesty. 

Hyvin todennäköistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Kasvio oli nuorena tosi kuuma 🔥 💋 Tuli kerran mua vastaan Stockan kulmalla ja katsoi mua silmiin. Meinasin pökrätä 😵

Vierailija
24/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tolle ole mitään harjoitusvuoroa? Reuhataan täysillä normivuoroilla ja sitten uhriudutaan. Ihan itseaiheutettua ulinaa. 

Uimahallien vakiokävijänä tuli kieltämättä sama mieleen. Ei ehkä ihan noilla sanoin, mutta muuten. Itse mahdun eläkeläisten joukkoon oikein mainiosti. Välillä meitä menee samalla radalla paljonkin, mutta homma sujuu aina jouhevasti, kun suunnilleen samantahtiset menevät samaa rataa. Ei ohitella, vaan käännytään päädyissä sopivaan väliin, jos on tarve päästä ohi. Kyllähän se ikävältä tuntuisi, jos joku siellä pujottelisi pärskyen menemään.

Tarkemmin en kuitenkaan tilannetta tiedä, joten en voi tietenkään tuomita. Vain todeta omasta puolestani, etten ole havainnut vastaavaa ollenkaan niissä neljässä uimahallissa, joissa käyn. Päinvastoin, eläkeläiset ovat parasta uimaseuraa.

Vierailija
25/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat äijät on hirveitä. Johtuukohan se potenssihäiriöstä ja eturauhasvaivoista, vai mistä?

Ei kaikki ole. Minun 78 v iskäni on loistomies, samoin kaverinsa. 

Appiukkokin on okei, mutta vähän märisemiseen taipuvainen. 

Luulen että mulkerot on olleet sitä koko ikänsä. Eläkkeellä vaan on enemmän aikaa notkua paikoissa mulkeroimassa, ja ei ole työpaikan menettämisen pelkoa, mikä joskus hillitsee ylilyöntejä. 

Vierailija
26/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se ihmetyttää, että millä perusteilla uimaratoja varataan yhdelle tai kahdelle uimarille useiksi tunneiksi ja mahdollisesti koko päiväksi? Pääosin nuo varatut radat ovat tyhjinä. Toivottavasti varaajat edes maksavat siitä.

Niistä radoista nimenomaan maksetaan, sillä perusteella. Kilpauimaireiden on turvallisempaakin olla omalla radallaan, kun edessä ei pyöri jotain perttejä kylkisammakkoa kauhomassa.

Vierailija
27/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki paikat mihin pääsee ilmaiseksi ovat täynnä muita ihmisiä terrorisoivia huonosti käyttäytyvää porukkaa.

Ratkaisu : Ei ilmaiseksi ketään minnekään. 

Oon huomannut saman. Joko siinä on psykologinen vaikutus, että kun tarvitse maksaa, voi tehdä mitä haluaa, tai sitten ilmaisia palveluita käyttä sellaiset jotka käyttäytyvät huonosti.

Kyllä on, vähintään 5€ maksu pitäisi olla. Se että rikkaimmalle ryhmälle annetaan ilmaiseksi, ei ole oikeudenmukainen etu. Juuri vapaamatkustajat aiheuttavat ongelman, vääristymän suorastaan. Uimahalliin tulee myös seniilien invaasio.

Vierailija
28/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisen häiriökäytöksessä voip hyvinkin olla kyseessä alzu tms. oon toisinaan saanu itekin älytöntä möläyttelyä perääni vaikka oon 50++ M. Ikäihminen joka käyttäytyy kuin ongelmainen teini.... Ei ansaitse huomiota.

Vierailija
29/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat olla niitä jotka pääsevät elinikäiselle eläkkeelle heti maahan saavuttuaan

Vierailija
30/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä radoista nimenomaan maksetaan, sillä perusteella. Kilpauimaireiden on turvallisempaakin olla omalla radallaan, kun edessä ei pyöri jotain perttejä kylkisammakkoa kauhomassa.

No tämä nimenomaan. Luulisi kilpauimarilla olevan turvallisempaa ja tehokkaampaa mennä tuollaisella varatulla radalla, kuin meidän pirkkojen ja perttien joukossa ohitellen.

Vierailija
31/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat äijät on hirveitä. Johtuukohan se potenssihäiriöstä ja eturauhasvaivoista, vai mistä?

Minulla ei ole kumpaakaan vaivaa ja olen 66. Uimahallissa en ole koskaan käynyt enkä tule käymään.

Vierailija
32/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppinen tyttäreni työskentelee asiakaspalvelutehtävässä liikuntakeskuksessa, töykeimmät asiakkaat ovat eläkeläiset. 

Vierailija
33/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitavat olla niitä jotka pääsevät elinikäiselle eläkkeelle heti maahan saavuttuaan

No ei ole. Mene katsomaan keitä siellä uimahallissa on. Ihan on syntyperäiset Jormat, Karit ja Reijot siellä raivoamassa testosteronivajeissaan. 

Vierailija
34/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bemari vetää ohi, niin tuntuu kuin opettelisi uimaan koiraa.🤣

Vierailija
35/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tolle ole mitään harjoitusvuoroa? Reuhataan täysillä normivuoroilla ja sitten uhriudutaan. Ihan itseaiheutettua ulinaa. 

Uimahallien vakiokävijänä tuli kieltämättä sama mieleen. Ei ehkä ihan noilla sanoin, mutta muuten. Itse mahdun eläkeläisten joukkoon oikein mainiosti. Välillä meitä menee samalla radalla paljonkin, mutta homma sujuu aina jouhevasti, kun suunnilleen samantahtiset menevät samaa rataa. Ei ohitella, vaan käännytään päädyissä sopivaan väliin, jos on tarve päästä ohi. Kyllähän se ikävältä tuntuisi, jos joku siellä pujottelisi pärskyen menemään.

Tarkemmin en kuitenkaan tilannetta tiedä, joten en voi tietenkään tuomita. Vain todeta omasta puolestani, etten ole havainnut vastaavaa ollenkaan niissä neljässä uimahallissa, joissa käyn. Päinvastoin, eläkeläiset ovat parasta uimaseuraa.

Ei kilpauimarit todellakaan pujottele tavallisella radalla muiden uimareiden lomassa, heillä on omat ratansa. Sehän tässä absurdia onkin, että mitään ongelmaa ei periaatteessa ole kun nämä uimarit eivät kilpaile samasta tilasta muiden kanssa, mutta joitakin nyt vain ärsyttää, että kilpauimari vetää nopeasti ohi sillä omalla radallaan. Nämä ihmiset ovat varmaan niitä jotka suuttuvat, jos joku ohittaa heidät liikenteessä ja varsinkin jos se ohittaja on nainen.

Vierailija
36/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa käytöstä, jos juttu on totta. Mutta herää myös sellainen kysymys että kokeeko kukaan muu kuin Louna Kasvio vastaavaa häirintää. Minä en ole sellaista ainaakaan havainnut uimahallissa käydessäni. Löytyisikö syytä myös itsestä?

Vierailija
37/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunta hoi! Nyt isot laput seinään, että ohittaminen on sallittua!! 

Vierailija
38/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kun ohitat miehen radalla, se menee ok ja kukaan mies ei kimpaannu? 

Vierailija
39/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antti Kasvio oli nuorena tosi kuuma 🔥 💋 Tuli kerran mua vastaan Stockan kulmalla ja katsoi mua silmiin. Meinasin pökrätä 😵

Oulusta päivää. 

Vierailija
40/279 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi outoa käytöstä, jos juttu on totta. Mutta herää myös sellainen kysymys että kokeeko kukaan muu kuin Louna Kasvio vastaavaa häirintää. Minä en ole sellaista ainaakaan havainnut uimahallissa käydessäni. Löytyisikö syytä myös itsestä?

No se syy on se että hän ui kovempaa kuin ne miehet. Se ottaa fyysisesti ja henkisesti hiipuvan sovinistimiehen päähän vähän liikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme