HS: Eläkeläismiehet terrorisoivat uimahallissa, jopa syljetään nuorten naisten päälle
Raivokasta huutelua, käsiksi käymistä, jopa sylkemistä. Kilpauimari Louna Kasvio kertoo joutuneensa törkeän käytöksen kohteeksi.
Törkeimpään epäasialliseen käytökseen syyllistyvät Kasvion mukaan lähes poikkeuksetta miehet.
Yksi uimahallien iso käyttäjäryhmä ovat eläkeläiset. Heidän käytöksensä Kasvio on kokenut usein ongelmalliseksi.
Monet ehkä ajattelevat, että kun ovat aina käyneet siellä, niin sitten vähän niin kuin omistavat hallin.
Jo 12-vuotiaana häneen on käyty käsiksi altaassa ohitettuaan miehiä.
Samaa tapahtuu edelleen. Joidenkin miesten on vaikea kestää joutumista naisen ohittamaksi.
... toinen esimerkiksi ottaa selästä kiinni ja painaa veden alle. Tai seuraavalla ohituksella sen toisen uimarin veto meneekin niin, että kyynärpää osuu vähän kovempaa kylkeen
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Milloin otetaan kritiikin kohteeksi muslimien järkyttävä käytös ja sylkeminen itäkeskuksen uimahallissa?
Varmaan sitten, kun joku siellä treenaava kilpauimari niin tekee. Louna treenaa Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi outoa käytöstä, jos juttu on totta. Mutta herää myös sellainen kysymys että kokeeko kukaan muu kuin Louna Kasvio vastaavaa häirintää. Minä en ole sellaista ainaakaan havainnut uimahallissa käydessäni. Löytyisikö syytä myös itsestä?
Olen entinen kilpauimari eli nainen, joka osaa uida. Joka kerta hallissa käydessäni valitsen nopeiden uimareiden radan ja pyrin uimaan siellä muiden uimareiden joukossa. Aina kuitenkin joutuu alkaa ohittelemaan, kun joku nopea onkin vain omasta mielestään nopea ja joku muu uikin ehkä nopeasti, mutta vain altaanvälillisen ja hengailee mennen tullen päädyssä huilimassa.
Ei kai päädyssä huilijan "ohittamisessa" olekaan mitään ongelmaa. Siinä kohtaa se nimenomaan tapahtuu, ei keskellä rataa vastaantulijoiden kaistalla poukkoillen.
Moni mies huomaa vasta oman tyttären myötä kuinka paljon törkyä nuoret naiset saavat osakseen.
Antti Kasvio sai todennäköisesti harjoitella aikanaan nuorena miehenä rauhassa, ei tarvinnut pelätä että joku eläkeläisrunkkari lyö tai painaa veden alle.
Vierailija kirjoitti:
Onpa Lounan valmentajaisä Antti nyhverö kun kuuntelee jonkun äijän huutoa 10 minuuttia kiltisti, syynä Lounan oma uimarata. Olisi käskenyt pitää t*rpansa kiinni tai hakenut henkilökuntaa siihen, jos ei ite pysty. Itse en kuuntelisi tollasta hetkeäkään, soittaisi vaikka poliisit hakemaan häirikön pois, että saisin tehdä työtäni rauhassa. Antti vielä hyväkuntoinen iso mies niin miksi pelätä jotain pappaa? Loppuis se valitus äkkiä, jos mun töitä häiritsis.
Minkäslainen paskamyrsky siitä nousisi?
Vierailija kirjoitti:
Antti Kasvio oli nuorena tosi kuuma 🔥 💋 Tuli kerran mua vastaan Stockan kulmalla ja katsoi mua silmiin. Meinasin pökrätä 😵
Hänellä on edelleen erittäin hyvä kroppa.
Miten se onkin, että mulkkerot kokoontuu uimahalleihin? Eikä edes katso ikää tai sukupuolta, olihan meillä poliitikko nainen, joka hankki myyjälle potkut 4 euron lipun tähden.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tolle ole mitään harjoitusvuoroa? Reuhataan täysillä normivuoroilla ja sitten uhriudutaan. Ihan itseaiheutettua ulinaa.
Ja siellä yksi Minä Mies taas uhriutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ainakaan Vantaalla havainnut tuollaista, ihan sovussa meillä uidaan.
Mutta se ihmetyttää, että millä perusteilla uimaratoja varataan yhdelle tai kahdelle uimarille useiksi tunneiksi ja mahdollisesti koko päiväksi? Pääosin nuo varatut radat ovat tyhjinä. Toivottavasti varaajat edes maksavat siitä.
Eli kun ohitat miehen radalla, se menee ok ja kukaan mies ei kimpaannu?
Olen eläkeikäinen mies. Mutta eihän siinä ole mitään outoa että nainen ui nopeammin ja tiedän vakiuimareista jo etukäteen kuka ui nopeammin ja kuka hitaammin kuin minä. Nopeammat päästän altaan päässä ohi pysähtyen hetkeksi ilman mitään vihan tunteita, tai ohittavat itse jos on tilaa. Aivan samalla tavalla nainen toisinaan ohittaa minut juoksulenkillä, enkä kilahda siitäkään. Kyllä miehetkin tajuavat että nopeus ei ole kiinni sukupuolesta vaan harrastuksen asteesta sekä iästäkin, eikä altaalla muutenkaan olla kilpasilla muita kuin korkeintaan itseään vastaan.
Aikamoista vihaa täynnä tämä ketjukin.
Yleinen uimahalli ei ole mikään ammattiurheilijan treeinkämppä. Ei mikään ihme, että ihmisillä menee hermo, jos joku varaa ratoja pelkästään omiin treeneihin.
Vierailija kirjoitti:
Kun tulet halliin ja näät että kilpauimarit ovat varanneet suuren osan radoista ja tavisten puolella ollaan sumpussa, ärsyttäähän se. Ratakaisu : hallin uimavalvojalla on oikeus säätää sitä kohtaa josta radat jaetaan, tilanteen mukaan. Seuravalmentajahan ei halua sellaista tehdä. Hän ajaa treenattavien etuja.
Luuletko että ne kilpauimarit omin luvin varaa koko radan? Kyllä ne on ihan uimahallin kanssa ennalta sovittu.
Kiveksestä kiinni ja mulkusta olan yli vempauttakaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki paikat mihin pääsee ilmaiseksi ovat täynnä muita ihmisiä terrorisoivia huonosti käyttäytyvää porukkaa.
Ratkaisu : Ei ilmaiseksi ketään minnekään.
Oon huomannut saman. Joko siinä on psykologinen vaikutus, että kun tarvitse maksaa, voi tehdä mitä haluaa, tai sitten ilmaisia palveluita käyttä sellaiset jotka käyttäytyvät huonosti.
Kyllä on, vähintään 5€ maksu pitäisi olla. Se että rikkaimmalle ryhmälle annetaan ilmaiseksi, ei ole oikeudenmukainen etu. Juuri vapaamatkustajat aiheuttavat ongelman, vääristymän suorastaan. Uimahalliin tulee myös seniilien invaasio.
Tässähän on taustalla ihan kylmä matematiikka. Huonokuntoinen vanhus tulee kaupungille kalliiksi. Halvempaa on tarjota ilmaista liikuntaa, jolloin vanhus pysyy kunnossa eikä laukkaa terveyskeskuksessa valittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista vihaa täynnä tämä ketjukin.
Ja se kumpuaa altaalta.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen uimahalli ei ole mikään ammattiurheilijan treeinkämppä. Ei mikään ihme, että ihmisillä menee hermo, jos joku varaa ratoja pelkästään omiin treeneihin.
Missä helvatissa sinä luulet noiden harjoittelevan? Omalle takapihalle kaivetulla 50m yksityisuimaradalla?
Ainahan nuo on julkisissa uimahalleissa harjoitelleet. Nykyään nuo on vaan niin täynnä eläkeläisiä ettei tavikset tahdo mahtua sekaan kun nuo täyttää kaikki radat. Toisaalta halleissa ei ole nykyään niin paljoa henkilökuntaa että nuo pystyisi valvomaan mitä siellä tapahtuu tai käskemään porukkaa pois kilparadoilta.
Vierailija kirjoitti:
No kun ei ole vaihtoehtoja. Jani Sievinen voitti ne mitalit sillä että seura varasi hänelle ja muille ratoja lievällä röyhkeydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi outoa käytöstä, jos juttu on totta. Mutta herää myös sellainen kysymys että kokeeko kukaan muu kuin Louna Kasvio vastaavaa häirintää. Minä en ole sellaista ainaakaan havainnut uimahallissa käydessäni. Löytyisikö syytä myös itsestä?
Olen entinen kilpauimari eli nainen, joka osaa uida. Joka kerta hallissa käydessäni valitsen nopeiden uimareiden radan ja pyrin uimaan siellä muiden uimareiden joukossa. Aina kuitenkin joutuu alkaa ohittelemaan, kun joku nopea onkin vain omasta mielestään nopea ja joku muu uikin ehkä nopeasti, mutta vain altaanvälillisen ja hengailee mennen tullen päädyssä huilimassa.
Ei kai päädyssä huilijan "ohittamisessa" olekaan mitään ongelmaa. Siinä kohtaa se nimenomaan tapahtuu, ei keskellä rataa vastaantulijoiden kaistalla poukkoillen.
Ei se päädyssä ohittaminenkaan onnistu, jos ei viitsitä väistää vaan jäädään siihen keskelle rataa pyörimään. Päädyssä voi huilata menemällä aivan radan reunaan, jotta takaa tulijat mahtuvat kääntymään.
Keskellä rataakin ohittaminen onnistuu, jos ohittajan annetaan ohittaa eikä ryhdytä kiihdyttämään. Joskus olen käynyt viereisen radan puolella ohittamassa, kun ohitettava ei vain ole halunnut taipua siihen, että on hitaampi.
Kaksi naista oli asiakkains viime viikolla TYÖSSÄNI asiakaspalvelussa todella kamalia.
MIKSI IHAN KAIKKI NAISET OVAT KAMALIA?????
HS muistaa taas miestenpäivän. Artikkeli, jonka olisi voinut julkaista eilen tai huomenna, mutta se ajoitus. Muutama espoolaismies ja taas päästään yleistämään.
Ja kovasti ohitat miehiä altaassa?