Talon ostaminen.
Miksi taloa myyvät hylkäävät aina tarjouksen kun laitamme ehtoon homekoiran? Tarjoamme myös sen mitä pyydetään. Ja ps emme ole mitään kitisijöitä vaan meillä on taustalla home asunto. Voin kertoa, ettei ollut helppoa se.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista päätellen ihmiset tietävät asunnossa olevan ongelmia ja haluavat vain siirtää sen muille. Vastuutonta.
Jep. Ei jakseta remontoida tai poistaa ongelmaa.
Mutta oikedessa on aikaa riidellä jopa vuosia kaupan jälkeen?
Miksi pitäisi alkaa pelleilemään vuosien päästä oikeudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vaatimuksenne aiheuttaa reaktion tulevista ongelmista kanssanne.
Mistä ongelmista?
Siitä että kuntotarkastus ei riitä. Pitää olla homekoira. Joka nyt ei ainakaan mun mielestä ole mitenkään maailman luotettavin tarkastaja. Löytyy juttua Googlella.
Menee 4v sit sulla on yskä ja sä alat peräämään jotain kylppäri remonttia koska varmasti hometta.
Monesti kuntotarkastus ei riitäkään. Todella monissa taloriidoissa kuntotarkastus on ollut tehtynä, mutta siinä ei ole havaittu lähimainkaan kaikkea, saati niitä asioita, joista on myöhemmin riitaannuttu.
Kuntotarkastajat on huumormiehiä. Turhanpäiväisistä ilmoitetaan, irronneita laattoja ei huomata...tarkastajaksi voi alkaa kuka vaan.
Pitihän se arvata, että kommentit ovat provosoivia tai pelkkien trollien kirjoittamia!! Asiallinen avaus ja kommentit ovat tätä luokkaa. T. Aloittaja.
Mä olen tämän ennenkin kirjoittanut. Mun rakennusmies yrittäjä on nauranut näitä home paniikki ihmisiä vuosia.
Pahin tai paras tapaus hänelle. Oli talo jossa uusittiin älyttömästi pintoja koska talon emäntä oli väsynyt ja flunssainen.. lopulta talon isäntä maksettuaan tuhansia € neulan etsimisestä heinäsuovasta. Pyysi urakoitsijaa löytämään syyn flunssalle ja väsymykselle.
Urakoitsija " löysi" ja korjasi ongelman talon emäntä parani.
Hometalon ostaminen on kirpakkaa
T. Janne Kataja
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä. Ennemmin myisin talon tasapainoisille ihmisille halvemmalla, kuin tuollaisille ongelmantuottajille joille ei normaalit tarkat katselemiset ja haistelemiset näytöillä ja yhdessä myyjän kanssa tilatut kuntotarkastukset tai -tutkimukset riitä. Koira-ala on takuulla niin kirjava, että ties mistä perintökalusteen sata vuotta vanhasta tuoksusta voi ottaa, tai normaalista ulkoilman tuoksusta, joka eri vuodenaikoina on eri tuoksuista tullessaan ilmanvaihtokanavasta sisälle. Tai asukkaat olleet mökillä, josta tarttunut hajua takkiin.
Älä piinaa talon myyjiä, jos ei kelpaa niin lähde menemään äläkä tuhlaa muiden ihmisten aikaa!
Eli sairastaneet ihmiset eivät ole tasapainoisia? Ja sinä olet näköjään tasapainoinen. Kommenttisi kertoo ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä. Ennemmin myisin talon tasapainoisille ihmisille halvemmalla, kuin tuollaisille ongelmantuottajille joille ei normaalit tarkat katselemiset ja haistelemiset näytöillä ja yhdessä myyjän kanssa tilatut kuntotarkastukset tai -tutkimukset riitä. Koira-ala on takuulla niin kirjava, että ties mistä perintökalusteen sata vuotta vanhasta tuoksusta voi ottaa, tai normaalista ulkoilman tuoksusta, joka eri vuodenaikoina on eri tuoksuista tullessaan ilmanvaihtokanavasta sisälle. Tai asukkaat olleet mökillä, josta tarttunut hajua takkiin.
Älä piinaa talon myyjiä, jos ei kelpaa niin lähde menemään äläkä tuhlaa muiden ihmisten aikaa!
Eli sairastaneet ihmiset eivät ole tasapainoisia? Ja sinä olet näköjään tasapainoinen. Kommenttisi kertoo ihan muuta.
Ilmiannoin hänen kommentin. Todella provosoiva.
Ei taida homeeseen auttaa pintojen uusiminen.
Kai se on helpompi vähän vaikka joustaa pyyntihinnasta, jos jollekulle toiselle kelpaa talo ilman, että tarvitaan homekoira ensin paikalle. Kun ihmiset laittavat talon myyntiin, useimmat haluavat sen nopeasti ja näppärästi saada myytyä.
Vierailija kirjoitti: Ei taida homeeseen auttaa pintojen uusiminen.
Auttaa se jos sitä ei ole.
Oletteko siis ostamassa 5000€ taloa Tuupovaaran perämetsästä vai 500 000€ kartanoa Tampereelta.
Mihinköhän tämä homekoiran oma tieto ja sen anto perustuu. Talon homeet on kuitenkin aina niitä samoja, mitä on siinä talon ulkopuolella. Niitä on pakostakin AINA myös talossa. Rakenteissa osa niistä aiheuttaa ongelmia. Jos on tehokas ilmastointi, sisältä löytyy samat allergeenit mitä ulkoakin. Jo uusi talo antaa positiiviset näytteet.
Miten hlvetissä ne koirat osaa määritellä sen, mihin vedetään raja? Kun niitä kuitenkin on - mikä määrä on liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tämän ennenkin kirjoittanut. Mun rakennusmies yrittäjä on nauranut näitä home paniikki ihmisiä vuosia.
Pahin tai paras tapaus hänelle. Oli talo jossa uusittiin älyttömästi pintoja koska talon emäntä oli väsynyt ja flunssainen.. lopulta talon isäntä maksettuaan tuhansia € neulan etsimisestä heinäsuovasta. Pyysi urakoitsijaa löytämään syyn flunssalle ja väsymykselle.
Paraneminen se on lumesairaudesta paraneminenkin.
Osa kommenteista ilmiannettu. Todella loukkaavia ja törkeitä. T. Aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Mihinköhän tämä homekoiran oma tieto ja sen anto perustuu. Talon homeet on kuitenkin aina niitä samoja, mitä on siinä talon ulkopuolella. Niitä on pakostakin AINA myös talossa. Rakenteissa osa niistä aiheuttaa ongelmia. Jos on tehokas ilmastointi, sisältä löytyy samat allergeenit mitä ulkoakin. Jo uusi talo antaa positiiviset näytteet.
Miten hlvetissä ne koirat osaa määritellä sen, mihin vedetään raja? Kun niitä kuitenkin on - mikä määrä on liikaa?
Eihän ne osaakkaan. Ne merkkaa jos ne haistaa. Pahimmillaan ne haistaa jokapaikassa.
Parempi purkaa rakenteita ja katsoa/mitata onko kosteusvaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Osa kommenteista ilmiannettu. Todella loukkaavia ja törkeitä. T. Aloittaja.
Muutama täyttää jo kunnianloukkauksen kriteerit. Kannattaa ottaa kuvakaappaus varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä.se löysi
Tämä just. Mikään ei takaa koiran merkkauksen paikkaansa pitävyyttä. Muistan lukeneeni yhdestä yrittäjästä jolla 4 koiraa. Ihan itse koulutettuja. Olivat mm löytäneet yhdestä kohteesta useammasta kohdasta hometta. Yllätys yllätys tarkemmista tutkimuksissa hometta ei löytynyt.