Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan ihmisiä, jotka ovat niin hölmöjä että puhuvat vielä jostain mummonmarkoista...

Vierailija
18.04.2007 |

Osoittavat oman typeryytensä! Tuollakin alempana joku väitti, ettei olisi koskaan markka-aikana maksanut uudesta bodysta kuuttakymppiä. Newsflash: kyllä ne markka-aikana maksoivat ihan yhtä paljon kun nykyäänkin, ihmiset eivät vaan muista!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sulla nyt muisti pätkiä.

Vierailija
2/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkä vääntävät summan yhtäkkiä mielessään markoiksi ja alkavat puhua sekaisin euroista ja markoista. Helpompi olisi pysyä nyt vaan niissä euroissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan markkoja ne oli.

En kyllä itse enää niitä ajattele tai niistä puhu.

Vierailija
4/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hinnat todellakin ovat nousseet eurojen myötä.

Vierailija
5/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintataso nousee, palkat nousee jne.

En ymmärrrä miksi verrataan vuosien takaiseen hintatasoon ja syytetään euroja.

Pitäisikö mun nyt kauhistella omaa palkkaani kun oma äitini aikanaan sai 10mk tuntipalkkaa... new´s flash: rahan arvo muuttuu!

Vierailija
6/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksettiin. Minua vanhemmat ihmiset puhuvat vieläkin vanhemmasta markka-arvosta, jonka suuruutta en edes käsitä, mutta jos se heille suo jonkinlaisen ymmärryksen nykyvaluuttaan niin siitä vain, ei se ole minulta pois.

...ja sitä paitsi, hinnat ovat todellakin kallistuneet sitten euroon siirtymisen...vai maksoitteko kahvilassa kahvikupista ja tavallisesta pullasta lähemmäs 60mk?

Yhtenä päivänä meinasin ostaa tukkaan laitettavan hiusnauhan joka hitto soikoon maksoi 10e, voitteko kuvitella, 60mk sellaisesta nauhasta jossa on pari helmeä kiinni...???? Olisitteko markka-aikana maksaneet?

Vierailija
7/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten totta hitossa mä muutan summat mielessäni markoiksi, jotta vähän edes tajuan, mitä oon maksamassa. Jos se ap:tä häiritsee, niin kurjaa. Mut se säästää vararikolta.

Vierailija
8/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se niinkin, että rahan arvo muuttuu, mutta miksiköhän se muuttuu? Varmaan siksi, että aina löytyy joku tampio, joka on oikeasti halukas maksamaan aivan hulluja summia saadakseen haluamansa.

Totta hemmetissä esim. asuntojen hinnat koko ajan nousevat kun hmiset ostavat niitä, oli hinta sitten miten korkea tahansa, osasyy on myös helposti rahaa tyrkyttävissä pankeissa.

Ajatelkaapas vaikka ruokakauppoja: jos kauppa ei käy, tavara menee pilalle = on myytävä edullisemmin...älkää siis sortuko ostoshysteriaan...

Vierailija
9/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee markoissa puhujissa ainoastaan se, että joudun päässäni laskemaan mitä rahasummaa he tarkoittavat, sillä hahmotan asiat vain euroissa. (Hiuslenksuesimerkille: En todellakaan maksaisi nykyäänkään hiusjutusta 10 euroa, mutta en osaisi suoralta kädeltä sanoa onko 60 markkaa hiusjutusta paljon. Pitää muuntaa, jotta tietäisin.) Ja ikää minulla on 30 vuotta.

Vierailija
10/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin ne kuvittelisivat, että jos me siirryttäis takaisin markkaan, pim, myös maaginen 90-luku tulisi kaikkine ihanuuksineen takaisin... Kesät olisivat taas pidempiä, asunnot halvempia ja Kanaria matkailun huippukohde. Hiihtareitakin voisi käyttää julkisesti. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme