Voiko käydä niin, että kun samassa perheessä on useampi naispuolinen niin kaikilla alkaa tulemaan kuukautiset samassa syklissä?
Jos voi, niin mistä tämä johtuu? Siis että kaikilla alkaa ja loppuu kuukautiset joka kuukausi samaan aikaan kuin toisillakin?
Kommentit (30)
Voi. Meille kävi sisäoppilaitoksessa saman kämpän tyttöjen kanssa noin.
Perheistä en tiedä, mutta monessa kimppakämpässä asuessa näin on käynyt useita kertoja. Vielä niin, että mä olin aina itse tarkka kuin kalenteri, mutta pistin toisilta kierron sekaisin.
joo se on ihan tunnettu asia eikä siihen mitään syytä tiedetä. näin vain tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Perheistä en tiedä, mutta monessa kimppakämpässä asuessa näin on käynyt useita kertoja. Vielä niin, että mä olin aina itse tarkka kuin kalenteri, mutta pistin toisilta kierron sekaisin.
Voi ei. 😅
Alfa-naaras päättää muiden kierron. Näin käy aina.
Ällöttää. Lopettakaa muiden tarkkailu. Yksityisyys.
Perheessä ei näin taida käydä, mutta esim kimppakämpässä käy.
Tämä on jännä ilmiö. Toinen jännä on se, että eroperheiden tytöillä alkaa kuukautiset normaalia aikaisemmin, kun isä ei enää asu perheessä.
Vierailija kirjoitti:
joo se on ihan tunnettu asia eikä siihen mitään syytä tiedetä. näin vain tapahtuu.
Ei tapahdu. 3v samassa kimppakämässä ja kaikilla mekat eri aikaan.... paskapuhetta. Muutenhan kouluissa ja työpaikoillaan kin olisi kaikilla yhtäaikää. 😝😝😝😝😝
Kuulostaa hyvin mahdolliselta, sillä monet asiat luonnossa synkronoituvat mahdollisuuksien mukaan
Biologinen juttu. Näin ovulaatiot osuu samaan aikaan ja alfauros voi siittää kaikki kerralla. Perheenjäsenten kesken näin harvemmin tapahtuu, koska naisilla on liian samanlaiset genomit. Lisääntymismielessä mahdollisimman erilaiset genomit tekee terveimpiä lapsia (pienempi mahdollisuus sukurasitetaudeille jne).
Tämä on ihan tutkittu ja todettu juttu. Myös muiden laumaeläinten osalta tämä on tiedetty, ja kyseessä biologinen ilmiö. Esim. meillä on aina ollut koiria ja narttujen kiimat muuttuvat pikkuhiljaa olemaan samaan aikaan. Liittyy lisääntymiseen ja sen optimaaliseen ajoittumiseen. Vaikka tämä on käynyt nykyihmiselle tarpeettomaksi niin on vielä säilynyt geeneissä, muutokset kestävät vuosituhansia.
Se on niin, täydestä kuusta noin 14 vuorokauden päästä kaikilla naisilla, paitsi joillakin se on kääntynyt päinvastaiseksi, uudesta kuusta noin 14 vuorokauden päästä. Feministit yrittävät vesittää tätä naistentieteellä jossa ei oteta huomioon sitä että kuun vaiheet riippuvat leveyspiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Se on niin, täydestä kuusta noin 14 vuorokauden päästä kaikilla naisilla, paitsi joillakin se on kääntynyt päinvastaiseksi, uudesta kuusta noin 14 vuorokauden päästä. Feministit yrittävät vesittää tätä naistentieteellä jossa ei oteta huomioon sitä että kuun vaiheet riippuvat leveyspiiristä.
Jos kuuta ei olisi niin olisiko naisilla kuukautiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tapahdu. 3v samassa kimppakämässä ja kaikilla mekat eri aikaan.... paskapuhetta. Muutenhan kouluissa ja työpaikoillaan kin olisi kaikilla yhtäaikää. 😝😝😝😝😝
Työpaikoilla ne kyllä tahdistuvat, t naisten vessoja tarpeeksi siivonnut.
Syystä on kiistanalainen teoria, liittyy täysikuuhun ja metsästykseen.
Ei meillä ainakaan ollut, olen asunut kodissa mihin kuului lisäkseni vanhemmat ja sisko. Siteitä oli ostoslistalla varmaan vähänväliä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jännä ilmiö. Toinen jännä on se, että eroperheiden tytöillä alkaa kuukautiset normaalia aikaisemmin, kun isä ei enää asu perheessä.
Siis miten se vanhempien ero tai yhdessäasuminen kuukautisten alkamisikään, ihan biologian tasolla siis?
Anteeksi. Ketä kiinnostaa?