Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttötilistä ja säästöistä

Vierailija
18.11.2025 |

Miten teillä muilla ihmisillä on, hilloatteko kaikkia rahojanne käyttötilillä vai siirrättekö palkasta osan säästötilille ja otatte sieltä sitten tarpeen vaatiessa? Minulla on tilanne että käyttötilille on kertynyt melkein kymppitonni, eikä kaiketi siellä ole järkevää makuuttaa noin paljon rahaa. Rahastossa minulla on toinen kymppitonni, mutta en sinne haluaisi siirtää kokonaan varoja käyttötililtä. Mietin avaisinko käyttötilin rinnalle säästötilin, jonne siirtäisin aina osan palkasta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 eri pankissa, rahastoissa, etf:ssä  ja osakkeissa

Vierailija
22/31 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on säästötilille perus parin tunnin puskuri yllättäviä menoja varten

Parin tunnin puskuri :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona rahana kaikki säästöt että saan asumistukea .  Terveisi mummeli. 

Vierailija
24/31 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä joka tulee käyttötililleni. Omat yritystuloni tulevat säästötililleni. Joskus siirrän käyttötililtä rahaa säästötilille, ettei pääse liikaa kertymään. Rahastoja en harrasta.

Vierailija
25/31 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma pankki kotona jossa on 60000 euroa säästössä. Käyttötilillä joku pari tonnia.

Vierailija
26/31 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käyttötilille kertynyt yli 135t€. Ei kiinnosta sijoittaminen

Tyhmyydestä sakotetaan.

Riippuu iästä. Minulla ei ole lapsia, joten tässä iässä (65) aikajana ei ole enää kannattavaa sijoittamiseen. En siis ole jättämässä perintöä. Säästötilillä huonohko korko, mutta säästää myymisen ja säätämisen vaivan. Haluan että rahani ovat nopeasti - lue heti - käytössäni.

Vierailija
27/31 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoihin ja osakkeisiin työnnän kaikki mitä irtoaa asumisen ruuan ja pakollisten laskujen jälkeen. Korvaan säästötilin luottokorteilla.

Vierailija
28/31 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on palkka?! Onko se jotain syötävää?

Minulla on kaikki rahat samalla tilillä, kun ei ne anna työttömien käyttöön säästötiliä ja mitä sillä edes tekisi kun rahat vain kuluu eikä mitään säästy. 

On kuten Irwin jo aikanaan lauloi Mikä laulaen tulee se viheltäen menee. Tai kuten freukkarit sen ilmaisi tili tuli tili meni. Eli turha sotä rahaa on säästellä. Parempi vain kuluttaa Houten olemasta hyödykkeisiin.

Irwinillä oli hyviä biisejä, kuten esim. muta kuono ja laku pelle.

Vierailija
29/31 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä käy hassusti, jos korttisi skimmataan, ja kaikki rahasi ovat samalla tilillä johon kortilla pääsee. Minulle kävi näin vastikään, onneksi pidän "isoja rahoja" toisella tilillä mihin ei ole korttia, niin ei mennyt kuin muutama satanen voroille käyttötililtä. 

Ööööööh, nostoraja 200€ vuorokaudessa. Loput menee aina pankin piikkiin.

Eikös nostoraja koske sitä, että nostaa rahaa automaatista. Ei tämä mitään vaikkapa verkkokauppatilauksia estä. Ellei sitten tilillä lisäksi ole myös päiväkohtainen käyttöraja.

Täh. Kyllä mä voi määrittää ostot kortilla, netistä ja automaattinostot.

Vierailija
30/31 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käyttötili aina jonkun sataen plussalla ja säästötilillä (parempi korko) n. 20.000e eli muutaman kuukauden nettopalkka, jos tulee jotain isompaa. Loput laitan osakkeisiin tai rahstoihin. Velattomien sijoitusasuntojen tuotot sijoitan ja palkalla makselen kuukauden laskut.

Vierailija
31/31 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötili, mihin maksukortti, varatili ja kasvutuottotili (4 x vuosi saa nostaa rahaa). On myös kaksi rahastoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi