Miksi niin moni mies vastustaa feminismiä?
Kommentit (186)
Siinä Saara Särmän kannanottoja vielä lisää
Miesten kokemuksia miesvihasta
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/1e63a3cd-91dc-4786-98bc-fcbce140d69b
Olen tasa-arvon puolella feminismiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
"Miehiä koskee edellisten, perinteisten vaatimusten lisäksi nyt modernit uudet.
Edelleen ns. miesten tekemät työt sukupuolittuneimpa, edelleen ainoastaan miehiä koskeva asevelvollisuus... kaksinaismoralistisesta sosiaalinormistosta puhumattakaan! "
Se on juuri se kuuluisa patriarkaatti joka ylläpitää miehillä näitä vanhoja vaatimuksia, ei siis feministit.
Jos hieman mietit niin juuri miehet ovat niitä jotka eniten pauhaavat siitä miten "kunnon mies käy intin" ja "tosimies ei naisten töitä tee". Patriarkaatti sortaa siis ihan yhtä lailla isoa osaa miehistäkin ja pakottaa heidät johonkin muottiin, halusivat tai eivät.
Mikä patriarkaatti siellä kotona on päsmäröimässä? Eikös valtaosa naisista ole feministejä. Joku tuossa yhtälössä menee pieleen nyt. Ja miehethän TEKEE jatkuvasti enemmän noita ns naisten töitä, joten paska esimerkki. Tilastojen mukaan on selvästi ns yhteiset työt ja miesten työt. Määrällisesti naiset saattaa tehdä enemmän ns näitä naisten töitä, mutta miehet tekee molempia jouhevammin, naiset sen sijaan eivät ole olleet innokkaita tarttumaan ns miesten hommiin
Miehet haluaa kyselytutkimusten mukaan myös tasa-arvoisen asevelvollisuuden, naiset ei. Joten se siitä.
Feministeille opiksi ja ojennukseksi:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sota syttyy, miehet laitetaan täysin surutta uhraamaan terveytensä ja henkensä muiden puolesta. Se on ainoa "etuoikeus" mikä miehillä tässä maassa on. Ultimaattinen velvollisuus vaikka kuolla muita puolustaen. Sellasta tämän maan "tasa-arvo" on. Voimaantuneet naiset laittaa rintamalle nippanappa aikuistuneet poikansa ennemmin kuin omaa persaustaan.
Apua, mä oon pahoillani, että sun äiti ei rakastanut sua :/ On varmasti ollut vaikeaa elää sen kanssa. Kuitenkin yleensä ne on miehet jotka lähettää toisia miehiä sotiin ja äidit ja vaimot jää kotiin itkemään ja toivomaan, että sota loppuisi. Moni äiti olisi varmasti myös halukas antamaan oman henkensä poikansa puolesta jos sellainen mahdollisuus olisi.
Suomen asevelvollisuuteen pitäisi ehdottomasti saada muutos. Onko kukaan teistä palstan miehistä tehnyt lähia
Puhumattakaan siitä metatyöstä mitä kaikkee sodasta stressaaminen on! Helppohan se vaan on miesten suorittaa tehtäviä ja tehdä mitä sanotaan siellä kuolemankielissä! Toista se on naisilla kun joutuu hirveeseen kuormitukseen kaiken itkun ja metatyön ja tunnetyöskentelyn keskellä.
Itsekkäät paskat.
Kuin kaksi marjaa
feminismi, polkee toista sukupuolta saadakseen itselleen etuja
sovinismi, polkee toista sukupuolta saadakseen itselleen etuja
Aamulehdessä oli myös isänpäivänä todella vittuileva pilapiirros isille. Että sellaisia laiskapaskoja vaan ovat. Ei koskaan julkaistais vastaavaa äideistä
Koska feminismi vastustaa miestä
1) Miehet eivät joudu kohtaamaan naisten kokemia tasa-arvo-ongelmia, esim. raskaus- ja äitiyssyrjintää, perhevapaiden epätasaisesta jakamisesta johtuvaa heikompaa urakehitystä ja lopulta heikompaa eläkettä.
2) Miessukupuolelle tyypillistä on, että on vaikeampi nähdä asioita toisten ihmisten näkökulmasta ja asettua toisen asemaan verrattuna naissukupuoleen.
Pidän näitä kahta syytä merkittävänä sille, että miesten on vaikeaa ymmärtää, että meillä on edelleenkin tasa-arvo-ongelmia ja sen vuoksi pitävät feminismiä vain naisten juonena alistaa miehiä.
Isänpäivä on yleensä muutenkin täynnä kaikkea "toksisen maskuliinisuuden" julistusta. Aivan eri tavalla juhlitaan isiä kuin äitejä.
Tässä yksi esimerkki:
https://haasteisille.fi/
Päätin välittömästi kaiken yhteistyön mll:n kanssa
Feminismi on vasemmistolainen aate sieltä 60-luvulta lähtien. Se on varmaan se, mitä niin moni karsastaa. Suffragetit oli todellisia feministejä. Sen jälkeen on menty kiihtyen yhä vasemmalle ja päätepiste on tämä surullisen kuuluisa int ersektionaalinen feminismi, joka on absurdein kaikista feminismin aalloista, koska se laittoi tra nsmiesten oikeudet naisten oikeuksien edelle. Aikaisemmat aallot, vaikkakin vasemmistolaisia, kuitenkin vastustivat esim. naisten alentamista por noteollisuudessa (toki radikaalifeministit vieläkin taitavat yrittää) jne. Senkin tämä inte rsektionaalinen kuvottava p ervoliike pisti päälaelleen, kertoen meille, että naisen suurin onni ja voimaantuminen löytyykin prosti tuutiosta ja se ksuaalisista per versioista, YLE ja Hesari komppaa. Feminismi on uskotellut naisille vuosikymmeniä, että kaikki naisellisena pidetyt asiat ovat halveksittavia ja naisen ominaisuudet sukupuolena (esim. hoivaavuus) ovat kammottavia. Täälläkin ketjut täyttyy naisista, jotka kilvan kertovat, miten vähän naisellisia ovat, eivät halua lapsia, eivät miestä, harrastavat auton rassausta, lempiväri sininen ja tulevat niin paljon paremmin toimeen miesten kanssa. Jos on erehdyksessä menty yhteen sen narsistimiehen kanssa, niin renkaan vaihdot ja lumityöt kuuluu tietenkin naiselle. Menot jaetaan tasan ja ABC:n kassalla kiistellään siitä, kumpi maksoi kahvit viimeksi. Ja työ ei ole mikä tahansa, vaan vähintään ura niissä mysteerisissä asiantuntijatehtävissä. Huokaus. Naiset uskoo mitä tahansa, jos se vaan on muodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten taakka on jo muutenkin liian suuri. Ei enää uutta rälssiä vapaamatkustajaksi kivirekeen.
Feminisminhän on vähentänyt miehen taakkaa?
Hyvä läppä
Millä tavalla koet, että feminismi on lisännyt miehen taakkaa?
Miestä painostetaan tarkkailemaan jatkuvasti itseään ettei sorru toksisen maskuliinisuuden houkutuksiin eli tuo on vähän kuin uusi synnintunto, ainoat synnit ovat vain nyt naisviha, vähemmistöviha, eläinviha ja rasismi. Mies on aivan erityissyytettynä ja joutuu sen vuoksi jatkuvaan seurantaan.
Voima-lehti myrkytti suomalaiset miehet - näin "toksinen maskuliinisuus" runnottiin väkisin suomen kieleen - Suomen Uutiset https://share.google/lRJ5I234rFixOyzIh
En tue jatkossa enää yhtäkään organisaatiota joka levittää seksismiä missään muodossa. Tuen lapsia sitten muulla tavalla. Mutta ehdoton ei sukupuolisyrjinnälle.
Vierailija kirjoitti:
Aamulehdessä oli myös isänpäivänä todella vittuileva pilapiirros isille. Että sellaisia laiskapaskoja vaan ovat. Ei koskaan julkaistais vastaavaa äideistä
Miksi se olisi parempaa, että muita vedetään myös alas? Eikö se ole hyvä jos edes naisille ollaan kohteliaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Jos väität, ettet ole ilmiöstä millään tavalla tietoinen, valehtelet tai vähättelet 100 % varmuudella."
Jos et huomannut niin minä kysyin myös että missä te muut olette sitten käytännössä kohdanneet kaikkea tuota miesten vähättelyä ja haukkumista. Osaatko sinä kertoa vaikka pari esimerkkiä ihan omasta elämästäsi joka liittyy nimenomaan feministeihin?
Olen nainen. Ja antanutkin täällä jo lukuisia esimerkkejä pitkin ketjua.
Mutta voin vielä antaa muutaman
* Tampereen yliopisto: "miksi vihaan miehiä" lukusuositus
* karhu vai mies -vihakampanjat
* avoin setämiehittely/pikkupojittelu kansanedustajakollegoista
* miesten mutilointipuheet
Miksi sitten itse harrastatte näitä kovin vihaamia asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Jos väität, ettet ole ilmiöstä millään tavalla tietoinen, valehtelet tai vähättelet 100 % varmuudella."
Jos et huomannut niin minä kysyin myös että missä te muut olette sitten käytännössä kohdanneet kaikkea tuota miesten vähättelyä ja haukkumista. Osaatko sinä kertoa vaikka pari esimerkkiä ihan omasta elämästäsi joka liittyy nimenomaan feministeihin?
Miksi sitten itse har
Tarkoittaen miehiä siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se ei ole sitä, että miehiä ja poikia lyödään lyttyyn ja annetaan heistä naurettava kuva. Tasa-arvo ei ole toisen sukupolven loukkaamista."
Mistä johtuu että minä en ole näin miehenä ollenkaan kokenut että minua olisi löyty missää lyttyyn tai annettu naurettava kuva? Missä näin sinulla jatkuvasti tapahtuu?
Elät jossain raamattuvyöhykkeellä korvessa tai muussa tynnyrikuplassa.
En elä. Elän pääkaupunkiseudulla kahden lapsen naimisissa olevana ja työssä käyvänä isänä. Enkä kohtaa arjessani miesvihaa.
Kerro nyt jo että missä itse tuota kaikkea arjessasi koet. Olen jo kysynyt pari kertaa mutta kukaan ei ole kertonut.
https://yle.fi/a/74-20165624