Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutkimus: yli 80 % pitää Ylen uutisointia luotettavana

Vierailija
18.11.2025 |

Tähän alle Persujen itkua... Olkaa hyvä. 

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen mielestä luotettavin media: Tiktok

Myös: MV ja X

ja luotettavin journalisti: Sebastian Tynkkynen 

Myös: Ano

Vierailija
42/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle pitää lakkauttaa kokonaan. Elätit pakkotöihin sieltä lasipalatsista.

Lakkautetaan mieluummin Venäjän propagandaa levittävä PS. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen ulina nolon loppunsa edellä on viihdyttävää 😊

Vierailija
44/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kiinassa ja venäjällä valtiollinen media julkaisee näitä "luotettavuustutkimuksia". Siellä luotettavuus on lähempänä 100 %.

Vapaa media ei tällaista roskaa teetä eikä julkaise.

Yle elää Kekkoslandiassa. Ja 80 % suomalaisista uskoo edelleen mitä syötetään.

Et ole vieläkään kertonut mihin medioihin itse uskot.

Suomen uutiset 

joka tulisi lakkauttaa valheita levittävänä muka-mediana

Vierailija
45/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarien mielestä luotettavin media on Nakke Nakuttaja ja luotettavin journalisti Johan Bäckman.

Toi Johan on perspaskojen  suosiossa.

Itse hankin tietoa esim the Lancetista ja muista tiedejulkaisuista. Ja muistutan, että me veimme Suomen NATOON  persujen ulistessa, että nyt Venäjä kyllä suuttuu.

Vihervassari

Vierailija
46/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle pitää lakkauttaa kokonaan. Elätit pakkotöihin sieltä lasipalatsista.

Elämäntapatyötön persu projisoi työtätekeviin omaa tarpeettomuuttaan 😂

Ota viinaa niin rauhoitut, kello on jo puoli yksitoista. 

Vierailija
47/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen ulina kertoo, kuinka häpeällisen tyhmää ja sivistymätöntä sakkia se on, mutta onneksi näiden kannatus on sulanut reilusti sitten edellisten eduskuntavaalien.

Seuraavat eduskuntavaalit on onneksi 1,5 vuoden kuluttua.  Sen jälkeen eduskunnassa uliseekin persujen pienpuolue 👍

Vierailija
48/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen ulina kertoo, kuinka häpeällisen tyhmää ja sivistymätöntä sakkia se on, mutta onneksi näiden kannatus on sulanut reilusti sitten edellisten eduskuntavaalien.

Seuraavat eduskuntavaalit on onneksi 1,5 vuoden kuluttua.  Sen jälkeen eduskunnassa uliseekin persujen pienpuolue 👍

niinpä, ei se niitten kannatus näillä mölinöillä nouse, ja muiden haukkumisella mitä kaikki ketjut on väärällään. Ihan jokaikinen ketju on samaa sontaa

Vierailija
49/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarien mielestä luotettavin media on Nakke Nakuttaja ja luotettavin journalisti Johan Bäckman.

Itse hankin tietoa esim the Lancetista ja muista tiedejulkaisuista. Ja muistutan, että me veimme Suomen NATOON  persujen ulistessa, että nyt Venäjä kyllä suuttuu.

Vihervassari

Nato putsaa meidät kuin mummo kynii kanan mutta sehän ei idioottia häiritse.

Olipa yllätys, että Suomen mediasta uliseva luuseri osoittautui jälleen kerran myös putinistiksi.

Vierailija
50/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervassari

Nato putsaa meidät kuin mummo kynii kanan mutta sehän ei idioottia häiritse.

Olipa yllätys, että Suomen mediasta uliseva luuseri osoittautui jälleen kerran myös putinistiksi.

Miksipä muuksikaan, case closed!! 🤡

Vierailija
51/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa eikä missään muuallakaan maailmassa ole yhtäkään luotettavaa isoa mediataloa, näin vaan luullaan koska paremmasta ei tiedetä, ei voi tietää mitä aidan toisella puolella on jos ei ole koskaan katsonutkaan sinne, mediakoneet ovat toimineet läpi historian propagandakoneistoina valtioille ja sitä rahottaville maksumiehille, nytkö se toiminta on yhtäkkiä loppunut kun suomalaiset nyt vaan on niin luotettavia ja älykkäitä luonnostaan? Älyhoi

Kerros sit, että mitkä ovat niitä luotettavia/parempia lähteitä? Veikkaan, että ovat just niitä mitä kaikki foliohatut tykkäävät lukea, kun muuhun ei ymmärrys riitä.

He ovat pitkälti uuslukutaidottomia ja sen vuoksi videot, X:n miekkailut ja podcastit uppoavat heihin kuin kuuma veitsi voihin.

Vierailija
52/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotettu tulos tai muuten se olisi huolestuttavaa. Seuraa samaa linjaa, kuin muissakin sivistysmaissa, kuten Euroopassa. Ja siksi valtion kanava on tärkeä. 

Kaupalliseen uutistoimisto voi tietenkin olla luotettava, mutta se vaatii omistajalta varallisuutta ja pääomaa, alhaisella tuotolla ja kuka ulkopuolinen on valmis sijoittamaan, jos ei saa rahoilleen tuottoa ja on riskialtis. 

Tuo alle 30v miesten mediakriittisyys on todella huolestuttavaa, kun sieltä nousee Tiktok. Mitä niiden päässä liikkuu? 

Kutsuisin tuota TikTokin varassa oloa pikemminkin mediakritiikin puutteeksi. Se on sama kuin sanoisi kaiken, mitä tällä foorumilla kirjoitetaan, olevan totta ja oikein.

Vierailija
53/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivopesuprosentti on Suomessa korkein. Jopa Pohjois-Koreassa jäädään kakkoseksi. 

Meillä kansa uskoo totuuteen vakavasti. Ollaan sikäli tosi jäljessä kehityksessä.

Vierailija
54/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YLE ei ole aivan metsässä, mutta lähestyminen ulkopolitiikkaan on EU- ja NATO-mielistä enemmän kuin neutraalia. Yle siis uskoo tietynlaiseen maailmankuvaan enemmän kuin lähettäisi kaikenlaisia näkökulmia samaan aikaan.

ai rysssssssämielisiä pitäisi, nope, ei todellakaan.

Vierailija
55/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin, että sitä pitää epäluotettavana sellainen. Joka keksii uutisen ja laittaa siihen linkin. Kun sen avaa. Eihän se juttu ole sinnepäinkään.

Kummasta pitää sitten keskustella. Linkin uutisesta. Vai keksitystä jutusta. On se yle luotettavampi, kuin vauva. 

ip-lehtien tyyli, klikkiotsikko ja jutun lopussa jotain asiaan viittaavaa lauseenverran

Olen ollut ip-lehden uutisen aihe. Melko neutraali aihe, enemmän positiivinen juttu. Mutta faktoja ei meinanu saada kohdalleen. Piti korjauttaa kaksi kertaa. Sitten nettiuutinen meni oikein. Päätin etten enää vastaa ip-lehden soittoon. No ei ole kyllä soittanut enää, en ole niin mielenkiintoinen. 

Ja kyllä, olin  myös Ylen kohde. Se oli käytännössä oikein, yhden asian olisin kuvaillut eri tavalla. Annoin olla. Yleläisten arvostus nousi tuossa huomattavasti.

Vierailija
56/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon.

Vierailija
57/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole persu, mutta en pidä kyllä enää yhtäkään kotimaista puolueettomana.

Asia on enemmänkin siirtynyt siihen että jokainen kalastelee, revittelyä otsikoilla.

En lue kotimaisia uutisia enää, tylsää ja pelkkää klikkien perässä juoksentelua.

Tuolla ei ole mitään tekemistä puoluemuuden kanssa. Juttu voi olla neutraali tai revittelevä. Siitä erillään voi olla puolueeton tai puolueellinen.

Olen itse ollut tyytyväinen HS:n uuteen otsikkolinjaukseen. Ne on pyrkinyt oikeasti eroon klikkiotsikoista. Vähän aikaa sitten luin heidän projektistaan selvitystä, vielä joskus lankeavat. Klikkiotsikot on niin yleisiä, että toimittajilla tulee vahinkoja. Yle ja HS on siinä parhaat valtakunnallisista. Paikalliset on kans olleet hyviä siinä, vaikka ne on kyllä niin kotiseutupuolueellisia, kuin voi olla.

Täällä on varmaan niin nuorta väkeä, ettei enää muista millaisia todella puolueelliset lehdet olivat. Luettiin lapsena esim. Kansan Uutisia ihan itkunaurun kanssa.

Vierailija
58/58 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivopesuprosentti on Suomessa korkein. Jopa Pohjois-Koreassa jäädään kakkoseksi. 

Meillä kansa uskoo totuuteen vakavasti. Ollaan sikäli tosi jäljessä kehityksessä.

Olen ainakin itse ollut todella hämmästynyt Ylen valeuutisoinneista, kun olen ollut näkemässä tapahtumia omilla silmilläni, kun asun Austinissa (Texasissa). 

Tietämättä mistä puhut, mutta arvannet että Ylellä ei ollut reportteria siellä.

Tosin olen ollut USA:ssa tapahtumien keskellä itse, enkä ollut minkään TV-yhtiön kanssa samaa mieltä. Se että on paikalla, ei tarkoita että tietää miten asiat olivat... voi tarkoittaa myös minua.