Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottaako teitä kuolema?

Vierailija
17.11.2025 |

Millaistakohan se lopulta on? Vähänkuin nukahtaminen? Lipuu vain tiedottomuuteen, eikä enää herää.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ainoa asia, mitä kuolemaan liittyen pelkään, on se jos Jeesus sanoo minulle, että minä en koskaan tuntenut sinua. Ja kuten Raamatusta voidaan lukea, Jeesus tulee sanomaan tämän lauseen monelle itseään kristittynä pitävälle ihmiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdolliset kivut tietysti pelottaa. Mutta se ei ole se pahin siinä. Tietynlainen eksistentiaalinen kauhu voi vallata mielen. Mitä on olemattomuus? Mitä on rajan takana? Ei näitä asioita voi järjellä selittää.

Itsellä kristillinen usko turvana. Se tuo turvaa. Mutta on silti inhimillistä tuntea pelkoa tuntemattoman äärellä.

Vierailija
24/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisten kuolema pelottaa, omani ei.

Vierailija
25/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä pelottaa enemmän.

Vierailija
26/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ainoa asia, mitä kuolemaan liittyen pelkään, on se jos Jeesus sanoo minulle, että minä en koskaan tuntenut sinua. Ja kuten Raamatusta voidaan lukea, Jeesus tulee sanomaan tämän lauseen monelle itseään kristittynä pitävälle ihmiselle.

Se olisi kauheaa! Kuvitella olleensa oikealla tiellä, kunnes lopuksi kuulee että meni aivan metsään, eikä saa enää uusintayritystä. 

Vierailija
27/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on ollut nuoresta saakka pelko että saan aivoinfarktin tai verenvuodon ja jään petipotilaaksi. En tiedä mistä pelko on tullut. 

Vierailija
28/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kuolemassa sinänsä ole paljon pelottavaa, mutta ne olosuhteet. Olen nähnyt, kun kidutaan kuukausia palliatiivisella. Liian vähän kipulääkettä, suihkuun kerran viikossa jos hoitsut muistavat, 24/7 vaipanhajuisessa huoneessa muiden kanssa, heikkolahjaiset hoitsut käyvät välillä möläyttämässä jotain.

Vierailija
29/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota.Se pelottaa jos joutuu kauan kärsimään. 

Vierailija
30/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pelottaa. Vaikka aika ristiriitaista, itsemurha on usein ollut mielessä.

Vierailija
31/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen ateisti. En tule ikinä tietämään omaa kuolemaani ja se on kaiken loppu mulle. Läheisen kuolema pelottaa, kun en tiedä miten selviän siitä.

Vierailija
32/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska uskon että se ei ole lopullista. Näin ainakin nyt uskon ja toivon. 

Vierailija
33/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin se on kuin nukahtamista. Monesti on hirveää kipua. Kun sydän pysähtyy , tietoisuus säilyy vielä jonkin aikaa. Ne ovat elämän pahimmat hetket kun tiedät että kihta on laikki ohi.

Vierailija
34/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin se on kuin nukahtamista. Monesti on hirveää kipua. Kun sydän pysähtyy , tietoisuus säilyy vielä jonkin aikaa. Ne ovat elämän pahimmat hetket kun tiedät että kihta on laikki ohi.

Mistäpä tuonkaan varmaksi tietää. Monilla vahva lääkitys jo. Jos muisti jo mennyt, sitä vähemmän ymmärtää.

Vierailija
35/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä tuonkaan varmaksi tietää. Monilla vahva lääkitys jo. Jos muisti jo mennyt, sitä vähemmän ymmärtää.

Muisti? Ei kai nyt kaikki kuolevat ole dementikkoja...mitä höpiset

Vierailija
36/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisinko että itse kuolema ei pelota, mutta se kaikki paska siinä välillä ennen sitä. Itsetuhoinen en varsinaisesti ole, mutta jos olisi joku laillinen lääke jolla sitä vaan nukahtaisi ja kuolisi pois, niin voisin ottaa vaikka jo tänään ihan vaan ettei tarvisi kitua koko loppuelämää asian jos toisenkin takia.

Ihan mielenkiinnosta, miksi pitää olla laillinen lääke? Mitä eroa luulet lopputulokseen olevan sillä, onko kyseessä laillinen vai laiton lääke? 

"Tappaisin itseni mutta en halua käyttää laittomia aineita". Jep jep

Vierailija
37/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa lähinnä se, että en ole taju kankaalla viimeisinä päivinä.

Vierailija
38/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuolee niin tietoisuus kestää aivoissa vielä vajaat 11 minuuttia. Siinä näkee varmaan katumattomatpahat tekonsa. 

Tee parannus jo tänään

Vierailija
39/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on se paras osa! Tarina kertoo että ennen kuin aivotoiminta lakkaa, aivot näyttävät sulle 8 min koosteen elämästäsi, pakko olla siistiä! Kannattaa elää niin että elokuvan tyylilaji miellyttää!

Vierailija
40/44 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuolema itsessään pelota vaan se, ettei saa eutanasiaa. Se on aivan sairasta, miksi edes kuolevalla ihmisellä ei ole itsemääräämisoikeutta.