Mikä on sun kaikkien aikojen suosikkikohtaus tai -hetki televisiosarjoista tai elokuvista?
Oon kalkkiksien kalkkis, mutta aina kun Dempsey ja Makepeace tai Mulder ja Scully _melkein_ suutelivat ja paljastivat tunteensa. Se oli milleistä ja millisekunneista kiinni.
Kommentit (157)
Kubricilla full metal jacket leffan lopussa porukka marssii yön pimeydessä ja taustalla palaa taistelujen vuoksi raunioita valaisten maisemaa, ja joukko laulaa jotain mikkihiirikerhon tunnuslaulua siinä marssiessaan. Jotenkin täydellinen loppu kuvaamaan sodan absurdiutta.
Falling down opening scene:
Tämä on todella hyvä, vaatii kuulokkeet ja hetken keskittymistä, että pääsee tunnelmaan, upeasti tehty.
Eliasin kuolema elokuvassa Platoon nuoret sotilaat. Kaunein musiikki. Ja se kun päähenkilö tajuaa mitä on tapahtunut. Elias ja se pahis edustaa kahta eri polkua, mitä voi valita. Elias on vähän sellainen Kristus hahmo. Ekaa kertaa kun näin ton kohtauksen menin ihan tolaltani.https://m.youtube.com/watch?v=QEv3zzKyiFQ&pp=ygUTZWxpYXMgZGVhdGggcGxhdG…
"ok, who didn't arm their spaceship?" ja ainoana kätensä nostaa suomen edustaja. (iron sky)
Matrix - punainen tai sininen pilleri... kuvastaa 2020-lukua eli uskooko medioita ja hallintoja vai näkeekö totuuden...
Captain Sobel! You salute the rank, not the man!
Kyllä se on vain Colin Firth mr.Darcyna..joka kohtaus.
Tuulen viemää-elokuvan loppukohtaus, jossa Scarlett katsoo kaukaisuuteen ja tuumaa, että huomenna on uusi päivä
Katsoin Dempseyn ja Makepeacen vuoropuhelua, ja ihmettelin, että miten niiden pupillit oli niin laajentuneet.
Noh, nehän menikin sitten naimisiin, eli ei ollut näyttelemistä.
Mutta minulla se oli varmaan mr Darcyn nousu järvestä 😄
Minua on jäänyt vaivaamaan elokuvan Once Upon a Time in America loppukohtaus. Robert De Niro kävelee pois talosta, jossa jotkut juhlat. Pelkäsin, että hänelle käy jotain. Sitten talon pihaan ajaa jäteauto ja Robertia ei näy enää (muistaakseni). Siis menikö Robert siihen autoon ja miksi? Pelastautui? Vai oliko koko kohtaus ilman mitään "salajuonta"? Jospa joku selittäisi. En yleensä katso uudelleen hyviäkään elokuvia, mutta tämän loppua olen usein tuijottanut :)
Kaikki ne eri elokuvien kohtaukset, joissa näkyy Lee van Cleefin IHANAT viirusilmät !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inglourious Basterdsissa, kun Brat Pittin hahmo sanoo "buongiorno" äärimmäisellä amerikkalaisella aksentilla. Löin pääni todella kipeästi takanani olleeseen seinään, kun näin elokuvan ja kohtauksen ensimmäistä kertaa.
The Italian Scene. "Margheriiiiiiiitiiiiiii." Loistavaa näyttelyä kaikilta, Pittin hampaidenkiristelynkin näkee.
Noin muuten olen dramatiikan ystävä: Coppolan Draculan "I have crossed oceans og time to find you" ja Blade Runnerin Roy Battyn monologi "time...to...die" iskevät vuosikymmenestä toiseen.
Oi, Dracula, ja se ainoa oikea eli Gary Oldman. Oldman on joutunut tekemään paljon pskaa päihdeongelmiensa takia tai siis saadakseen rahaa päihteisiin, mutta kyllä hän silti on yksi maailman parhaimpia näyttelijöitä. Ja siis oikeasti Näyttelijä. Ihan tavallisen näköinen mies muuttuu taitojensa, maskeerauksen ja puvustuksen avulla kiehtovaksi Draculaksi ja tuo legendaarinen kohtaus 'See me' on ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inglourious Basterdsissa, kun Brat Pittin hahmo sanoo "buongiorno" äärimmäisellä amerikkalaisella aksentilla. Löin pääni todella kipeästi takanani olleeseen seinään, kun näin elokuvan ja kohtauksen ensimmäistä kertaa.
The Italian Scene. "Margheriiiiiiiitiiiiiii." Loistavaa näyttelyä kaikilta, Pittin hampaidenkiristelynkin näkee.
Noin muuten olen dramatiikan ystävä: Coppolan Draculan "I have crossed oceans og time to find you" ja Blade Runnerin Roy Battyn monologi "time...to...die" iskevät vuosikymmenestä toiseen.
Oi, Dracula, ja se ainoa oikea eli Gary Oldman. Oldman on joutunut tekemään paljon pskaa päihdeongelmiensa takia tai siis saadakseen rahaa päihteisiin, mutta kyllä hän silti on yksi maailman parhaimpia näyttelijöitä. Ja siis oikeasti Näyttelijä. Ihan tavallisen näköinen mies muutt
Näin Oldmanin ekaa kertaa joskus 80-luvulla tv-elokuvassa, minkä nimeä en muista. Hän esitti siinä hyvin ongelmaista nuorta, ja jäi mieleen välittömästi.
Yksi parhaista.
Terminator 1, kun Arska hyppää liekkimeren läpi auton konepellille takki savuten ja kulmakarvat palaneina ja lyö nyrkin tuulilasin läpi tavoitellessaan Linda Hamiltonin roolihahmon kurkkua.
Minun Afrikkani, Denys Finch Hatton pesee Karen Blixenin hiukset safarilla. Kohtaus on mielestäni elokuvahistorian romanttisin.
Yksi lensi yli käenpesän -leffan loppukohtaus, pako ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa ja muuallakin netissä pyörivä pätkä, jossa kolme kissaa vahtaa keskittyneesti lasioven läpi pihalla käyskentelevää varista. Kissojen taakse ilmestyy ihmetellen hölmön oloinen puudelimikälie ja kun se hiffaa variksen pihalla, se kiljaisee vertahyytävän ulinan. Kissarukat (ja pihalla variskin) lentää kirjaimellisesti kattoon pelästyksestä. Joka kerta kun näen tuon pätkän, naurattaa ihan hirveästi ja ajattelen, että ei taida koiranrupsukka olla kissojen suosiolistalla tämänkään jälkeen. <
Oi pliis, linkitä tuo kissavideo tänne!
Tässähän se.
Kiitos!!! Olen se joka pyysi sitä. Räjähdin nauruun niin että omat kissani ryntäsivät säikähtäneinä pakoon 😁