Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te käytätte ChatGPT:tä avuksi esim opinnoissa?

Vierailija
17.11.2025 |

Mä laitan sen selittämään monimutkaiset asiat mulle yksinkertaisesti ja jankutan samoja asioita niin kauan kunnes tajuan. Todella kätevä apuri!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn eri kielten kieliopista ja miten tietyt lauseet sanotaan. Pyydän myös selvennyksiä, miksi joku tietty lause rakentuu tietyllä tavalla.

Vierailija
22/23 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä eikä kenenkään pitäisi. Mitäpä luulette, mikä tässä on takana kun OpenAI ja kaikki muutkin tekoälyfirmat tekevät valtavaa tappiota mutta silti vaan bisnes jatkuu? Ihmisiä totutetaan näihin omien aivojen korvaajiin ja koukutetaan tässä vaiheessa, jatkossa maksatte kalliisti.

Niinpä, siinä vaiheessa kun yksi hakukerta maksaa 30 senttiä, niin voi miettiä, kuinka moni käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus pyydän tiivistämään jonkun artikkelin pääkohdat, jos esim tenttiin pitäisi lukea joku pitkä ja monimutkainen artikkeli. Auttanut, kun tentissä sitten kysytty juurikin näitä artikkelin tärkeimpiä pääpointteja.

Nyt gradua kirjoittaessa laitan oman tekstini chatgpt ja pyydän korjaamaan kielioppia ja muuntamaan tekstiä sujuvammaksi.

Joskus kun on pikana täytynyt puskea jokin essee, niin olen pyytänyt chatgpt apua aiheeseen isostikin, mutta näistä esseistä ei ole tullut kovin hyviä sitten lopulta (olen saanut esim palautetta, että olet valinnut liian laajan aiheen jne) eli en sillai suosittele käyttämään chatgpt kovin isoihin asioihin. Ja toki chatgpt tekee virheitä, oma alani etenkin on tosi pikkutarkkaa ja osittain myös luovaa suunnittelua vaativaa, joten en luota chatgpt kauheasti

10 oppilas 🤭