Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te käytätte ChatGPT:tä avuksi esim opinnoissa?

Vierailija
17.11.2025 |

Mä laitan sen selittämään monimutkaiset asiat mulle yksinkertaisesti ja jankutan samoja asioita niin kauan kunnes tajuan. Todella kätevä apuri!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on ollut hyvä opiskeluun, nimenomaan tuohon että osaa selittää asiat juuri siten että ne itse tajuaa. Ja olen sitten toistanut sille, miten olen asian ymmärtänyt ja sitten tekoäly kertoo ymmärsinkö oikein vai tarviiko täsmentää jotain. Monesti olen laittanut myös oppikirjan sivusta vaikka jonkin kuvan ja kysynyt mitä tässä tarkoitetaan, jos asia on jotenkin epäselvästi tai ympäripyöreästi ilmaistu, tai sitten kysyn käytännön esimerkkejä aiheesta. 

Vierailija
2/11 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt ideoita av-palstalle provoiluun. Tänään sain paljon loistavia hääkutsuaiheisia ideoita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, sen sijaan käytän omia aivoja ja etsin tietoni itse

Vierailija
4/11 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kotiläksyni sen tehtäväksi ja saan kaiken helposti ja nopeasti tehtyä.

Vierailija
5/11 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pyydän tiivistämään jonkun artikkelin pääkohdat, jos esim tenttiin pitäisi lukea joku pitkä ja monimutkainen artikkeli. Auttanut, kun tentissä sitten kysytty juurikin näitä artikkelin tärkeimpiä pääpointteja.

Nyt gradua kirjoittaessa laitan oman tekstini chatgpt ja pyydän korjaamaan kielioppia ja muuntamaan tekstiä sujuvammaksi.

Joskus kun on pikana täytynyt puskea jokin essee, niin olen pyytänyt chatgpt apua aiheeseen isostikin, mutta näistä esseistä ei ole tullut kovin hyviä sitten lopulta (olen saanut esim palautetta, että olet valinnut liian laajan aiheen jne) eli en sillai suosittele käyttämään chatgpt kovin isoihin asioihin. Ja toki chatgpt tekee virheitä, oma alani etenkin on tosi pikkutarkkaa ja osittain myös luovaa suunnittelua vaativaa, joten en luota chatgpt kauheasti

Vierailija
6/11 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua: https://penseum.com/

Vierailija
7/11 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä eikä kenenkään pitäisi. Mitäpä luulette, mikä tässä on takana kun OpenAI ja kaikki muutkin tekoälyfirmat tekevät valtavaa tappiota mutta silti vaan bisnes jatkuu? Ihmisiä totutetaan näihin omien aivojen korvaajiin ja koukutetaan tässä vaiheessa, jatkossa maksatte kalliisti.

Vierailija
8/11 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ChatGPT noudattaa tiettyä agendaa, eli ei halua kertoa totuutta esim Israelin agendasta ja korona-pandemian valheellisuudesta.

Vierailija
9/11 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan kotiläksyni sen tehtäväksi ja saan kaiken helposti ja nopeasti tehtyä.

Ei ihme, että lasten oppimistulokset laskevat... voi voi mihin olemmekaan menossa.

Vierailija
10/11 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn mistä lähteistä tietoa kanattaa etsiä. Suoriin vastauksiin en luota pätkääkään, koska ne ovat ihan mitä sattuu.

Vierailija
11/11 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus pyydän tiivistämään jonkun artikkelin pääkohdat, jos esim tenttiin pitäisi lukea joku pitkä ja monimutkainen artikkeli. Auttanut, kun tentissä sitten kysytty juurikin näitä artikkelin tärkeimpiä pääpointteja.

Nyt gradua kirjoittaessa laitan oman tekstini chatgpt ja pyydän korjaamaan kielioppia ja muuntamaan tekstiä sujuvammaksi.

Joskus kun on pikana täytynyt puskea jokin essee, niin olen pyytänyt chatgpt apua aiheeseen isostikin, mutta näistä esseistä ei ole tullut kovin hyviä sitten lopulta (olen saanut esim palautetta, että olet valinnut liian laajan aiheen jne) eli en sillai suosittele käyttämään chatgpt kovin isoihin asioihin. Ja toki chatgpt tekee virheitä, oma alani etenkin on tosi pikkutarkkaa ja osittain myös luovaa suunnittelua vaativaa, joten en luota chatgpt kauheasti

Ois kyllä hyötyä siitä, että itse oppisi lukemaan artikkelin, arvioimaan mitkä on ne pääpointit ja esittämään ne tiivistetysti. Tuo on vähän niin kuin yksi opiskelun tarkoituksista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan