Jos olet kassalla töissä ja mies maksaa lähes silmää räpäyttämättä 500 euron setelillä, tuntuuko että kiinnostus miestä kohtaan nousee?
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin isolla setelirahalla maksava ihminen on jonkin sortin rahanpesijä, siis rikollinen. Fiksut ihmiset maksavat kortilla tai mobiililla.
Tuollaisia perusteettomia yleistyksiä möläyttelevä ihminen on jonkin sortin kunnianloukkaja, siis rikollinen. Fiksut ihmiset maksavat itse valitsemillaan laillisesti hankkimillaan maksuvälineillä ja vähät välittävät siitä, mitä pankit ja luottokorttifirmat sekä niiden lobbarit ja aivopesemät lampaat julistavat "ainoana totuutena".
Kunnianloukkausta lähempänä on tuo aivopesemän lampaan hokeminen. Oletko myös ajatellut ihan omilla aivoilla?
Maksa millä maksat, niin minäkin teen, eikä asuinmaassa käy aina kortti. Huvittaa tuo "kunnianloukkaus" ja "vähät välitän". Fiksut ihmiset ei sovi kuvioon.
Mitä kauempana todellisuudesta olet itse, sitä lähempänä toisiaan voivat sinun näköharhojesi mukaan vaikuttaa olevan kaksi sellaista asiaa, joiden välillä todfellisuudessa on enintään etäisesti toisiaan muistuttavia piirteitä. Perusteeton väite syyllistymisestä rahanpesuun on yksiselitteisesti kunnianloukkausrikos, koska siinä totuudenvastaisesti väitetään toisen tehneen laissa rangaistavaksi säädetyn teon, jollainen rahanpesu on. Vähemmän mairitteleva mielipide laumojen manipulointiin vapaaehtoisesti alistuvien henkilöiden ajattelun tasosta ei sen sijaan täytä rikostunnusmerkistöä, muussa tapauksessahan ajatuspoliisi olisi jo kerännyt putkaan suuren osan väestöstä, aloittaen kuitenkin niistä, joiden ajatukset olivat yksiselitteisesti rikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän haitaksi kun menee vaihtokassa. Kuka juntti käyttää 500e seteliä yleensäkään?
Rahanpesijä tai joku muu rikollinen? Näin ajattelisin.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän haitaksi kun menee vaihtokassa. Kuka juntti käyttää 500e seteliä yleensäkään?
Sellainen jolta on unohtunut lompakko on kun ei ole enää aikoihin saanut niitä.
Ei, koska emme (prisma)saa ottaa noin isoa seteliä vastaan. Vain 100€:n seteli käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku todella varakas
500 euron setelit poistettiin 2019, soittaisin poliisin
On ne edelleen käytössä. Noista 500 seteleistä kuulemma maksetaan enemmän kuin niiden arvo on juurikin tuosta syystä ettei niitä enää tehdä. Helpompi kantaa mukana kun on kevyempi kantamus verrattuna pienempiin seteliin ja mahtuu pienempään tilaan
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa että jopa 90% naisista/tytöistä lähtee panemaan ventovierasta kun vaan 500€:sta vilauttaa. Ehkä se juuri onkin tällaisen tyypin tarkoitus.1
No en kyllä tunne ketään joka lähtisi.😅
Ei. Päinvastoin. Jos rupean asiaa miettimän niin minulla tulee mieleen, että onkohan hänellä tili tyhjänä kun pitää käteishätävaraa käyttää, tai onko ulosotossa/toimeentulotuen asiakas eikä halua rahaliikennettä tilille. Sitten tulee mieleen, että miksi hän pitää käteistä noin isoina seteleinä. Itse pidän pienempiä seteleitä sen varalla että tulee jokin häiriö kortilla maksamisen järjestelmiin. Tietysti jos on kovin nuori niin ajattelen että on ehkä saanut sukulaiselta rahaa, mutta mielessä käy myös että on voinut saada rahat vähemmän päivänvaloa kestävillä tavoilla. Mutta ei asia minua kovin paljon kiinnostaisi enkä jäisi sitä sen enempää miettimään.
Mietin myös, keneen tuollainen tekisi vaikutuksen. Lapseen jolla ei vielä ole käsitystä elämän kustannuksista eikä ole koskaan saanut palkkaa tilille?
Kyllä mun kikkeli alkaa jöpöttään kun näen juipin maksavan viis satasella.
Se joka lyö takaisin, aloittaa tappelun.