Olen paastonnut 3 päivää putkeen, miksi paino ei tipu?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Koska se paino ei ole sinne kehoon kolmessa päivässä tullut, niin ei se sieltä kolmessa päivässä myöskään lähde.
Miten valmistauduit paastoon ja toteutitko mehupaastona vai millä tavoin? Se valmistautuminen vaikuttaa paljon tulokseen. Mutta realistisesti ajatellen ei se paino parissa päivässä kummoisia muutoksia tee, kehon nestemääristä ja sen viahtelusta tuossa aikajänteessä vielä puhutaan.
Vettä ja elektrolyyttejä, en muuta syönyt tai juonut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se paino ei ole sinne kehoon kolmessa päivässä tullut, niin ei se sieltä kolmessa päivässä myöskään lähde.
Miten valmistauduit paastoon ja toteutitko mehupaastona vai millä tavoin? Se valmistautuminen vaikuttaa paljon tulokseen. Mutta realistisesti ajatellen ei se paino parissa päivässä kummoisia muutoksia tee, kehon nestemääristä ja sen viahtelusta tuossa aikajänteessä vielä puhutaan.
Minkälainen se valmistautumisviikon ruokavaliosi oli? Eli teitkö kuten "piti" vai pääsitkö vaan maanantaina raskaan sunnuntai-illallisen jälkeen, että ny alkaa paasto?
Elimistö pitää liian suurissa muutoksissa vähän shokkireaktiona kiinni kynsin hampain siitä olemassa olevasta, koska yhtäkkiä ilman varoitusta ruuan saaminen loppuukin. Eli siksi kysyn tuosta valmistautumisestasi. Se selittää suurimmalla osalla, miksi paasto "ei toimi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen se valmistautumisviikon ruokavaliosi oli? Eli teitkö kuten "piti" vai pääsitkö vaan maanantaina raskaan sunnuntai-illallisen jälkeen, että ny alkaa paasto?
Elimistö pitää liian suurissa muutoksissa vähän shokkireaktiona kiinni kynsin hampain siitä olemassa olevasta, koska yhtäkkiä ilman varoitusta ruu
Ja olennaista on myös, miten syö heti paaston jälkeen, eli mitä suolistomikrobeja ruokkii.
Kidutat itseäsi pari päivää odotat heti tuloksia? Kidutuksen jälkeen syöt ja kunnolla kaameaan nälkääsi?
tämän täytyy olla huono provo??
eihän kukaan enää nykyaikana missä infoa on vaikka mitä lukea vaikka kuinka paljon voi olla noin veke pelistä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elimistö pitää liian suurissa muutoksissa vähän shokkireaktiona kiinni kynsin hampain siitä olemassa olevasta, koska yhtäkkiä ilman varoitusta ruu
Joo en minä mitenkään valmistautunut siihen, kunhan vaan aloitin sen. Ei sillä niin väliä, luovutan joka tapauksessa tämän painon kanssa, on mitä on. Ap
#5 tämä juuri seuraavana asiana..
Yleensä kyllä jos valmistautuminen tehdään kunnolla ja paasto toteutetaan järkevästi (kuka sitten pystyy elämäntilanteensa huomioiden minkäkinlaisella paastolla olemaan, harvalle ihan pelkkä vesipaasto on edes mahdollinen), niin painossa näkyy muutoksia jo sen lyhyenkin paastovaiheen aikana. Mutta joo, myös huonosti päätetty paasto on elimistölle aika rankka.
Kannattaa lopettaa nämä syömiseen liittyvät helvetin typerät "keskustelujen" avaukset. Täysin vajaaälyistä touhua.
Minä painin vähän saman asian kanssa, olen tässä kuukauden verran paastonnut kolme päivää viikossa. Eli 3x24 h paasto viikkoon. Syön vhh ruokaa pääosin, tosin muutaman kerran olen herkutellut (isänpäiväkakku ja eilen omenapiirakkaa). Paino ei ole pudonnut yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Minä painin vähän saman asian kanssa, olen tässä kuukauden verran paastonnut kolme päivää viikossa. Eli 3x24 h paasto viikkoon. Syön vhh ruokaa pääosin, tosin muutaman kerran olen herkutellut (isänpäiväkakku ja eilen omenapiirakkaa). Paino ei ole pudonnut yhtään.
Mitä ihmeitä odotit? Mitä syöt kun syöt ns normaalisti? Paljonko liikut päivittäin? Ei ole mitään rocketscienciä Tämä että paino putoaa kun syö vähemmän kuin kuluttaa ja olet mitä syöt?!?! Elämäntapa muutos on ainoa oikea ja unohtaa kaikki dieetit ja paastot ( ainakin aluksi)
"Joo en minä mitenkään valmistautunut siihen, kunhan vaan aloitin sen. Ei sillä niin väliä, luovutan joka tapauksessa tämän painon kanssa, on mitä on. Ap"
Nyt vähän pitkäjänteisyyttä ja perehtymistä hyvä ihminen! Netistä löytää vaikka kuinka paljon asiallista tietoa oikein toteutetusta paastosta. Olettaen siis, että kaipaat jonkinlaista alkusysäystä isommalle painonpudotukselle tai pikaista pientä kevennystä, vaikka ennen jotain tilaisuutta. Ei se miään rakettitiedettä ole, mutta vaatii kuitenkin vähän kurinalaisuutta ja se pitää hyväksyä, että tuloksia ei tule päivässä tai kahdessa. Ja liian jyrkillä muutoksilla teet enemmän haittaa kun hyötyä, eli jos kunnolla toteutettu paasto ei tunnu mahdolliselta, niin sitten kannattaa valita kyllä muu menetelmä painon pudottamiseen. Paasto on kuitenkin aika "kova" suoritus elimistölle (pl. pätkäpaastot).
Itsellä tippuu, mitä enemmän herkkuja vain tunnun syövän, eli paradoksaalista on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en minä mitenkään valmistautunut siihen, kunhan vaan aloitin sen. Ei sillä niin väliä, luovutan joka tapauksessa tämän painon kanssa, on mitä on. Ap
Paaston jälkeen ruoki hyviä bakteereja luuliemikeitolla (saa jauheena), höyrytetyillä vihanneksilla ja lisäaineettomalla proteiinilla. Jos jatkat syömistä tällä tavalla esim. 16:8 pätkäpaastolla, ja ehkä kerran kuussa uusi kolmen päivän paasto, rasva lähtee kyllä liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeitä odotit? Mitä syöt kun syöt ns normaalisti? Paljonko liikut päivittäin? Ei ole mitään rocketscienciä Tämä että paino putoaa kun syö vähemmän kuin kuluttaa ja olet mitä syöt?!?! Elämäntapa muutos on ainoa oikea ja unohtaa kaikki dieetit ja paastot ( ainakin aluksi)
No odotin kyllä, että edes kilo olisi kuukaudessa lähtenyt. Syön vhh safkaa, vihanneksia ja lihaa tai kalaa. Keittoja, patoja. Vähän pähkinöitä, siemennäkkäriä. Jogurttia ja marjoja. Kananmunia paljon. Sali kolmesti viikossa ja juoksua 1-2 kertaa, lisäksi päivittäiset koiralenkit.
Paastoa 30 päivää niin tulee tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos yrittäisin tuota niin varmaan silloinkin paino vaan nousisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suoliston mikrobisto on vääränlainen, se ei auta laihtumisessa. Kolmen päivän paasto resetoi mikrobiston ja paaston jälkeen sitä voi alkaa ruokkia kunnollisella ruualla. Ei siinä kolmessa päivässä vielä kukaan rasvaa juurikaan saa pois, hiilihydraattien sitomat nesteet lähtevät ensin.
Liikunta ei laihduta, mutta lihaksista kannattaa pitää kiinni. Dieetti on ruokavalio, ei mikään kuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yrittäisin tuota niin varmaan silloinkin paino vaan nousisi. Ap
Miten se olisi mahdollista?
Kilossa rasvaa on noin 7000 kaloria niin siitä voi omalla kulutuksella laskea. Vaikka suuhun ei menisi murustakaan, ei useimmilla olla vielä lähelläkään kiloa edes 3 päivässä.